Wat voor krachtvoer?
Wat voor krachtvoer?
Ik wil Sandra deze winter een beetje krachtvoer gaan bijvoeren. Zeker niet veel, ongeveer een handjevol per keer.
Ze loopt op het moment niet heel erg veel en als we rijden, rijden we recreatief.
Wat kan ik haar dan het beste gaan voeren?
Ze loopt op het moment niet heel erg veel en als we rijden, rijden we recreatief.
Wat kan ik haar dan het beste gaan voeren?
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
ik geef pavo's "nature's best"
van de pavosite:
Een zeer laag eiwitgehalte
Havervrij
Suikerarm (suiker is normaal 6%, in Nature’s Best slechts 2%)
Belangrijke eigenschappen
Een complete muesli voor elke dag
Een zeer laag eiwitgehalte en suikerarm
Havervrij, waardoor uw paard of pony rustig blijft
Met gepofte granen voor een uitstekende vertering
Rijk aan structuur: met extra luzerne en spelt, bevordert het kauwen
Met wortelstukjes: heerlijk en gezond
Toepassing
Voor recreatie en lichte sport
Ideaal voor paarden en ponies die de neiging hebben snel dik te worden
Zeer geschikt voor paarden die de neiging hebben hoefbevangen te worden
van de pavosite:
Havervrij
Toepassing
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Naisven en Kjeld krijgen een handje Havens basis sportbrok, wat door hen wordt aanbevolen voor o.a. Fjorden en Haflingers...
Van de Havens-site:
HAVENS Basis-Sportbrok
Een complete conditiebrok met een wat lager energie-niveau maar wel voldoende hoogwaardige eiwitten, vitaminen, mineralen en sporenelementen.
Afhankelijk van de conditie en de prestaties van het paard of de pony kun je ca. 0,5 tot 1,0 kilo Basis-Sportbrok per dier per dag voeren.
Van de Havens-site:
HAVENS Basis-Sportbrok
Een complete conditiebrok met een wat lager energie-niveau maar wel voldoende hoogwaardige eiwitten, vitaminen, mineralen en sporenelementen.
Afhankelijk van de conditie en de prestaties van het paard of de pony kun je ca. 0,5 tot 1,0 kilo Basis-Sportbrok per dier per dag voeren.
Ik voer Garvo, Fyto form. Een muesli.
FYTO FORM (art. nr. 231)
Bezonder geschikt voor:
sobere paarden en ponyrassen zoals Haflingers, Fjorden, Shetlanders en IJslanders
paarden die snel dik worden. Het lage koolhydratengehalte voorkomt vervetting van uw paard (wel afhankelijk van soort en hoeveelheid ruwvoer)
te dikke paarden en pony's om deze weer terug op gewicht te krijgen. Voorkomt aanzet van lichaamsvet en draagt bij in aanmaak van spieren (=vlees)
paarden en pony's die moeten herstellen van bijvoorbeeld een ziekte.
paarden en pony's met zwakke hoeven of een zwakke conditie.
karakterpaarden die op een te rijke weide staan. Fyto Form kan het energieaanbod compenseren.
Eigenschappen:
hoog vezelgehalte uit hoogwaardige vezelbronnen.
laag eiwitgehalte met een compleet aminozurenpatroon
hoge dosering beschermende stoffen zoals biotine en vitamine E
toegevoegde darmondersteuner
compleet vetzurenpatroon opgebouwd uit 12 verschillende plantaardige oliën
lecithine toegevoegd
mineralen in oorspronkelijke vorm
bevat natuurlijke vitamines
laag koolhydratengehalte
Praktische bruikbaarheid:
zomers inzetbaar voor paarden en pony's die in de weide lopen. Voor de mineralenvoorziening en de algehele conditie Fyto Form bijvoeren naar behoefte.
's winters inzetbaar naast stro en hooi.
puur te voeren (naast ruwvoer), maar ook half half met basisbrokken te verstrekken
Fyto Form is een uitgebalanceerde mengeling voor Pony's en paarden met een lage energiebehoefte.Met Fyto Form behoren voedingsproblemen bij paarden met een lage energiebehoefte tot het verleden. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de rubriek "voerwijzer" en "filosofie"
