Geven jullie je paarden paar weken rust in de winter?
Geven jullie je paarden paar weken rust in de winter?
Ik zag het net al in een topic en zag dat Wodan twee maanden op rust
gaat ,bij ons op stal gaan er ook een aantal ijslanders twee maanden op rust.
Ik dacht er wel aan om rond half december tot half januari even wat rustiger aan te doen met Tika.
Niet echt vakantie maar gewoon even wat stappen terug.
Wie van jullie geven de paarden ook vakantie?Of doen het wat rustiger aan?
gaat ,bij ons op stal gaan er ook een aantal ijslanders twee maanden op rust.
Ik dacht er wel aan om rond half december tot half januari even wat rustiger aan te doen met Tika.
Niet echt vakantie maar gewoon even wat stappen terug.
Wie van jullie geven de paarden ook vakantie?Of doen het wat rustiger aan?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Nee hoor, hier rijden we gewoon lekker door. Wel is het zo dat ik zelf wat minder tijd heb. Snel donker, drukke schoolperiode etc. Rust krijgt ze dus genoeg. Ik heb de afgelopen 3 dagen ook niet gereden. 1 dag helemaal niet geweest en de andere 2 lekker staan tutten met haar en de rest.
Ik merk wel dat ik zelf minder fanatiek wordt met rijden als de dagen korter worden. Zal wel met mijn eigen energie te maken hebben.
Ik merk wel dat ik zelf minder fanatiek wordt met rijden als de dagen korter worden. Zal wel met mijn eigen energie te maken hebben.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Nee geen wintervakantie hoor. Ik begin volgende week met proefwerken dus wss een week of 2 wat minder gereden worden, maar Alm is altijd blij als hij mag werken dus die laat ik maar geen 2 weken aan zn 'lot' over 
Als ik vakantie heb gaan we juist weer intensiver trainen

Als ik vakantie heb gaan we juist weer intensiver trainen
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nancy imka
Ik vind het lekkerder om Iza in de zomer wat rust te geven. Dat is afgelopen zomer vanzelf gegaan met Cosimo.
In de winter komen ze maar een paar uurtjes per dag buiten, dus ze werkt dan graag. Bovendien is die van mij gek op kou en werkt ze niet graag in de warmte. Dus voorlopig geen vakantie.
Overigens krijgt ze tussendoor vanzelf wel een paar vrije dagen als het te slecht weer is.
In de winter komen ze maar een paar uurtjes per dag buiten, dus ze werkt dan graag. Bovendien is die van mij gek op kou en werkt ze niet graag in de warmte. Dus voorlopig geen vakantie.
Overigens krijgt ze tussendoor vanzelf wel een paar vrije dagen als het te slecht weer is.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Ik rijd juist in de winter veel meer, ze staan dan meer binnen en ik heb ook meer tijd dan in het hoogseizoen hier.
Alhoewel Svenna nu 1 weekje rust krijgt na behandeling van een ostheopaat.
Alhoewel Svenna nu 1 weekje rust krijgt na behandeling van een ostheopaat.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Nee hoor Oos krijgt geen rust in de winter, tuurlijk rij ik niet als het sneeuwt of keihard vriest maar voor de rest werken we lekker door. Ik mag er niet aan denken dat hij 2 maanden ergens staat te luilekkeren en dat ik daarna alle spieren er weer op moet rijden...
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

idd,als ik het zou doen,dan in de zomer,nu zijn ze wat betreft het bewegen grotendeels afhankleijk van het rijden.
ik heb wel het boek vrijheidsdressuur gekocht,om meer af te wisselen deze winter,omdat buitenritjes niet gaan dan.
ik heb wel het boek vrijheidsdressuur gekocht,om meer af te wisselen deze winter,omdat buitenritjes niet gaan dan.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Fjordy heeft wel rust... Ook gewoon omdat het hier slecht weer is. Met al die regen, het is hier 1 grote blubber zooi. En wij hebben geen binnenbak of bak om in te rijden en buiten is het echt glad
Ik hoef niet weer een Hersenschudding. Ook is het nu zo vroeg donker.. Om 5 uur al, terwijl ik pas om 6 uur klaar ben met werken. Dus dan kan ik ook al niks meer
.
Ook heeft hij zo'n dikke vacht, aangezien hij 24/7 buiten staat.. Dat er zo wat niet mee te rijden valt. Heel soms, zon 1x per 2 a 3 weken gaat hij rondje mee naar buiten.

Ook heeft hij zo'n dikke vacht, aangezien hij 24/7 buiten staat.. Dat er zo wat niet mee te rijden valt. Heel soms, zon 1x per 2 a 3 weken gaat hij rondje mee naar buiten.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Woudientje heeft nu even 2 weken 'rust' (lees: wandelen en stapritjes). We hebben de laatste tijd veel getraind, dus ik vond dat ze het wel had verdiend. Ze staan nu in een soort van loopstal dus beweging en frisse lucht genoeg.
En gezien het feit dat de bak toch niet berijdbaar is vind ik het niet zo'n probleem.
Over een week of 2 wil ik wel weer beginnen.
En gezien het feit dat de bak toch niet berijdbaar is vind ik het niet zo'n probleem.
Over een week of 2 wil ik wel weer beginnen.

Bij mij het probleem van Amber, het kan gewoon niet..
Op zich kan een buitenritje wel, maar dat gaat op het moment gewoon nog niet met Tea en in het weiland is het sowieso te nat om te rijden, ben één keer bijna met haar onderuit gegaan en nu doe ik het dus niet meer.
Wel staan ze nu altijd buiten, behalve als ze dienst hebben, hihi..
Dus het is meer overmacht..
Maar Tea gaat 2 jan. waarschijnlijk naar een pension met binnenbak en dan moet ze toch echt weer aan de slag, hihi.. Als het zadel dan nog past..
Op zich kan een buitenritje wel, maar dat gaat op het moment gewoon nog niet met Tea en in het weiland is het sowieso te nat om te rijden, ben één keer bijna met haar onderuit gegaan en nu doe ik het dus niet meer.
Wel staan ze nu altijd buiten, behalve als ze dienst hebben, hihi..
Dus het is meer overmacht..
Maar Tea gaat 2 jan. waarschijnlijk naar een pension met binnenbak en dan moet ze toch echt weer aan de slag, hihi.. Als het zadel dan nog past..

Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vinga krijgt straks over 2 of 3 maandjes rust 
Ik kijk even hoe lang ze het volhoud onder het
zadel en anders mag ze van mij met zwangerschapsverlof
Ze staat elke dag op de wei dus beweging krijgt ze toch wel.
Normaal gesproken krijgt Vinga niet echt een "wintervakantie" in de winter rijd ik al minder
dan in de zomer dus extra rust krijgt ze toch wel.

Ik kijk even hoe lang ze het volhoud onder het
zadel en anders mag ze van mij met zwangerschapsverlof

Ze staat elke dag op de wei dus beweging krijgt ze toch wel.
Normaal gesproken krijgt Vinga niet echt een "wintervakantie" in de winter rijd ik al minder
dan in de zomer dus extra rust krijgt ze toch wel.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Tjico krijgt ook geen wintervakantie... zeker als hij binnenkort niet meer in de wei staat... krijgt hij elke dag beweging en dat is niet elke dag intensief dressuur, maar juist afgewisseld met buitenrijden, mennen en af en toe een sprongentje.. Ik merk aan hem dat hij dat juist fijn vind! Maar ik moet ook wel vermelden dat ik gebruik mag maken van een binnenbak!!! Echt heerlijk... altijd rijden wanneer ik maar wil! Dat is ook een luxe die niet iedereen heeft!
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!