Wat ik me afvroeg: mijn Roon heeft nogal lange haren (zie PP) en hij is dus na het rijden hartstikke nat. Evenzo mijn hoofdstel enz, want dat water wat op zijn hoofd zit, komt in zijn pluk, komt op mijn hoofdstel.
Nu lees ik hier van alles dat ik hem beter niet meer kan scheren, omdat hij een lelijke zomervacht kan krijgen.
Maar kan ik hem niet 'trimmen'(zoals iemand pas zo mooi noemde)?
Dus met een tondeuse en kammetje hem wat scheren? Of werkt dat niet? Heeft iemand daar ervaring mee? Want ik vind die lange haren nu ook zo sneu.
Heb er aan gedacht om hem alsnog een deken op te gaan gooien, maar dat wordt voor hem ook zo zweten.
Ik hoop dat jullie iets weten.
Bedankt alvast.
tondeuse?
-
Ik doe bij Wembley gewoon gauw als het weer wat kouder wordt een winterdeken op.
Wembley heeft nog steeds redelijk veel/lange vacht, maar hij is nu ook al weer behoorlijk aan het verharen.
Ik bouw de dekens eerst op met een zomerdeken als het weer wat frisser wordt, maar zodra het echt koud wordt gaat de winterdeken op.
Misschien dat je dat kan proberen? Maar dat kan dus wel pas volgend jaar..
Wembley heeft nog steeds redelijk veel/lange vacht, maar hij is nu ook al weer behoorlijk aan het verharen.
Ik bouw de dekens eerst op met een zomerdeken als het weer wat frisser wordt, maar zodra het echt koud wordt gaat de winterdeken op.
Misschien dat je dat kan proberen? Maar dat kan dus wel pas volgend jaar..
JA, zo zat ik ook al. Ik dacht eraan om Tea's modelletje nog even bij te scheren, maar ik wil geen rare zomerjas dus laat ik het maar zo.
Het is een beetje dubbel he??
Ik laat Tea nu altijd even rollen na het rijden, dat scheelt ook weer wat. Dan lekker poetsen en dan eventueel de deken er nog op.
Nou ja, wel weer wat geleerd voor volgend jaar!!
Het is een beetje dubbel he??
Ik laat Tea nu altijd even rollen na het rijden, dat scheelt ook weer wat. Dan lekker poetsen en dan eventueel de deken er nog op.
Nou ja, wel weer wat geleerd voor volgend jaar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik zou nu niet meer scheren.
Het is jammer maar je kunt er nu niet veel meer aan doen. Trimmen gaat wel bij een hond maar niet bij een paard.
Als je met de haren mee scheert krijg je een hele rare happerige vacht en is het probleem nog niet opgelost.
Hij zal na het rijden met een zweetdeken op moeten drogen.
Het is jammer maar je kunt er nu niet veel meer aan doen. Trimmen gaat wel bij een hond maar niet bij een paard.
Als je met de haren mee scheert krijg je een hele rare happerige vacht en is het probleem nog niet opgelost.
Hij zal na het rijden met een zweetdeken op moeten drogen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Cratos staat ook zo te zweten op stal. Die heeft natuurlijk lange dikke manen en die heb gisteren gevlochten om het een beetje koel te houden op zijn hals. We gaan hem inderdaad om de reden die Claudia al geeft niet scheren. We gaan er elke dag overheen met een zweetmes met karteltjes om zo het lange haar wat al los komt te zit er goed vanaf te kunnen krijgen. Hij had gisteren echt de druppels over zijn hoofd lopen. Eigenlijk is het pas sinds vrijdag zo erg. Heel sneu voor hem inderdaad. Om het goed te laten drogen heb ik de vlechten gisteren ook nog even geknot...een trekpaard ala Bonfire hahahaha.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010