Keuringspunten + abop en Fjordsportvraagje
Keuringspunten + abop en Fjordsportvraagje
Marga heeft vorig jaar 37 punten gehaald als modelmerrie en werd toen 1e klasse model.
In het boekje van zomer 2006 stond: (geciteerd) "Anders wordt men ingedeeld in de
rubriek aspirant ster en krijgt men hetzelfde jaar en het jaar daar op de gelegenheid om
een A certificaat te behalen". Nu heeft Marga dit jaar 35 punten gehaald, maar zijn de punten
van vorig jaar dan nog steeds geldig en zou Marga als ik nu (dit jaar) wel een A haal op de
zadelproef ook ster worden?
En dan het Fjordsportvraagje: Ik heb met Ullwinn 159 punten gehaald in de L dressuur,
dus net 1 te weinig voor ster (LL dressuur, B springen had hij al) In Hoornsterzwaag
werd gezegd dat ik dan gewoon de L2 moet doen volgende keer, dat als ik daar voldoende
punten op haal hij ook ster is. Maar volgens Janine moet je persé de L dressuur met 160
of meer hebben gehaald. Dit zou eigenlijk best krom zijn, want stel je bent Z dressuur Fjordsport,
maar je hebt de L dressuur niet met 160 of meer gehaald, maar tussen de 150 en 160 in,
dan zou je Fjord nog steeds geen ster zijn bij voldoende punten. Hoe zit dit?
Ik heb hiervoor Anja ook even gemaild, die is Z dressuur Fjordsport en Olga is op basis
daarvan wel ster geworden, dus ik heb maar even gevraagd hoeveel punten ze op
haar L diploma had.
In het boekje van zomer 2006 stond: (geciteerd) "Anders wordt men ingedeeld in de
rubriek aspirant ster en krijgt men hetzelfde jaar en het jaar daar op de gelegenheid om
een A certificaat te behalen". Nu heeft Marga dit jaar 35 punten gehaald, maar zijn de punten
van vorig jaar dan nog steeds geldig en zou Marga als ik nu (dit jaar) wel een A haal op de
zadelproef ook ster worden?
En dan het Fjordsportvraagje: Ik heb met Ullwinn 159 punten gehaald in de L dressuur,
dus net 1 te weinig voor ster (LL dressuur, B springen had hij al) In Hoornsterzwaag
werd gezegd dat ik dan gewoon de L2 moet doen volgende keer, dat als ik daar voldoende
punten op haal hij ook ster is. Maar volgens Janine moet je persé de L dressuur met 160
of meer hebben gehaald. Dit zou eigenlijk best krom zijn, want stel je bent Z dressuur Fjordsport,
maar je hebt de L dressuur niet met 160 of meer gehaald, maar tussen de 150 en 160 in,
dan zou je Fjord nog steeds geen ster zijn bij voldoende punten. Hoe zit dit?
Ik heb hiervoor Anja ook even gemaild, die is Z dressuur Fjordsport en Olga is op basis
daarvan wel ster geworden, dus ik heb maar even gevraagd hoeveel punten ze op
haar L diploma had.

Ereplaatsje voor

Volgens mij word Marga dan gewoon ster, lijkt mij....
*gaat opzoek naar antwoorden*
*gaat opzoek naar antwoorden*
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Hmmm eeeehhhh even kijken in 2005 haalt ze 37 punten als modelmerrie en wordt zo asp. ster.
Dan had ze in 2006 bij de asp. sterren moeten lopen maar daar krijg je geen punten. In welke rubriek liep ze nu mee dan? Modellen?
In dat geval kun je, als ze nu een A haalt, een brief schrijven naar het stamboek dat ze in de verkeerde rubriek heeft meegelopen en dus alsnog Ster is. Je keurings resultaat als model blijft nl 2 jaar geldig.
wat de fjordsport betreft: als hij al LL dressuur is en B springen is hij wat dat betreft STERwaardig, dat heeft niks met jouw individuele resultaten te maken. Of is dat gewijzigd? heb er nl niks van gehoord.
Dan had ze in 2006 bij de asp. sterren moeten lopen maar daar krijg je geen punten. In welke rubriek liep ze nu mee dan? Modellen?
In dat geval kun je, als ze nu een A haalt, een brief schrijven naar het stamboek dat ze in de verkeerde rubriek heeft meegelopen en dus alsnog Ster is. Je keurings resultaat als model blijft nl 2 jaar geldig.
wat de fjordsport betreft: als hij al LL dressuur is en B springen is hij wat dat betreft STERwaardig, dat heeft niks met jouw individuele resultaten te maken. Of is dat gewijzigd? heb er nl niks van gehoord.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Idd... net wat Viv zegt, hoe kun je punten krijgen als Marga vorig jaar Aspirant ster is geworden?
Als je idd een A (of AA) behaald met marga dan kan ze ster worden! De punten van 2005 staan nog. Als de punten van 2004 zijn, dan staan die punten niet meer, en zal ze eerst weer 37ptn of meer moeten behalen op de volgende keuring waar ze heen gaat.
Marien heeft het begin dit jaar gecheckt bij het stamboek en daar terugkoppeling gegeven aan mij, dat L2 geen LL geeft. En je dus je L(L1) diploma opnieuw moet doen om LL-dressuur diploma te behalen!
Het beste kun je dit navragen bij Maureen van Bon, dan heb je de hoogste zekerheid!
Als je idd een A (of AA) behaald met marga dan kan ze ster worden! De punten van 2005 staan nog. Als de punten van 2004 zijn, dan staan die punten niet meer, en zal ze eerst weer 37ptn of meer moeten behalen op de volgende keuring waar ze heen gaat.
Marien heeft het begin dit jaar gecheckt bij het stamboek en daar terugkoppeling gegeven aan mij, dat L2 geen LL geeft. En je dus je L(L1) diploma opnieuw moet doen om LL-dressuur diploma te behalen!
Het beste kun je dit navragen bij Maureen van Bon, dan heb je de hoogste zekerheid!
Hij heeft net geen LL gehaald. Had 159 punten...Viv schreef:wat de fjordsport betreft: als hij al LL dressuur is en B springen is hij wat dat betreft STERwaardig, dat heeft niks met jouw individuele resultaten te maken. Of is dat gewijzigd? heb er nl niks van gehoord.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Nou, ik dacht ook dat Marga bij de aspirant ster moest lopen dit jaar, maar ze wasViv schreef:Hmmm eeeehhhh even kijken in 2005 haalt ze 37 punten als modelmerrie en wordt zo asp. ster.
ingedeeld bij de modelmerries. Ik snapte dat zelf ook niet helemaal, maar ik dacht dat
het wel goed was als ze haar zelf zo hadden ingedeeld

Maar dat is toch eigenlijk heel krom? Dan zou je met L2 een klasse hoger behaald hebben,Janine schreef:Marien heeft het begin dit jaar gecheckt bij het stamboek en daar terugkoppeling gegeven aan mij, dat L2 geen LL geeft. En je dus je L(L1) diploma opnieuw moet doen om LL-dressuur diploma te behalen!
maar toch niet genoeg hebben voor ster? Ik denk dat ze dan zouden moeten zeggen,
LL dressuur of hoger. Want Olga van Anja is op die manier wel ster geworden, ik
moet alleen nog even haar punten van de L afwachten

In Hoornsterzwaag zeiden ze mij juist weer dat L2 wel voldoende was. En dat wat Yvette
gedaan heeft met Iza en Annemarie die de B hebben gesprongen, mocht volgens hun
dan weer niet, terwijl dat volgens Maureen wel mocht? Ik geloof dat het stamboek wat
Fjordsport betreft toch nog wat dingetjes op een rijtje moet zetten dan

Ereplaatsje voor

Dat mocht alleen maar, omdat Annemarie al B Fjordsport dressuur had behaald met een andere fjord.Claudje schreef:En dat wat Yvette gedaan heeft met Iza en Annemarie die de B hebben gesprongen, mocht volgens hun dan weer niet, terwijl dat volgens Maureen wel mocht?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ja, dat weet ik, ik heb dat toen meegelezen, maar volgens de mensen in Hoornsterzwaag moetyvette schreef:Dat mocht alleen maar, omdat Annemarie al B Fjordsport dressuur had behaald met een andere fjord.Claudje schreef:En dat wat Yvette gedaan heeft met Iza en Annemarie die de B hebben gesprongen, mocht volgens hun dan weer niet, terwijl dat volgens Maureen wel mocht?
je dus wel puur als combinatie eerste de B dressuur halen en dan pas zou je B springen mogen doen.