FYTO FORM (art. nr. 231)
Bezonder geschikt voor:
sobere paarden en ponyrassen zoals Haflingers, Fjorden, Shetlanders en IJslanders
paarden die snel dik worden. Het lage koolhydratengehalte voorkomt vervetting van uw paard (wel afhankelijk van soort en hoeveelheid ruwvoer)
te dikke paarden en pony's om deze weer terug op gewicht te krijgen. Voorkomt aanzet van lichaamsvet en draagt bij in aanmaak van spieren (=vlees)
paarden en pony's die moeten herstellen van bijvoorbeeld een ziekte.
paarden en pony's met zwakke hoeven of een zwakke conditie.
karakterpaarden die op een te rijke weide staan. Fyto Form kan het energieaanbod compenseren.
Eigenschappen:
hoog vezelgehalte uit hoogwaardige vezelbronnen.
laag eiwitgehalte met een compleet aminozurenpatroon
hoge dosering beschermende stoffen zoals biotine en vitamine E
toegevoegde darmondersteuner
compleet vetzurenpatroon opgebouwd uit 12 verschillende plantaardige oliën
lecithine toegevoegd
mineralen in oorspronkelijke vorm
bevat natuurlijke vitamines
laag koolhydratengehalte
Praktische bruikbaarheid:
zomers inzetbaar voor paarden en pony's die in de weide lopen. Voor de mineralenvoorziening en de algehele conditie Fyto Form bijvoeren naar behoefte.
's winters inzetbaar naast stro en hooi.
puur te voeren (naast ruwvoer), maar ook half half met basisbrokken te verstrekken
Fyto Form is een uitgebalanceerde mengeling voor Pony's en paarden met een lage energiebehoefte.Met Fyto Form behoren voedingsproblemen bij paarden met een lage energiebehoefte tot het verleden. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de rubriek "voerwijzer" en "filosofie"
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Oh Oh, dan krijgt Kwinnie en Alco wel lekker veel.
Kwinnie 2x daags 1 kilo gepunte haver met een halve schep musli. Alco(is nu in de groei natuurlijk) 2x daags 3/4 brok 1/2 muslie en 1/4 haver.
(is ook niet vreemd dat hij af en toe boven je hoofd uitspringt) Maar hij heeft het echt nodig.
Verder eten ze de hele dag door wel lekker hooi.
(ik moet wel zeggen dat ik er achter ben dat een hengst meer nodig heeft dan een merrie en een ruin, Kyrsta en Pino zouden dit nooit hebben verdragen)
Kwinnie 2x daags 1 kilo gepunte haver met een halve schep musli. Alco(is nu in de groei natuurlijk) 2x daags 3/4 brok 1/2 muslie en 1/4 haver.
(is ook niet vreemd dat hij af en toe boven je hoofd uitspringt) Maar hij heeft het echt nodig.
Verder eten ze de hele dag door wel lekker hooi.
(ik moet wel zeggen dat ik er achter ben dat een hengst meer nodig heeft dan een merrie en een ruin, Kyrsta en Pino zouden dit nooit hebben verdragen)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
San krijgt ongeveer een kilo Pavo Condition X per dag (2x een klein halfje) en als we wat gedaan hebben krijgt ze nog een kwart schep Pavo Nature's Best muesli. 's Morgens en 's avonds krijgt ze ook een flinke berg hooi en overdag staat ze op de wei. Doet ze het super op! Ze loopt ongeveer 4x in de week, meestal een buitenrit van al gauw een ruim uur. Nu in de winter loopt ze wat minder, maar ze krijgt gewoon dezelfde hoeveelheid voer.
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Svenna krijgt 3x per dag halfje muesli Hippostar kruidenmelange en na het rijden een halfje granen (o.a. haver) Hippostar met zeer speciale svennapowerrrpoedertjes haha
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
mmh wat krijgt Ydel dan weinig... ahhhh
Ydel krijgt overdag gewoon echt heel erg veel hooi, en na het werk een volle schep basisbrok van Subli.

