Op zoek naar de Smurfenmaat
Op zoek naar de Smurfenmaat
En nog even maten-vraagjes voor Murphy. Dit jaar ga ik beginnen met inrijden en daarom ga ik op zoek naar een ieniemienie-zadel en hoofdstel.
Hoe kom ik te weten hoeveel inch hij ongeveer nodig heeft? Is dat op te meten?
En het bit? Hoe kom ik erachter welke maat hij ongeveer heeft?
Uitproberen lijkt me ook het beste, maar het is handig te weten welke richting ik in moet.
Hoe kom ik te weten hoeveel inch hij ongeveer nodig heeft? Is dat op te meten?
En het bit? Hoe kom ik erachter welke maat hij ongeveer heeft?
Uitproberen lijkt me ook het beste, maar het is handig te weten welke richting ik in moet.
Murphy
Ysha

Ysha heeft 17 - 17,5 dus het klinkt zo groot voor Murphylientje schreef:voor mijn smurf die op formaatje murf lijkt had ik een 16 inch zadeltje, dat past goed, 16.5 gaat denk ik ook nog net.
hoofdstel mt pony of shetlander.
verder gewoon alles pony (dekjes etc)

Zijn hoofd is ook een probleem, hij schommelt tussen Shet en Pony in ivm zijn smalle neusje

Bedankt!
Murphy
Ysha

Klopt hoor wat je zegt. Maar op een kleine pony moet je ook niet een te groot zadel leggen. Op Murphy moet je bijvoorbeeld geen 18" zadel leggen. Dat zal veel te groot voor hem zijn en te ver naar achteren (op de lendenen) liggen waardoor het op voor hem pijnlijk kan worden. Hier zal ze toch wat rekening mee moeten houden. Ik denk inderdaad dat je met een 16/ 16,5" aardig in de buurt komt.Carolinef schreef:de inchen hebben te maken met het zitvlak wat jij nodig hebt aan kont omvang om maar even cru te zeggen
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
preciesMarijke&Rosco schreef:Klopt hoor wat je zegt. Maar op een kleine pony moet je ook niet een te groot zadel leggen. Op Murphy moet je bijvoorbeeld geen 18" zadel leggen. Dat zal veel te groot voor hem zijn en te ver naar achteren (op de lendenen) liggen waardoor het op voor hem pijnlijk kan worden. Hier zal ze toch wat rekening mee moeten houden. Ik denk inderdaad dat je met een 16/ 16,5" aardig in de buurt komt.Carolinef schreef:de inchen hebben te maken met het zitvlak wat jij nodig hebt aan kont omvang om maar even cru te zeggen

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
- joske_vuran
- Contacteer:
Je zou een stro touwtje in z'n mond kunnen doen, net zoals je een bit erin zou hebben en dan even meten hoeveel cm het is.
Ik heb voor Alies een 11,5cm bitje. Na de CK niet meer ingehad,misschien dat het inmiddels iets meer is maar ik denk het niet. Ze heeft maar een klein mondje. Murphy zal een 10 ~ 10,5 hebben denk ik..
Ik heb voor Alies een 11,5cm bitje. Na de CK niet meer ingehad,misschien dat het inmiddels iets meer is maar ik denk het niet. Ze heeft maar een klein mondje. Murphy zal een 10 ~ 10,5 hebben denk ik..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Nou ik heb mini-kogelbeschermers! Haha, helemaal geweldig
bij ooteman.nl hebben ze ook vrijwel alles voor de ukkies, dus daar ga ik binnekort ook maar eens mijn slag slaan
Oja, ik had een 10,5 bit in mijn handen, maar die leek echt groot
Hij heeft ook zo'n smal bekkie. Dus dat komt een andere keer wel, aangezien het ruilen dan lastig wordt.
En hoofdstel wordt ook wel Shet denk ik.. had er een in mijn handen, van Pagony, maar dat was net karton

bij ooteman.nl hebben ze ook vrijwel alles voor de ukkies, dus daar ga ik binnekort ook maar eens mijn slag slaan

Oja, ik had een 10,5 bit in mijn handen, maar die leek echt groot

En hoofdstel wordt ook wel Shet denk ik.. had er een in mijn handen, van Pagony, maar dat was net karton

Murphy
Ysha