regenexceem
regenexceem
wie weet er wat over regenexceem?
ik heb wiilem 13 okt geschoren en zag daarna (op zijn rug en kruis) allemaal plukjes haar met een schilfertje vast geklonterd zitten
(ik zoek ff een foto)
13 okt is hij ook opstal gegaan
er zijn nog 2 ponys met hetzelfde
en de andere 14 paarden waar hij bij liep hebben het niet
ik heb hem vorige week weer geschoren en nu is alles weg maar zie je allemaal kleine ronde kale plekjes.
(waar die plukjes dus zaten)
wie weet er wat van??
ik heb wiilem 13 okt geschoren en zag daarna (op zijn rug en kruis) allemaal plukjes haar met een schilfertje vast geklonterd zitten
(ik zoek ff een foto)
13 okt is hij ook opstal gegaan
er zijn nog 2 ponys met hetzelfde
en de andere 14 paarden waar hij bij liep hebben het niet
ik heb hem vorige week weer geschoren en nu is alles weg maar zie je allemaal kleine ronde kale plekjes.
(waar die plukjes dus zaten)
wie weet er wat van??
Ja die korstjes moeten er juist af voor een goede genezing. En goed droog maken is heel belangrijk.Yoline schreef:Klopt, even goed wassen met betadine!
Karlien heeft het nu ook, het wordt ook wel regenschurft genoemd.
Zij mag er morgen aan geloven
Ik heb trouwens gelezen dat je de korstjes er ook af kunt weken met de shampoo, maar weet niet of dat verschil maakt.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

ik heb willem voor de 2e x geschoren en de plekjes zijn weg nu zie je wel waar de plekjes hebben gezeten een soort rare kale plekjes (kleine plekjes)
maar ziet er niet onrustig uit dus ik doe er nix meer aan.
het andere paard (met vacht) is gewassen met betadine en mag niet meer in de regen naar buiten de plekken bij haar lijken wel rustigger
maar ziet er niet onrustig uit dus ik doe er nix meer aan.
het andere paard (met vacht) is gewassen met betadine en mag niet meer in de regen naar buiten de plekken bij haar lijken wel rustigger
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Even een schopje.
Karlien hebben we nu een aantal keren gewassen met betadineshampoo, maar het gaat maar niet over. Vooral een plekje op haar schouder geeft veel jeuk, zodat ze er met de tanden aanzit waardoor ze plukken haar mist. De oudere plekken zijn ook nog niet verdwenen. De eigenaar zou sowieso al even informeren bij de DA, maar hebben jullie misschien nog tips?
Ik zat zelf te denken dat het misschien wel goed zou zijn om haar wat extra vitaminen en mineralen te geven. Ze is natuurlijk wel drachtig...lijkt mij dat als ze 'topfit' was geweest dat die plekjes veel sneller waren verdwenen.
Karlien hebben we nu een aantal keren gewassen met betadineshampoo, maar het gaat maar niet over. Vooral een plekje op haar schouder geeft veel jeuk, zodat ze er met de tanden aanzit waardoor ze plukken haar mist. De oudere plekken zijn ook nog niet verdwenen. De eigenaar zou sowieso al even informeren bij de DA, maar hebben jullie misschien nog tips?
Ik zat zelf te denken dat het misschien wel goed zou zijn om haar wat extra vitaminen en mineralen te geven. Ze is natuurlijk wel drachtig...lijkt mij dat als ze 'topfit' was geweest dat die plekjes veel sneller waren verdwenen.

Zorgen dat je het 1x goed wast (ontsmet) en vervolgens droog houd, dus vet erover of een afsluitend goedje (blauwspray).
En zorgen dat de weerstand toeneemt, dus dan is wat extra vitamines nooit weg.
Maar als het echt blijft en ook begint te etteren, dan denk ik dat de DA even met zn medicatiedoos te pas moet komen.
En regeneczeem is niet helemaal het goede woord: regenschurft (en dus de hiergenoemde rainrot) is inderdaad waar het om gaat. Een vervelende bacterie die zich heerlijk nestelt in een natte broeierige huid.
En zorgen dat de weerstand toeneemt, dus dan is wat extra vitamines nooit weg.
Maar als het echt blijft en ook begint te etteren, dan denk ik dat de DA even met zn medicatiedoos te pas moet komen.
En regeneczeem is niet helemaal het goede woord: regenschurft (en dus de hiergenoemde rainrot) is inderdaad waar het om gaat. Een vervelende bacterie die zich heerlijk nestelt in een natte broeierige huid.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
We hebben de plekjes vandaag weer gewassen. Daarna violetspray erover gespoten. Het zag er werkelijk waar niet uit, net een paarsbonte
Maar we zien wel hoe het gaat! Er komen nu geen nieuwe wondjes meer bij, maar ze gaan ook niet weg.
Ik heb de eigenaar gevraagd of hij Pavo Liga wilde halen. Daar wilde ik ze eigenlijk al langer op hebben vanwege laag energie, en hoog vitaminen & mineralen gehalte, maar had ie de vorige keer weer onderhoudsbrok meegenomen
Maar hij zou het doen dus ik ben benieuwd.
Daarnaast heeft ze ook nog enorme mok aan d'r achterbenen dus haar sokken zijn eraf gegaan. Arme Karlientje

Ik heb de eigenaar gevraagd of hij Pavo Liga wilde halen. Daar wilde ik ze eigenlijk al langer op hebben vanwege laag energie, en hoog vitaminen & mineralen gehalte, maar had ie de vorige keer weer onderhoudsbrok meegenomen

Daarnaast heeft ze ook nog enorme mok aan d'r achterbenen dus haar sokken zijn eraf gegaan. Arme Karlientje