maar ik denk wel dat ik dat uit ga bouwen, want ze begint nu een klein beetje in te vallen vind ik
Ydel krijgt overdag gewoon echt heel erg veel hooi, en na het werk een volle schep basisbrok van Subli.

maar ik denk wel dat ik dat uit ga bouwen, want ze begint nu een klein beetje in te vallen vind ik

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ik geef dat ookWikke schreef:ik geef pavo's "nature's best"
van de pavosite:
Havervrij
Toepassing

Shadow krijgt 2 x per dag een half kilo equiral stud, daarnaast krijgt ze van mij nog een schepj e (nog geen half kilo) pavo natures best of nu het wat kouder wordt een beetje slobber. Daarnaast krijgt ze 2x per dag flink hooi. Maar Shadow staat nu ook op stal en gaat maar 2-3 uurtjes naar buiten
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
RB krijgt nog minder hoor. Maar als ik die te veel brok geef dan kan ik hem niet meer aan. En hij doet het er goed op. Hij heeft niet zo'n actief levenYdel schreef:mmh wat krijgt Ydel dan weinig... ahhhh

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Hilde krijgt een kwart schep onderhoudsbrok en een halve schep muslie.
Ze krijgt dit 2 x daags.
Yorick krijgt een halve schep prestatiebrok en een halve schep muslie,ook 2 x daags.
Beide van het merk subli.
Verder krijgen ze 3 x daags een flinke plak hooi.
Hilde ''werkt'' maar 1 x in de week en dat is een rondje polder/dorp met mij en 1 x met het overbuurmeisje (hetzelfde verhaal)
Maar omdat ze van het voorjaar 20 wordt,wil ik haar toch goed aan het voer houden,mede doordat ze het hier goed op doet en er veel beter uit is gaan zien!
Yorick loopt 1 x in de week onder de man en 1 x aangespannen (enkel/dubbel of 4-span maakt dan niet uit,als hij maar loopt) maar omdat hij nog jong is en in de groei krijgt hij prestatiebrok in deze hoeveelheid.
Als hij ineens hard groeit of meer moet werken wordt de hoeveelheid verhoogt.
Yorick heeft soms gewoon meer nodig,omdat hij anders vreselijk invalt.
Dus dit is het gemiddeld en verder hou ik het ''op het oog'' bij om eventueel wat meer/minder te geven!
Ze krijgt dit 2 x daags.
Yorick krijgt een halve schep prestatiebrok en een halve schep muslie,ook 2 x daags.
Beide van het merk subli.
Verder krijgen ze 3 x daags een flinke plak hooi.
Hilde ''werkt'' maar 1 x in de week en dat is een rondje polder/dorp met mij en 1 x met het overbuurmeisje (hetzelfde verhaal)
Maar omdat ze van het voorjaar 20 wordt,wil ik haar toch goed aan het voer houden,mede doordat ze het hier goed op doet en er veel beter uit is gaan zien!
Yorick loopt 1 x in de week onder de man en 1 x aangespannen (enkel/dubbel of 4-span maakt dan niet uit,als hij maar loopt) maar omdat hij nog jong is en in de groei krijgt hij prestatiebrok in deze hoeveelheid.
Als hij ineens hard groeit of meer moet werken wordt de hoeveelheid verhoogt.
Yorick heeft soms gewoon meer nodig,omdat hij anders vreselijk invalt.
Dus dit is het gemiddeld en verder hou ik het ''op het oog'' bij om eventueel wat meer/minder te geven!

11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
ach ja, Ydel wordt ook maar ongeveer 2-3 keer in de week gereden...DeeDee schreef:RB krijgt nog minder hoor. Maar als ik die te veel brok geef dan kan ik hem niet meer aan. En hij doet het er goed op. Hij heeft niet zo'n actief levenYdel schreef:mmh wat krijgt Ydel dan weinig... ahhhh

dus zoveel brok krijgt ze niet...

maar Caya heeft ook zijn deel achtergelaten...
op het laatst werd ze steeds dunner van hem

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!