Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Maikuh
Bericht
door Maikuh » do 23 nov 2006, 18:00
Mijn petries zijn binnen

Het is de Hampshire. Officieel een springlaars, maar ik vind ze prima
Nu mijn vraag, hoe kan ik ze het beste onderhouden? Ik heb nu petrie cleaner en creme. Is dit voldoende?
En kan ik ze het beste neerzetten of neerleggen? Met de rits open of dicht?
Tja, ben een leek op dit gebied

-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » do 23 nov 2006, 18:16
Hoi hoi,
Ik heb ook petries en mijn 'paardenwinkel' zei toen ik petrie spul wilde kopen dat ze ook al goed onderhouden blijven door gewone zwarte schoenpoets/smeer dus dan heb je daar echt wel voldoende aan!!!
Bij mij liggen ze altijd achterin mijn auto.... weet niet of het beter is als ze staan?!!?
In het begin zit het in ieder geval voor geen meter, maar ik heb ze nu ongeveer 2 jaar en ik kan niet meer zonder!!!
Ik heb zelfs nog mijn 'hakjes' erin zitten anders snijden ze in me knieholtes...
Groetjes Cindy
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Leentje
Bericht
door Leentje » do 23 nov 2006, 20:39
ik denk dat rechtop beter is,en met van die knechten erin,of een goedkoper alternatief,2 flessen,met water oid.
dat hou ze mooi in model
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
jezzikaatje
-
Contacteer:
Bericht
door jezzikaatje » do 23 nov 2006, 21:45
Ik heb ze ook in bestelling staan

Maar het is de coating dan toch?
Niet het echte leer?
(weet niet of ze er in verschillende soorten zijn, maar die van 220,- zijn coating)
Dat betekent namelijk dat je er niet met schoensmeer overheen mag gaan.
De man die mijn laarzen heeft aangemeten, zei dat je coating heel mooi schoon kan maken met cockpitspray van de halfords

Verder heb ik alvast te horen gekregen om ze altijd rechtop te zetten, met de ritsen dicht en spanners erin.
Waterflessen zijn echt niet goed genoeg..
Maar dat ligt er ook aan hoe lang je er mee wilt doen natuurlijk

-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » vr 24 nov 2006, 07:09
Het is inderdaad wel handig om te weten of er coating op zit of niet, maar ik denk dat je aan de producten van de ruitershop wel genoeg hebt hoor Maike. Ik gebruik altijd alleen maar dat gele flesje van Rapide. Ik stop ze meestal netjes terug in de doos, maar soms laat ik ze ook staan. Heb er geen laarzenspanners in ofzo maar dat zou je kunnen doen. De rits zou ik netjes dicht doen.
edit: fotootje hè?

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Maikuh
Bericht
door Maikuh » vr 24 nov 2006, 07:53
Het is idd coating, en niet echt leer
Thnx voor de tips!
Zondag mee rijden!
Zijn namelijk zo soepel dat ze nu al heerlijk zitten

-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » vr 24 nov 2006, 07:55
springlaarzen zijn inderdaad soepeler dus dat is mooi meegenomen. Heb je zondag wedstrijd?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
JoyceNan
Bericht
door JoyceNan » vr 24 nov 2006, 08:07
de petrie cleaner is voor het schoonmaken(de naam zegt het uiteraard al) Daarnaast meot je ook nog een beschermlaag erop doen. Ik heb daarvoor de petrie wax. De creme gebruik je in principe alleen als er beschadegingen op zitten. Maar zonder die wax hebben ze dus geen beschermlaag!
Wel even iets om op te letten gezien coating toch sneller lelijk wordt dan leer. (heb ze ook vandaar)
Die van mij staan in mijn kast met de rits dicht(open ze ook haast niet met aandoen

omdat de rits de enige optie was toen mijn laarzen te krap waren. coating kan niet opgerekt worden vandaar)
En ik heb er spanners in staan. Ik denk dat dit net zo goed is al ze in de doos bewaren zonder spanners.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
-
Charret
Bericht
door Charret » vr 24 nov 2006, 13:10
Ik heb sinds vorige week een stel nieuwe Petries. Ik heb voor het Anky model gekozen. Ik ben nog steeds bezig met inlopen. Pff..zeer! Ik denk alleen dat ze me iets te hoog blijven en ik heb al zo'n hakje erin. Daarom laat ik ze nu staan zonder spanners. Dan zouden ze sneller zakken. Ook werd mij verteld ze zeker 3 a 4 keer per week te poetsen met uhm.. [moet ik op het potje kijken] zodat ze soepeler worden. Maar daar heb jij dus geen last van!

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Maikuh
Bericht
door Maikuh » vr 24 nov 2006, 15:52
DeeDee schreef:Heb je zondag wedstrijd?
Nee, 10 dec pas

-
Maikuh
Bericht
door Maikuh » vr 24 nov 2006, 15:53
JoyceNan schreef:Wel even iets om op te letten gezien coating toch sneller lelijk wordt dan leer. (heb ze ook vandaar)
Dank je wel voor de tip!!
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » di 28 nov 2006, 09:29
Ik weet niet of je een harde of slappe laars is, maar voor de harde lees je hieronder, de slappe geen idee of laarsenspanners dan nuttig zijn..
Wikke schreef:ik denk dat rechtop beter is,en met van die knechten erin,of een goedkoper alternatief,2 flessen,met water oid.
dat hou ze mooi in model
Nog een alternatief, hang ze op aan de laarzenhelpers

onder je zadel bijvoorbeeld
Het spul van Petrie is zo wie zo goed om het leer te onderhouden!
-
siets
-
Contacteer:
Bericht
door siets » di 28 nov 2006, 10:35
Ik ga vrijdag weer nieuwe aan laten meten, denk dat ik wederom voor standaard ga met een wat hogere boog. De mijne zijn nu 5 jaar oud, en toch wel aan het einde van hun latijn. Zeker na gekluns van de schoenmaker

. Die man heeft er een te slappe rits in gezet waardoor ik allebei de kanten al kapot heb getrokken. Maar dat geld ga ik er niet nog een keer in steken, dus dan maar nieuwe...
De Hampshire vind ik ook een leuk model, alleen vind ik hem niet mooi staan bij mezelf..
Dag lieve, lieve Trix...