osteopathie voor je paard, wie heeft er ervaring mee??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
jolien

osteopathie voor je paard, wie heeft er ervaring mee??

Bericht door jolien » ma 25 dec 2006, 11:44

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die ervaring hebben met een osteopathie voor je fjordje?? Hoe is dat bevallen, en nog belangrijker ben je na 2/3 behandelingen ook echt klaar??

Ben een leek op dit gebied :? en Ratina (niet mn eigen fjord) is behandeld door een osteopaat, ze kreeg van die naaldjes in de spieren zodat de spieren die verkrampt zaten weer los kwamen te zitten en ze weer beter ging bewegen.

groetjes Jolien
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 25 dec 2006, 12:30

Een osteopaat werkt zover ik weet niet met naaldjes, dat is accupunctuur.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
jolien

Bericht door jolien » ma 25 dec 2006, 13:25

Pablo schreef:Een osteopaat werkt zover ik weet niet met naaldjes, dat is accupunctuur.
iemand heeft me verteld dat die man die haar behandeld heeft een osteopaat is, maar het leek idd op accupunctuur..
yvette

Bericht door yvette » ma 25 dec 2006, 22:35

Een osteopaat is iemand die ook spieren en wervels kan manipuleren. Dat heeft met acupunctuur niets te maken. Het kan natuurlijk wel zijn dat iemand meerdere methodes gebruikt...
Iza is vorig jaar behandeld door een osteopaat. Er was een wervel verschoven en hier en daar zat nog wat kleins verkeerd. Met 1 behandeling was het opgelost. Moest toen een paar dagen alleen longeren en na 6 weken is de hij voor controle teruggekomen. Toen was het allemaal goed en heeft ze eigenlijk alleen een sportmassage gehad.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Tanja

Bericht door Tanja » di 26 dec 2006, 12:10

Bij ons is er een op stal geweest voor een paard,
had last van een vastzittende rug door een slecht passend zadel.
Hij is gekneden en gekraakt en moest geloof ik twee weken op rust,
wel beweging (is belangrijk) maar niet rijden.
En het is helemaal goed gekomen.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » di 26 dec 2006, 12:52

Svenna is vorige maand behandeld, daarna heb ik een tijd niet kunnen rijden doordat ik zelf ziek was, ben nu net weer begonnen en voel wel verbetering alhoewel dat ook kan komen door de rustperiode. Svenna haar ruggewervels zaten vast achter het zadel, die heb ze los gemaakt.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Vera

Bericht door Vera » wo 27 dec 2006, 09:09

Ik heb verschillende paarden hier na laten kijken.
Voor Lando was het de laatste optie na een ongeluk. Hij is is er nog niet helemaal, maar na 2 behandelingen kunnen we alweer met hem rijden. 1e kerstdag zijn we zelfs naar het strand geweest. 3 januari krijgt hij weer een behandeling. Waarschijnlijk zal hij zijn hele leven wel regelmatig een keertje na moeten worden gekeken. Maar het was ook wel heel ernstig.

Vlekkie was helemaal ok die hoefde helemaal geen behandeling.

Vera had een schouder blesure die na één behandeling weer helemaal ok is. Helaas heeft zij nog iets anders waar ze zelfs in de kliniek niet uitkomen dus is ze nog steeds niet goed.

Er staat hier een welshje met een rug probleem, na één behandeling liep ze al weer zo veel beter. Helaas heeft de eigenaar er niet veel tijd voor gehad zodat ze nu weer een keertje moet. Maar dat ligt aan de eigenaar en niet aan de osteopaat. (als je zelf naar de fysio gaat en je krijgt oefeningen, dan heeft het ook geen zin als je die 1x per week de hele dag doet en de rest van de week niet)

Muis is ook geweest, voor een wervel in haar rug, die had maar 1 behandeling nodig. Als we straks weer met haar gaan rijden als het veulen is geboren is het wel verstandig haar na een paar maanden nog eens na te laten kijken. Omdat ze ruim een jaar heeft stilgestaan en daardoor wel wat spieren kwijt is geraakt.

Dus het is afhankelijk van de ernst van de kwaal en wat je er zelf aan doet hoeveel behandelingen je paard nodig heeft.

Bovendien zit er vaak wel minimaal 6 weken en daarna 3 tot 6 maanden tussen een behandeling dus ik vind het wel meevallen.
tegenwoordig zijn er veel mensen die hun paard gewoon één keer per jaar laten nakijken en dat net zo gewoon vinden als de paarden tandarts en inenten en ontwormen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
jolien

Bericht door jolien » wo 27 dec 2006, 18:11

Ik heb het even nagevraagd; die man die haar behandeld heeft is dus een otseopaat maar ook fysiotherapeut.
Hij heeft alleen de spieren van Ratina behandeld, geen wervels gekraakt dus. Ze zat in de schouder verkrampt, aan beide kanten, rechts was wel erger dan links. Ze heeft daar naalden (behoorlijk lange naalden trouwens) in de spieren gekregen, om ze weer te laten ontspannen.
Ze is nu twee keer behandeld (tweede keer was na twee weken) en ik doe nu idd oefeningen doen met haar om haar ook los in de spieren te houden.

Heeft er iemand ervaring met een behandeling van de spieren zoals bij Ratina, of weet iemand hier meer van??
Ik had er nog nooit van gehoord, vandaar dat ik hier wel nieuwsgierig naar ben.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 27 dec 2006, 19:39

Zonder echt dierenarts te zijn mag je geen naalden in een dier steken... Dus hij moet echt nog iets anders geweest zijn (denk ik) In elk geval doet onze osteopaat dit niet. Kijk anders even of de meneer in deze lijst staat : http://www.icreo.com/Nederl/therap.htm als hij er niet bij staat is het geen "officiële" osteopaat.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
yvette

Bericht door yvette » wo 27 dec 2006, 19:49

Het klinkt nog steeds als een combinatie van meerdere behandelingen. Nou ja, als het maar werkt...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 28 dec 2006, 07:43

Pablo schreef:Zonder echt dierenarts te zijn mag je geen naalden in een dier steken...
Met acupunctuur steek je toch ook 'naalden' daarvoor hoef je toch ook geen DA te zijn :?
Plaats reactie