Mestvlekken niet weg te krijgen! wie weet er een goed middel
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Mestvlekken niet weg te krijgen! wie weet er een goed middel
Dinsdag moet mijn vriendin een ABOP proef afleggen in Udenhout maar
haar fjord ligt altijd in de poep/pies waardoor die vlekken niet meer weg te krijgen zijn.
Ze heeft al meerdere keren gewassen met paardenshampo, zilverschampo
en biotex maar ze krijgt het er niet uit.
Wie o wie weet het wonder middel om haar schoon te krijgen voor aanstaande dinsdag??
haar fjord ligt altijd in de poep/pies waardoor die vlekken niet meer weg te krijgen zijn.
Ze heeft al meerdere keren gewassen met paardenshampo, zilverschampo
en biotex maar ze krijgt het er niet uit.
Wie o wie weet het wonder middel om haar schoon te krijgen voor aanstaande dinsdag??
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ja maar heel dr dijen zitten onder, beide kanten dus das nog al een klus.........
Op deze foto was het nog niet zo erg, het is nu veeeeel erger aan beide kanten

Op deze foto was het nog niet zo erg, het is nu veeeeel erger aan beide kanten

ik heb een shampooborstel, werkt echt super voor mijn ranzige merrie Ydel 
haha!!!
beetje shampoo erop, beetje warm water erin.. en gaan met die banaan!!
is bij mij ook van de partij donderdag...

haha!!!
beetje shampoo erop, beetje warm water erin.. en gaan met die banaan!!
is bij mij ook van de partij donderdag...

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Oeh, hoe heet dat toch?? Equi shine ofzo, een rode vloeistof in een spuitfles, heb ik bij de divoza gehaald..
Het werkt goed, maar als het heel erg is is het denk ik niet afdoende, of als het heel erg ingedroogd is..
Ik denk dat het dan gewoon schrobben wordt..
Het werkt wel heel goed als je paard op de trailer vies is geworden of 's nachts wat in de poep heeft gelegen, wij hebben het gebruikt voor Bente, Raya, Cai en Saskia geloof ik..
Moet je wel genoeg schone badstof handdoeken meenemen, en die worden heel goor!!! Vraag maar aan mijn moeder, hihi.. Die heeft ze weggegooid..
Het werkt goed, maar als het heel erg is is het denk ik niet afdoende, of als het heel erg ingedroogd is..
Ik denk dat het dan gewoon schrobben wordt..
Het werkt wel heel goed als je paard op de trailer vies is geworden of 's nachts wat in de poep heeft gelegen, wij hebben het gebruikt voor Bente, Raya, Cai en Saskia geloof ik..
Moet je wel genoeg schone badstof handdoeken meenemen, en die worden heel goor!!! Vraag maar aan mijn moeder, hihi.. Die heeft ze weggegooid..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
@ Esther. Ja ik gebruik ook Equi Shine. Alleen zit het bij mij in een groene fles. Maar ja dat maakt niet uit. Ik denk alleen niet dat je dit kunt gebruiken voor de plekken op die billen. Het is net zoals Esther zegt, voor vlekken die je zonder water eigenlijk moet schoonmaken. Het is eigenlijk voor schimmels, zoals het op de fles zou staan.
Tja, ik zou alleen maar zeggen, goed wassen en anders, helaas pindakaas, dan maar een vieze bil. Het gaat tenslotte om de proef voornamelijk. Ik snap wel dat je er netjes bij wilt staan, maar ja je kunt niet meer doen dan je best. Succes.
Tja, ik zou alleen maar zeggen, goed wassen en anders, helaas pindakaas, dan maar een vieze bil. Het gaat tenslotte om de proef voornamelijk. Ik snap wel dat je er netjes bij wilt staan, maar ja je kunt niet meer doen dan je best. Succes.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Er zijn vezel washandjes te koop voor huishoudelijk gebruik waarmee zonder water en met alleen een beetje reinigsmiddel wordt gepoetst. Deze zijn super voor het onderhoud van je paard, alleen hoef je nu maar weinig water te gebruiken. Je moet je fjord eigenlijk wel dagelijks reinigen, stalvlekken weghalen. Pisvlekken kun je voorkomen door extra stro in de stal. Ook een paardenhaar is poreus met al gevolg dat de paardenpis in het haar trekt en er zeer moeilijk uit te krijgen is....
Zilverchampoo is evnt te proberen omdat dat de gele gloed van haren af haalt. Succes !!
Zilverchampoo is evnt te proberen omdat dat de gele gloed van haren af haalt. Succes !!
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
De oranje fles is antiklit (en glansspray) en de groene is speciaal voor vieze poep-/pis- en grasplekken. 't is dus niet hetzelfdeleoensuzanne schreef:@ Esther. Ja ik gebruik ook Equi Shine. Alleen zit het bij mij in een groene fles. Maar ja dat maakt niet uit. Ik denk alleen niet dat je dit kunt gebruiken voor de plekken op die billen. Het is net zoals Esther zegt, voor vlekken die je zonder water eigenlijk moet schoonmaken. Het is eigenlijk voor schimmels, zoals het op de fles zou staan.

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ja, de groene fles Equistar...
Maakt ze het iedere dag schoon met water?
Zo niet, dat bij houden scheelt al enorm.
Eventueel kun je het na het wassen met Equistar (oranje fles) inspuiten, dat geeft een vuilafstotend laagje.
Sommige paarden houden gewoon hun gelige look ook al was je nog zo goed.
Overigens is de Abop geen schoonheidswedstrijd, dus ik zou me daar niet al te druk om maken.
Maakt ze het iedere dag schoon met water?
Zo niet, dat bij houden scheelt al enorm.
Eventueel kun je het na het wassen met Equistar (oranje fles) inspuiten, dat geeft een vuilafstotend laagje.
Sommige paarden houden gewoon hun gelige look ook al was je nog zo goed.
Overigens is de Abop geen schoonheidswedstrijd, dus ik zou me daar niet al te druk om maken.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nee Janine dat weet ik, maar als je fjord met haar achterwerk compleetJanine schreef:Overigens is de Abop geen schoonheidswedstrijd, dus ik zou me daar niet al te druk om maken.
onder de stront/pis vlekken zit is ook niet alles, bovendien wil je netjes
voor de dag komen en niet voor l*l lopen met je paard.
Mee eens hoor! Haha, staat toch totaal anders.
Ik heb ook dat rode spul van Divoza en dat helpt echt
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _80205.jpg
Ik heb het gelukkig niet zo vaak nodig, maar een stalgenootje wel. Haar Fjord gaat ook precies daar liggen waar het niet moet
De shampooborstel gebruik ik ook werkt super!
Ik heb ook dat rode spul van Divoza en dat helpt echt

http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _80205.jpg
Ik heb het gelukkig niet zo vaak nodig, maar een stalgenootje wel. Haar Fjord gaat ook precies daar liggen waar het niet moet

De shampooborstel gebruik ik ook werkt super!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Rian heeft ook geregeld mest vlekken hoorCharret schreef:Ik heb het gelukkig niet zo vaak nodig, maar een stalgenootje wel. Haar Fjord gaat ook precies daar liggen waar het niet moet

Wat ook werelds help zijn gewoon babydoekjes.Even over de vlek ermee en weg zijn alle vlekjes.
Wel even laten drogen en daarna met een bostel erover heen.
Wel even laten drogen en daarna met een bostel erover heen.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/