Ereplaatsje voor

Nee die heeft Marga uiteindelijk toch niet gereden, omdat Marga in een niet zo'n goede conditie is op het moment.yvette schreef:Oh, sorry, ik dacht dat dat toen ging mo die vriendin van je die bij de KNHS al L dressuur was.
Maar goed, ik heb antwoord van het stamboek en L2 is wel voldoende om ster te worden

ANTWOORD:
Deze punten zijn nog geldig, wel MOET er dit jaar een A-cert. behaald
worden om ster te worden.Ze is nog 2 maanden aspirant stermerrie.
Je moet L-halen met minimaal 160 dressuur en B-springen om op dat moment
ster te kunnen halen, als men later door de L-2 naar M of Z gaat is dat
uiterdd ook voldoende.
Met vr. gr.
vb

Ereplaatsje voor

Dritt, toch jammer dat ik met Nisko in juli van dit jaar dan 5 puntjes tekort had voor het L2-diploma. Nog afgezien van het feit dat ze dan op de keuring nog 2 punten erbij had moet krijgenClaudje schreef: Maar goed, ik heb antwoord van het stamboek en L2 is wel voldoende om ster te worden![]()

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Sjah, ik had dus één puntje te weinig voor de LLAnnemarie schreef:Dritt, toch jammer dat ik met Nisko in juli van dit jaar dan 5 puntjes tekort had voor het L2-diploma. Nog afgezien van het feit dat ze dan op de keuring nog 2 punten erbij had moet krijgenClaudje schreef: Maar goed, ik heb antwoord van het stamboek en L2 is wel voldoende om ster te worden![]()
.

Ik hoop dat ik nu wel gewoon een A haal met allebei (tenminste die vriendin van
mij met Marga dan) dan hoef ik in principe helemaal geen Fjordsport meer te doen,
alleen écht voor de lol

Ereplaatsje voor

er stata toch echt: LL dressuur, B springen had hij al (kan dus met andere ruiter zijn maar dat maakt voor het sterschap niks uit.yvette schreef:Hij heeft net geen LL gehaald. Had 159 punten...Viv schreef:wat de fjordsport betreft: als hij al LL dressuur is en B springen is hij wat dat betreft STERwaardig, dat heeft niks met jouw individuele resultaten te maken. Of is dat gewijzigd? heb er nl niks van gehoord.
Nee, het staat er misschien een beetje krom, maar ik bedoel het zoals jij het leest denk ikyvette schreef:Ik denk dat ze met die zin bedoelt dat hij B springen al had gehaald. En als je even verder leest zie je dat ze schrijft dat ze inderdaad een puntje tekort had.
Claudia: heeft hij met een ander LL dressuur wel gehaald dan?

Er had eigenlijk het woordje "dan" tussen moeten staan.

Ereplaatsje voor

snap ik alleen nog steeds niet dat hij dit jaar punten kreeg op de keuring, want een voorlopig model of aspirant ster krijgen toch normaal nooit punten omdat de punten van het vorige jaar nog gelden?
Maar doe je dit jaar een abop proef? misschien haalt je dan een A of dubbel A en ben je alsnog ster.
Of je doet nog een keer L1 dresuur om proberen wel LL te worden (heb ik met Vera ook gedaan)
of je probeert L2 (moet er wel 3 maanden tussen zitten dat je je L1 hebt gedaan geloof ik)
Maar doe je dit jaar een abop proef? misschien haalt je dan een A of dubbel A en ben je alsnog ster.
Of je doet nog een keer L1 dresuur om proberen wel LL te worden (heb ik met Vera ook gedaan)
of je probeert L2 (moet er wel 3 maanden tussen zitten dat je je L1 hebt gedaan geloof ik)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo