sparen
sparen
vroeg me eigenlijk af of jullie naast een eventuele verzekering ook nog sparen voor jullie fjordenkind?
Ik doe het zelf wel. Ik zeg altijd Nan heeft der eigen rekening.
Aangezien ik nu met een eigen huis bezig ben zit ik een beetej te bedenken wat te doen. Of ik een vast bedrag houd voor Nan en dan wel iedere maand bijvoorbeeld een vast lager bedrag spaar dan nu bijvoorbeeld....
kortom twijfels wat te doene n ben benieuwd hoe jullie dat regelen. Hoef geen bedragen maar gewoon een idee van de situatie
Ik doe het zelf wel. Ik zeg altijd Nan heeft der eigen rekening.
Aangezien ik nu met een eigen huis bezig ben zit ik een beetej te bedenken wat te doen. Of ik een vast bedrag houd voor Nan en dan wel iedere maand bijvoorbeeld een vast lager bedrag spaar dan nu bijvoorbeeld....
kortom twijfels wat te doene n ben benieuwd hoe jullie dat regelen. Hoef geen bedragen maar gewoon een idee van de situatie
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
ik heb een spaarrekening,die vorr alle doeleinden is,mocht het wasmachine kaduuk gaan,oid.
als we er iets afhalen,zorgen we dat er min. 500,- op blijft staan.
maar ik heb gen d.a koste naan wikke,dat scheelt.(ivm lease)
als we er iets afhalen,zorgen we dat er min. 500,- op blijft staan.
maar ik heb gen d.a koste naan wikke,dat scheelt.(ivm lease)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
ik probeer gewoon elke maand wat te sparen(ook in bezit van eigen huis haha)
en dat gaat gewoon allemaal op 1 grote hoop als het ware.
mocht ik een keer iets voor Ydel nodig hebben, gaat dat daar vanaf.
maar ik kan je verzekeren dat het minder makkelijk wordt als je net op jezelf woont..
([size=]gelukkig heeft Ydel nog nooit wat gehad, klopklop..[/size] )
en dat gaat gewoon allemaal op 1 grote hoop als het ware.
mocht ik een keer iets voor Ydel nodig hebben, gaat dat daar vanaf.
maar ik kan je verzekeren dat het minder makkelijk wordt als je net op jezelf woont..

([size=]gelukkig heeft Ydel nog nooit wat gehad, klopklop..[/size] )

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ik heb ook een buffer voor Tim en evt andere zaken. Moet zeggen dat ik het zelden aanvul, maar goed ik neem er ook niets vanaf dus dat is dan hetzelfde effect.
Woon ook op mezelf dus bij mij gaan de centjes vaak op aan vanalles en nog wat. Moet de DA eens komen voor kleine dingen betaal ik dat gewoon van mn lopende rekening. Die buffer is alleen voor operaties oid.
Woon ook op mezelf dus bij mij gaan de centjes vaak op aan vanalles en nog wat. Moet de DA eens komen voor kleine dingen betaal ik dat gewoon van mn lopende rekening. Die buffer is alleen voor operaties oid.
- Lindatjuhhh
- Contacteer:
Ik had altijd een reservepotje voor als bijv. wasmachine kapot ging, iets met saphyra zou zijn of wat dan ook. Maar na wat financiele tegenslagen is die pot leeg en krijgen we hem ook niet aangevuld momenteel.
En heb dus nu de wasmachine en droger kapot sinds deze week. Maar hoef geen nieuwe te kopen. wassen kan ik nog en heb tijdelijk een losse centrifuge en drogen doe ik in de wintertuin. Laat ze binnenkort na de feestdagen wel repareren. Als wat met Saphyra is dan weet ik zeker dat ik dan wel bij mijn ouders terecht kan, al los ik liever mijn eigen zaken op. Maar vanaf het voorjaar wordt er weer gespaard voor de reservepot.
En heb dus nu de wasmachine en droger kapot sinds deze week. Maar hoef geen nieuwe te kopen. wassen kan ik nog en heb tijdelijk een losse centrifuge en drogen doe ik in de wintertuin. Laat ze binnenkort na de feestdagen wel repareren. Als wat met Saphyra is dan weet ik zeker dat ik dan wel bij mijn ouders terecht kan, al los ik liever mijn eigen zaken op. Maar vanaf het voorjaar wordt er weer gespaard voor de reservepot.

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik spaar ook niet eigenlijk, hou niet veel over aan het einde van de maand.
Onverwachte hoge kosten betaald mijn vriend dan ook, ook als het om Vinga gaat
Onverwachte hoge kosten betaald mijn vriend dan ook, ook als het om Vinga gaat

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Heel erg en niet verstandig maar sparen doe ik eigenlijk niet. Alles gaat gewoon van en op de betaalrekening. Ik wou dat ik zo'n vriend had Dreeke...hier is het andersom alle zaken voor de paarden gaan van mijn rekening ook de dierenarts voor Dennis' paard
.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- druppeltje
Ik heb natuurlijk niet de kosten die je hebt als je alleen woont enz, maar ik krijg zakgeld, ik werk en krijg ook nog wat extra omdat ik de strijk doe. Ik geef nu niet zoveel geld meer uit aan kleren enz zodat ik toch wat overschot heb. Moest er nu echt wat erg gebeuren met Hayco kan ik wel bij mijn ouders terecht 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nancy imka
- Ilonka
Ik heb niet echt geld achter de hand voor als er wat met Ilonk is. Als student is het al moeilijk genoeg rond te komen, je school, paard en eten te betalen. Nu ga ik werken en hoop wat meer ruimte om te leven te kunnen maken.
Gleukkig heb ik wel mijn ouders achter de hand die wel bij willen springen en voor willen schieten in geval van nood. (Denk aan het eerste onderzoek om erachter te komen wat Ilonk had...)
Gleukkig heb ik wel mijn ouders achter de hand die wel bij willen springen en voor willen schieten in geval van nood. (Denk aan het eerste onderzoek om erachter te komen wat Ilonk had...)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb geen aparte rekening voor Wodan. Probeer zoveel mogelijk te sparen al zijn er genoeg maanden dat er niks te sparen valt. Gelukkig heb ik 2 jaar geleden bijna alles nieuw gekocht hier in huis dus voorlopig zou ik klaar moeten zijn met extra hoge uitgaven. Mocht het wel zo zijn heb ik gelukkig wat achter de hand.
Wodan en ik M1+10
Sparen wat is dat.
IK zeg altijd maar,vandaag is vandaag morgen is weer een andere dag,
met ander woorden geniet ervan.
Maar even zonder gekheid, als er wat is met Tika kan dat wel betaalt worden,als het maar niet te gek wordt.
Probeer wel elke maand een klein bedrag apart te zetten voor Tika.

IK zeg altijd maar,vandaag is vandaag morgen is weer een andere dag,
met ander woorden geniet ervan.
Maar even zonder gekheid, als er wat is met Tika kan dat wel betaalt worden,als het maar niet te gek wordt.
Probeer wel elke maand een klein bedrag apart te zetten voor Tika.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ik spaar wel, maar niet speciaal voor Sandra. Probeer iedere maand een gedeelte van mijn salaris naar de spaarrekening te zetten. Maar ik woon nog thuis, dus vaste lasten van een huis heb ik nog niet. Mijn zus en ik betalen Sandra in principe samen, maar als er echt hoge kosten komen, helpen onze ouders mee.