Nog een boomloos vraagje!!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Esther

Nog een boomloos vraagje!!

Bericht door Esther » zo 19 nov 2006, 11:03

Hoe gaat dat testen in zijn werk??
Je krijgt hem van de vorige tester opgestuurd en jij stuurt hem dan naar de volgende heb ik gehoord.
Zit er dan een singel bij, beugels e.d?
Hoe weet je of het goed past en wat als de bijgeleverde singel te kort of te lang is??

Hebben jullie hem ook getest en hoe beviel dat, op de site staat dat het in het begin niet echt lekker is, maar aan het einde van de week bijna iedereen om is, hoe was dat bij jullie??

Ik denk dat ik een cheyenne wil gaan testen, maar kun je ook nog een ander model testen, bijvoorbeeld de dressuur of de western.. Ik bedoel mag je drie zadels testen..??

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » zo 19 nov 2006, 11:19

Esther,

De vragen die je hierboven stelt zijn eigenlijk vragen die je het beste bij Barefoot zelf kunt stellen.

Via www.boomloosrijden.nl kun je een testzadel aanvragen, zij hebben ook alle antwoord op je vragen.

Zelf heb ik geen testzadel aangevraagd, maar direct het zadel gekocht, omdat hij retour mocht als het niet zou passen, etc.
Dus ik kan je vraag over beugels, singels, etc. niet beantwoorden.

Hoe weet je of het zadel past?
Een zadelmaker kan je daar professionele hulp in bieden. Maar als je iemand kent die erg veel (maar dan ook ECHT) van paarden en zadels af weet, kan die er ook naar kijken.
Een zadel moet niet schuiven (dus niet te los zitten), en niet te strak zitten, dat zijn de hoofdlijnen waar je naar kijkt. Verder moet het op de juiste plaats liggen, ieder paard heeft een andere rug, dus bij ieder paard zal ieder zadel net weer wat anders liggen.

Je weet of de singel te kort is, als je 'm niet vast krijgt... of als hij met de gespen tegen de ellebogen van je paard aan schuurt.
Je weet of de singel te lang is als je hebt aangesingelt tot het hoogste/strakste gaatje, en dat nog niet strak genoeg is.
Heel simpel dus eigenlijk.

Ik heb mijn zadel dus direct besteld, zonder testzadel. De eerste dag was het eventjes wennen... het voelt een beetje zoals zonder zadel rijden maar dan ietsje steviger. En ik reed al erg veel zonder zadel, dus voor mij was de overstap na een half uurtje al volledig gemaakt. Ik wil nooit meer anders.

Je kunt alle Barefootzadel types testen.
De meeste mensen weten van te voren wel wat ze willen. Een dressuur ruiter zal niet zomaar een westernzadel gaan bestellen. En iemand die vooral western rijd zal het "london" dressuur model niet bestellen.
Als je vooral buiten wil rijden, bestel je ook niet zo snel het dressuur model, maar zit je eerder bij de Cheyenne, of bij de Arizona of Nevada (die laatstse 2 zijn de western modellen).

Zelf ben ik voornamelijk bezig met lekkere buitenritten. Ik heb gekozen voor de Cheyenne. Maar ik ben nu ook bitloos met een bosal gaan rijden, en wil misschien wat western wedstrijden gaan doen, dus ik heb nu een Arizona in bestelling staan.
De Cheyenne houd ik erbij, want daarmee mag je ook op dressuur wedstrijden gewoon starten, dus dan heb ik altijd nog een zadel achter de hand waarmee ik mag dressuren en de ABOP proeven mag rijden.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
nina1993

Re: Nog een boomloos vraagje!!

Bericht door nina1993 » zo 19 nov 2006, 12:29

Esther schreef:Hoe gaat dat testen in zijn werk??
Je krijgt hem van de vorige tester opgestuurd en jij stuurt hem dan naar de volgende heb ik gehoord.
Ja, alles zit er bij. lange en korte fenders, en een singel van 45 en 65 cm.
Hoe weet je of het goed past en wat als de bijgeleverde singel te kort of te lang is??
Doordat er 2 singels zijn, past er altijd wel 1 zodanig dat er mee te rijden valt voor die week.

Hebben jullie hem ook getest en hoe beviel dat, op de site staat dat het in het begin niet echt lekker is, maar aan het einde van de week bijna iedereen om is, hoe was dat bij jullie??
Het is in het begin inderdaad wat wennen. Slingerende beugels en heel anders zitten.Nu heb ik em zelf gekocht en ben ik nog steeds aan het wennen. Niet meer aan het zadel, mijn benen hangen weer net zo netjes als eerst, maar voornamelijk aan de veel ruimere en vrijere passen van Nina. Zeker in de galop heb ik het idee dat ik een totaal ander dier onder mijn kont heb. Ik moet echt de juiste houding zoeken. Nu gaat dat al wel iets beter, maar we zijn er nog niet.

Ik denk dat ik een cheyenne wil gaan testen, maar kun je ook nog een ander model testen, bijvoorbeeld de dressuur of de western.. Ik bedoel mag je drie zadels testen..??
Je kunt zoveel en zovaak testen als je wil.

Groetjes Esther..
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Viv

Re: Nog een boomloos vraagje!!

Bericht door Viv » ma 20 nov 2006, 05:27

Esther schreef:Hoe gaat dat testen in zijn werk??

@Ik kreeg hem gewoon van equixantos maar bij veel vraag stuur je hem door naar de volgende, dus de doos goed bewaren.

@Hij wordt compleet aangeleverd en er zitten meestal 2 maten sigels bij, beugels, beugelriemen, pad. Meestal heb je zelf wel zoveel verstand om te zien of je singel te kort of te lang is en hoe hij verder op je paard ligt.
Het voorboogje is er ook in 3 maten (smal, normaal, wijd) maar er zit meestal een normale in.

@Ik heb de arizona getest een week. Dat het in het begin niet lekker is is onzin, ik vond het meteen zalig, was meteen om. Geen last van zwiebelbenen ofzo (maar nu was ik natuurlijk al een westernzadel gewend). De Cheyenne heb ik niet eens getest maar meteen besteld.

@Je mag alle modellen testen die je wilt, dat is het mooie van barefoot.

Groetjes Esther..
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 20 nov 2006, 08:58

Ik kan ook wel zien of de singel te lang is, maar ik wist dus niet dat er twee singels bij werden geleverd.. Als er een bij zit heb je natuurlijk kans dat hij niet past, aangezien hij ook op grotere paarden kan liggen..
Ik ben enthousiast, maar weet alleen nog niet hoe ik het moet financieren!! :D

Eerst maar testen.. En dat duurt nog wel even aangezien ik nu niet optimaal kan rijden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie