Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Erika
Bericht
door Erika » ma 18 dec 2006, 12:00
Brechje is 1,5 jaar en heeft een klein scheurtje in haar hoef. Gaat niet diep en is niet heel hoog.
Hoefsmid al gebeld, komt sowieso binnenkort even kijken. Ze staat sinds afgelopen zaterdag op stal, voorheen dag en nacht op het land (komt er wel elke dag nog uit, helaas wel betonplaat). Zouden haar hoeven nu zo droog al zijn? Ze zijn altijd goed bijgehouden.
Veel gehoord over raspen over de scheur of er boven zodat hij niet verder kan scheuren, jullie mening hierover?
En zalfjes zodat hoef sterker wordt, helpt het of niet (divoza boek staan zalfjes die hoeven sterker maken en scheurtjes verhelpt)?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips etc.
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » ma 18 dec 2006, 12:12
ik zou gewoon even het advies afwachten van je hoefsmid, die zak je heus wel vertellen hoe en wat.
ik doe eigenlijk niks bijzonders metd e hoeven alleen als ze te vochtig zijn dan teer ik ze en zomers gebruik ik wel eens hoefvocht maar verder laat ik het aan de hoefsmid over; ieder zijn vak,
succes
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 18 dec 2006, 12:26
Misschien doet de smid er wel niks aan
Maar als het scheurtje iets te diep gaat zal hij het misschein wat weg snijden.
Ik ben echt anti smeersels.
Het enige wat ik er 1 per maand op smeer is manenvet. Wel poets ik ieder dag haar hoeven met water en een harde borstel.