Vuurwerk

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
anika

Vuurwerk

Bericht door anika » za 30 dec 2006, 15:47

Hoi :wave:

Pff.. die knollen hier zijn helemaal hysterisch!

Ze begonnen van de week al met het vuurwerk, en vandaag dat verschrikkelijke carbid schieten (van die keiharde, doffe knallen) In het begin wisten ze niet waar ze het zoeken moesten, maar tegen het eind van de middag stonden ze er relaxt bij.

Maar nu is het donker en dan is het sier+gil vuurwerk natuurlijk fantastisch 8)7
Murphy is knettergek, Ysha is wat rustiger.

Ze staan buiten in de 'paddock', het is glad.. dus als ze rennen lopen ze ook echt op eieren.
De buurjongens zijn de boosdoeners. De keet staat pal achter ons weilandje, er staat enkel een grote schuur tussen. Dus in principe wordt er boven ons geschoten.
Gisteren heb ik al een bouwlamp op de paddock gezet zodat alles verlicht is. Opsluiten in de stal lijkt me ook niet echt goed. Ze hebben vandaag en morgen onbeperkt voer (als ze aan het schieten zijn)

Heeft iemand tips?

Op stal zetten of buiten laten?
Op dit moment negeer ik ze, ik kijk enkel via mijn keukenraampje of ze nog leven ( O:) ) Of moet ik er juist bijblijven?
Murphy :+: Ysha
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 30 dec 2006, 15:53

Tja inderdaad het verlichten doet veel. Verder zou je nog een radio aan kunnen zetten in de buurt, dat het geknal een beetje samen gaat met het geluid van een radio, dan negeren ze misschien een beetje de geluiden er omheen. (mn oom zette vroeger altijd hard hardrock op, maakte de koeien rustig en mn oom vond het fijn om naar te luisteren)

En als ze dan nog gek zijn, tja negeren...zelf in ieder geval niet stressig worden, want dan bevestig je ze alleen maar meer. Gewoon het dagelijkse ritme aanhouden. Loop desnoods er eens wat vaker langs, maar blijf zelf rustig. Dat ze aan je houding kunnen merken dat er niets 'mis' is.
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 30 dec 2006, 16:14

Lekker buiten laten.
Hier waren ze vanmiddag ook flink aan het knallen (zo'n 100m verderop). Op stal zetten heeft dan geen zin want ze maken elkaar gek en dan kan het raar gaan. De bak is wat dat betreft ideaal, hebben ze voldoende ruimte om te schrikken.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » za 30 dec 2006, 18:38

Bij mij gaan ze morgen wel de stal in.. Gewoon om safe te zijn.. Er gebeurt hier niet zoveel, maar die draden, ik blijf het eng vinden..

Ze kijken er trouwens niet echt van op hoor, vooral Tea en Bente vinden het griezelig.. Jeskim vind er weinig aan en Caylinn houdt zich wat op de achtergrond..

Morgen zullen hier de doffe dreunen ook wel beginnen..

Een radio wil nog wel eens helpen, als we met oud en nieuw allemaal weg gaan laten we de radio ook aan voor Timber, die op dit moment niet meer naar buiten durft.. Staat hij wat bij de deur te draaikonten, oeh, zal ik wel, zal ik niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
yvette

Bericht door yvette » za 30 dec 2006, 21:09

Gelukkig is het bij ons niet zo heel erg. Allemaal nogal ver weg. Morgen krijgen ze om 23:30 heel veel hooi, zodat ze wat afgeleid zijn (tenminste dat deden ze vorig jaar). Iza is wel wat kriebelig en geiriteerd de laatste dagen, denk dat het wel wat te maken heeft met de knallen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Charret

Bericht door Charret » za 30 dec 2006, 21:21

Sam blijft buiten staan. Hij heeft nergens last van. Alies trekt zich er ook niks van aan wanneer ze in de bak staat, maar Jouke vindt het maar niks. Prima als wij in de buurt zijn, maar zodra hij alleen is in de bak gaat hij als een gek te keer.
Alies en Jouke staan lekker op stal met een muziekje op de achtergrond en lekker wat hooitjes. Stalbaas zelf steekt overigens niks af dat scheelt alweer.

Misschien kun je een berg wortelen en hooi erneer gooien en houdt ze dat rustig.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 30 dec 2006, 22:27

Charret schreef:Stalbaas zelf steekt overigens niks af dat scheelt alweer.
Om deze reden ben ik trouwens wel blij dat Sas lekker in het land staat. Die zou volgens mij kriegel worden op stal, waar dus wel vuurwerk afgeschoten wordt, maar in het land staan ze er toch nog een paar 100 meter vanaf. Zien het, horen het, maar voelen zich niet dusdanig bedreigd!

Benieuwd trouwens hoe Cai het gaat vinden...volgens mij is dat een dooie dogge die met zn allen daar wat maf gaan staan kijken onder het motto: Hoorde jij ook wat? Maarja die zijn ook al voorbereid. Gaan daar allemaal jagers rond al geruime tijd, dus die horen al bijna een maand lang geknal!

@Anika: Hoe gaat het ondertusen met je kuddetje? Rust al weer iets gevonden?
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » zo 31 dec 2006, 10:44

onze stal staat buiten het dorp aan een rustige weg, waar verder geen huizen staan, dus hier hebben ze er ook bijna geen last van

ik heb vandaag ook nog gewoon gereden in het land, af en toe hoor je eens een doffe knal
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 31 dec 2006, 11:01

Bij ons zijn ze ook al een tijdje aan het jagen, dus knallen zijn er al volop :j Maar Sandra vindt het helemaal niet erg. Haar stal staat een beetje op een heuvel met uitzicnt over het dorp. In de directe omgeving wordt niet zoveel geknalt, maar in het dorp wel. En madam wil dat graag zien O:) Ze staat net zolang te stampen tot we de grote deur opendoen en ze kan kijken. Ze krijgt wel een pluk hooi, maar dat is pas voor als het vuurwerk afgelopen is vindt ze.
Hilde

Bericht door Hilde » zo 31 dec 2006, 11:27

Die van ons staan in de bak en hier in de weg zijn ze vollop aan het schieten..........
Ze kijken er niet eens naar!
Wij rijden ook gewoon met oudjaar door het dorp (hebben net een rit achter de rug...) en daar storen de paarden zich ook niet aan.
Vanavond gaan ze op stal en om 23.30 uur krijgen ze een lading hooi erbij,zodat ze wat te doen hebben.
De bovendeur blijft open,zodat ze kunnen zien wat er gebeurd,maar verwacht eigenlijk geen problemen.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
anika

Bericht door anika » zo 31 dec 2006, 11:58

Gisteren schenen ze er rustiger bij te staan (met een heeele berg hooi :+ ) Ik was zelf niet thuis, maar alles was nog heel gelukkig.

Helemaal vergeten, het is vandaag zondag, dus bijna geen knallen! (alle boeren naar de kerk)

Vanavond laat ik de bouwlamp er gewoon op staan en veel eten. Moeders blijft thuis om op te passen, hopelijk kan ze me bereiken als het fout dreigt te gaan..
Murphy :+: Ysha
Anouska

Bericht door Anouska » zo 31 dec 2006, 12:32

Bij ons op stal waren ze karbiet aan het schieten in de wei, heb Bjorn gewoon in de bak gedaan. Meneer vond het zo leuk dat hij ongeveer 3 meter van de bus stond. Vanavond krijgen ze om 11 uur voor het laatst hooi, blijft de lamp aan en de radio staat altijd aan op stal, alleen vanavond wat harder.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Esther

Bericht door Esther » zo 31 dec 2006, 13:06

Ongelooflijk, het knalt hier van alle kanten en Bente ligt gewoon in de wei te snurken, hihi..
Tea is de enige die af en toe nog opkijkt, maar dat is ook de matriarch, dus die moet de boel wel in de gaten houden.

Arme Timber durft het huis niet uit.. Hij loopt me al de hele dag achterna door het huis en hij ligt nu stoned van de kalmeringstabletten achter de stoel te slapen.. Ach zo heeft hij er het minste last van..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » zo 31 dec 2006, 14:50

Esther schreef:Ongelooflijk, het knalt hier van alle kanten en Bente ligt gewoon in de wei te snurken
Haha, Prisca precies het zelfde! (alleen dan in haar box!) :D
Arisca staat de hele tijd te luisteren en eet daarom (nog) niet, maar is verder ook gewoon rustig!
Mams geeft weer het goede voorbeeld! :j
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 01 jan 2007, 16:37

:P hier ook gister alles super gegaan.

Wou toch even kijken aan het eind van de middag. Eenmaal op stal bleek dat velen het nog even gingen wagen het bos in, dus op de kar maar even meegeweest. Nou geen een die omkijkt naar de knallen en hier wordt er werkelijk van alle kanten geknalt, in soorten en maten.

Eenmaal in het land was het de rustheid zelve, ondanks dat het al donker was, velen al aardig begonnen door te knallen en alle flitsen zichtbaar waren...alleen Blitz de hond was druk, maar dat is hij altijd, die denkt nog steeds dat hij paarden op kan jagen.
Maargoed...we waren allemaal geen blik waardig, het gras was belangrijker!

Vanmiddag even gecheckt hoe de kleintjes het gehad hadden en die lagen heerlijk te snurken met zn allen en deden niet anders als anders.
Esther

Bericht door Esther » ma 01 jan 2007, 17:50

Hier is ook alles helemaal goed gegaan, geen rare acties of iets dergelijke, alleen Tea was een beetje gespannen.

Timber had het niet meer om twaalf uur, zo zielig.. We hadden wat vuurwerk en dat hadden we afgeknalt, vonden we onze arme hond in de slaapkamer van mijn ouder achter een stoel waar hij niet meer vandaan durfde en hij had het in zijn broek gedaan, bij wijze van spreken dan.. Zo zielig, toen we allemaal weer binnen waren ging het weer helemaal goed gelukkig.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 02 jan 2007, 07:57

Mijn twee knolliebollies vinden vuurwerk totaal niet spannend dus geen problemen gehad met de jaarwisseling :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 02 jan 2007, 08:09

Kjeld was echt panisch met het vuurwerk, hij stond samen met Naisven op stal en was maar rondjes aan het draaien. Zelfs nu nog loopt hij overal buiten te snurken en springt om niets opzij. Naisven werd een beetje meegetrokken door zijn gedrag, maar blijft toch heel veel rustiger. Ik had op stal het licht aan en een radio en denk dat dat toch wel wat geholpen heeft...
Plaats reactie