Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Jilly
Bericht
door Jilly » vr 29 dec 2006, 18:32
Ik heb al een tijdje genoeg van het dressuren, krijg er geen voldoening meer uit. Niet mijn ding, zal het ook nooit worden enz
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe uitdaging, iets in de richting van natural horsemanship. Maar ik weet daar eigenlijk maar heel weinig over, het lijkt me gewoon een leuke nieuwe uitdaging voor mij en Alm (en later met Hayco als het bevalt)
Is er iemand hier die al vertrouwd is met een van de natural takken? En kan je mss in het kort beetje vertellen hoe het in zn werk gaat/wat ik er voor nodig heb?
Ook als iemand interessante boeken weet over grondwerk of naturlijke takken vh paardrijden, altijd welkom

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
MurielleM
Bericht
door MurielleM » vr 29 dec 2006, 19:06
Ik wil me ook gaan verdiepen in NH

Ik ga waarschijnlijk een boek bestellen en weet eigenlijk wel alles van natuurlijk bekappen. Ik weet er verder nu niet heel veel vanaf eigenlijk

-
Viv
Bericht
door Viv » za 30 dec 2006, 07:37
Dus je wilt eigenlijk geen gelul, paard uit de krul hahahaaa.
NH is echt een hele apperte stroming binnen de paardenhouderij en spreek zichzelf nogal vaak tegen dus blijf zelf logisch nadenken als je je daarin gaat verdiepen.
Er zijn diverse sites over NH te vinden maar die vind ik niet altijd even opjectief en neigen soms meer naar een sekte dan naar een informatieve site.
Ik rijd western op de basis van centred riding, dus heel veel met je lichaam en je bewust worden van de signalen die je met je lichaam aan je paard heeft, in combinatie met freestyle op de grond heb je een leuke basis om verder mee te gaan en het net ff anders aan te pakken dan anders.
Centred riding kun je ook doen zonder er een stempeltje dresuur/western oid op te plakken, het is gewoon een rijtechniek die heel leuk is.
Succes met uitvogelen

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
yvette
Bericht
door yvette » za 30 dec 2006, 13:59
Mijn instructrice combineert NH met wedstrijdgerichte training. NH hoeft niet alleen maar zweverig of stoffig te zijn. Ik krijg van haar les in longeren, lange lijnen, loswerken en gewoon rijden natuurlijk ook. Wil binnenkort beginnen met rijden met de halsring (dus zonder hoofdstel).
Centered riding is ook leuk. En je zou Keet eens kunnen pb-en, die zit helemaal in de Pat Parelli.
Ikzelf pak van alle stromingen mee wat ik leuk vind en kan gebruiken.
Veel plezier ermee!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Jilly
Bericht
door Jilly » za 30 dec 2006, 17:21
Ik was eerst ook over parelli aan het denken, maar op die sites kreeg ik echt de indruk dat je dan demo's moet volgen enz en dat lukt in mijn geval niet, en het is ook wel duur.. maar als het echt zijn geld waard is wil ik er wel voor gaan; met lessen ben je immers ook veel geld kwijt
Ik denk dat ik al eens ga kijken achter het boek 'Grondwerk' van Inge Teblick en maar wat ga grondwerken. Mss gaat het dan beetje beter en krijg ik weer meer zin in het rijden

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » di 02 jan 2007, 08:38
Ja dat Pat Parelli lijkt mij ook heel erg interessant en 'moeilijk'

heb er 2 keer een clinic over gezien!
Keet doet het inderdaad ook

-
Esther
Bericht
door Esther » di 02 jan 2007, 10:19
Ik zou, net als Yvette, van alle stromingen de dingen pakken die jou aanspreken. Je eigen stijl bedenken zeg maar. Het belangrijkste is dat jij en je paard zich er goed bij voelen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'