staart probleem
staart probleem
wat kan ik het beste doen om me staart van me pony te laten groeien....
ze heeft van de zomer in een wei gestaan met distels en aan die planten komen van die balletjes met stekeltjes en die had ze er heeel veel in zitten maar omdat okkie op een manege staat en niet van mij is hebben van die kindertjes die bolletjes er uit zitten trekken dus ben nu de helft van me staat kwijt......
duss als er hier mensen zijn die een goed advies hebben graag want het ziet er een beetje raar uit nu
alvast bedankt
ze heeft van de zomer in een wei gestaan met distels en aan die planten komen van die balletjes met stekeltjes en die had ze er heeel veel in zitten maar omdat okkie op een manege staat en niet van mij is hebben van die kindertjes die bolletjes er uit zitten trekken dus ben nu de helft van me staat kwijt......
duss als er hier mensen zijn die een goed advies hebben graag want het ziet er een beetje raar uit nu
alvast bedankt
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik kam regelmatig de staart van Rian, en die wordt daar niet minder om
Maar als ik kam, kam ik van onder naar boven in kleine halen die steeds groter worden.
Boven aan de staart kam ik iedere dag, en soms knip ik daar het haar net achter de dooiepunten (gespleten punten) af.
Misschien dat het helpt dat je eerst de staart wast en daarna Equistar erin doet. En dit wanneer de equistar weer 'verdwijnt' weer doet.
Misschien dat de bolletjes dan gemakkelijker te verwijderen zijn zonder dat ook goede haren eruit getrokken worden.

Maar als ik kam, kam ik van onder naar boven in kleine halen die steeds groter worden.
Boven aan de staart kam ik iedere dag, en soms knip ik daar het haar net achter de dooiepunten (gespleten punten) af.
Misschien dat het helpt dat je eerst de staart wast en daarna Equistar erin doet. En dit wanneer de equistar weer 'verdwijnt' weer doet.
Misschien dat de bolletjes dan gemakkelijker te verwijderen zijn zonder dat ook goede haren eruit getrokken worden.
ik kreeg van martina de tip om ze in te vlechten (gewoon losjes) zodat ze er niet op liggen en opstaan en dan de nodige haartjes meetrekken, dat doet Ubie en die heeft dus een aflopende dunne staart.
verder spray ik de staarten 1 x p week in met anti klit en kam ik ze vaak met mijn vingers helemaal door.
succes
verder spray ik de staarten 1 x p week in met anti klit en kam ik ze vaak met mijn vingers helemaal door.
succes
Ik doe die van RB nu ook in een vlecht. 1x per week even een dagje eruit en dan weer een weekje erin. Hij had een hele mooie staart totdat hij van de zomer de helft eraf gebeten heeft. Moet nu opnieuw sparen. Bij Ulvy zit er ook een vlecht in omdat die staart zo dik is dat het iedere keer gaat klitten dus het werkt goed.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- Cindy+Uniek
Ik had een tijd ik ik altijd de staart mee borstelde als ik aan het poetsen was, maar hij werd steeds dunner en nu kam ik hem nooit meer...
Alleen als ze wedstrijd heeft was ik hem goed en dan vol met equishine ff in laten trekken en uit borstelen!
Heb ik trouwens ook bij de kuif gedaan... Bij mij is wel gebleken: hoe minder ik er aan zit, hoe beter het groeit!
Groetjes Cindy
Alleen als ze wedstrijd heeft was ik hem goed en dan vol met equishine ff in laten trekken en uit borstelen!
Heb ik trouwens ook bij de kuif gedaan... Bij mij is wel gebleken: hoe minder ik er aan zit, hoe beter het groeit!
Groetjes Cindy
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dat doe ik ookyvette schreef:De tip van Anky is: niet borstelen, het vuil eruit spoelen en elke dag een beetje equistar erin.
Heeft bij Iza reuzegoed gewerkt!

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
om die lastige bolletjes eruit te halen werkt equistar heel goed en de vlecht ook.....
als je er equistar in doet kam ik de bolletjes er altijd zoo uit. en ja om de staart te laten groeien afblijven maar ik ben nog al een plukkerd en ik knip en kam altijd. maar ik merk als ik af en toe wat knip aan de onderkant het harder groeit althans dat lijkt:)
als je er equistar in doet kam ik de bolletjes er altijd zoo uit. en ja om de staart te laten groeien afblijven maar ik ben nog al een plukkerd en ik knip en kam altijd. maar ik merk als ik af en toe wat knip aan de onderkant het harder groeit althans dat lijkt:)
Ujord (v. Tunar) 
M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)
L1+ 6
Eefje
Onze kleine grote draak

M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)

L1+ 6
Eefje

Onze kleine grote draak
Ik kam 'm nooit uit!
Soms eens uitpluizen.... meer niet.
Verder heeft Pris haar staart altijd in een lossevlecht, blijft ie veel schoner!
Soms eens uitpluizen.... meer niet.
Verder heeft Pris haar staart altijd in een lossevlecht, blijft ie veel schoner!

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Tea heeft nog steeds een dikke staart met een paar flinke strengen diarree erin.. Ik ben al aan het wassen geweest en antiklit erin, maar helemaal eruit is het nog steeds niet... Geduld is een schone zaak..
Als ze straks in de stalling staat kan ik haar weer wat makkelijker wassen e.d. Hoop dat het er dan een beetje uit gaat..
Antiklit zou bij jouw ook wel kunnen helpen. Ik heb verder altijd geleerd dat je absoluut geen metalen kam mag gebruiken en liever helemaal geen kam. Mijn KWPN, die had een dikke bos manen, deed ik altijd antiklit en dan uitborstelen en dan met de kam de overige knoopjes, maar dat deed ik niet zo vaak. Hoe minder je eraan zit, hoe voller hij blijft, al moet het paard er ook af blijven en dat is niet altijd het geval, grrrrr..
Als ze straks in de stalling staat kan ik haar weer wat makkelijker wassen e.d. Hoop dat het er dan een beetje uit gaat..
Antiklit zou bij jouw ook wel kunnen helpen. Ik heb verder altijd geleerd dat je absoluut geen metalen kam mag gebruiken en liever helemaal geen kam. Mijn KWPN, die had een dikke bos manen, deed ik altijd antiklit en dan uitborstelen en dan met de kam de overige knoopjes, maar dat deed ik niet zo vaak. Hoe minder je eraan zit, hoe voller hij blijft, al moet het paard er ook af blijven en dat is niet altijd het geval, grrrrr..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Volgens mij ben ik de enige die zweert bij borstelen (gewoon met een mensen haarborstel...). Toen we San kregen had ze een hele dunne staart. Wij zijn begonnen met wassen en regelmatig antiklit erin en bijna iedere dag borstelen
Nu is haar staart echt super! Ook de manen worden iedere dag geborsteld en die blijven ook net zo mooi dik.