naam geven aan je foto's
-
naam geven aan je foto's
Effe een vraagje
Ik heb dus erg veel foto's van veel verschillende fjorden.
Ik heb mijn eigen fjordjes in een aparte map op mijn pc zitten (strax gaan die naar een cd) maar om nou steeds te typen Ronan237 word ik zo vervelend van. HEt is duidelijk dat het Ronan is, maar ja.
Nou heb ik bijv bij Anca foto's van Horse Event, Ck enz.
Ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie dat doen? mss krijg ik een tip die ik mee kan nemen.
Bedankt alvast.
Ik heb dus erg veel foto's van veel verschillende fjorden.
Ik heb mijn eigen fjordjes in een aparte map op mijn pc zitten (strax gaan die naar een cd) maar om nou steeds te typen Ronan237 word ik zo vervelend van. HEt is duidelijk dat het Ronan is, maar ja.
Nou heb ik bijv bij Anca foto's van Horse Event, Ck enz.
Ik was eigenlijk benieuwd hoe jullie dat doen? mss krijg ik een tip die ik mee kan nemen.
Bedankt alvast.
-
ik doe het zo:
ik neem aan dat je je foto's van een digitale camera afhaalt?
als je de camera in de computer doet dan verschijnt er zo'n schermpje. Als je dan op map openen (dacht ik) klikt dan krijg je alle fotos bij elkaar. Dan kun je de fotos ordenen en allemaal selecteren. met rechtermuisknop klikken op een van de fotos dan staat er ergens onderaan naam wijzigen, dan klik je daarop en dan kun je typen. Je typt bijvoorbeeld 'ponys op wei' en dan enter. Je krijgt dan bij alle volgende fotos 'ponys op wei (1)' 'ponys op wei (2)' enz. Je hoeft dan dus zelf niet veel meer te doen en toch krijgt alles dezelfde naam
Dan kun je een nieuwe map aanmaken en alle fotos kopiëren naar die map.
succes alvast!!
ik neem aan dat je je foto's van een digitale camera afhaalt?
als je de camera in de computer doet dan verschijnt er zo'n schermpje. Als je dan op map openen (dacht ik) klikt dan krijg je alle fotos bij elkaar. Dan kun je de fotos ordenen en allemaal selecteren. met rechtermuisknop klikken op een van de fotos dan staat er ergens onderaan naam wijzigen, dan klik je daarop en dan kun je typen. Je typt bijvoorbeeld 'ponys op wei' en dan enter. Je krijgt dan bij alle volgende fotos 'ponys op wei (1)' 'ponys op wei (2)' enz. Je hoeft dan dus zelf niet veel meer te doen en toch krijgt alles dezelfde naam

Dan kun je een nieuwe map aanmaken en alle fotos kopiëren naar die map.
succes alvast!!
Vestgard
Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4
!
Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!

Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4

Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb als ik met een gelijke letter begin, dat de rest wat ik al opgeslagen heb eronder te staan... Dan ga ik met de pijltoets omhoog (of omlaag) en ga ik op dehoogst opgeslagen staan, en maak ik het cijfer 1 hoger.
Maar het meest sla ik foto's op datum op en dan op nummer.
Foto's van de digi sla ik op in een map die ik de datum geef van wanneer de foto's zijn. En dan laat ik de nummers gewoon staan die de camera er aan gegeven had.
Maar het meest sla ik foto's op datum op en dan op nummer.
Foto's van de digi sla ik op in een map die ik de datum geef van wanneer de foto's zijn. En dan laat ik de nummers gewoon staan die de camera er aan gegeven had.
ik zet er vaak achter waar het is over de datum of waar het over gaat.
Als ik steeds Vera of Vlekkie of wat dan ook gebruik kan je de foto zo slecht terugvinden
Dus ik doe bv: centrale 06 en de foto's doe ik per paard in een map
Of : schriktraining 29-10-06
Of: strandrit Hargen
Of: hoenderloo jub. 05
Maar ik vind dat zelf handig dan hoeft voor iemand anders natuurlijk niet te werken.
oh en de nummers laat ik gewoon die de camera er zelf aan geeft, niet om een reden, maar het scheelt tijd.
Als ik steeds Vera of Vlekkie of wat dan ook gebruik kan je de foto zo slecht terugvinden
Dus ik doe bv: centrale 06 en de foto's doe ik per paard in een map
Of : schriktraining 29-10-06
Of: strandrit Hargen
Of: hoenderloo jub. 05
Maar ik vind dat zelf handig dan hoeft voor iemand anders natuurlijk niet te werken.
oh en de nummers laat ik gewoon die de camera er zelf aan geeft, niet om een reden, maar het scheelt tijd.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik heb allemaal aparte mappen voor ieder paard. Ik heb ze dan chronologisch gezet en de namen zijn nu: 2005 (nr)
en dat dus gewoon door de foto's van dat jaar te selecteren, de eerste daarvan RM en naam wijzigen: 2005 en nummering is dan gewoon vanzelf
en dat dus gewoon door de foto's van dat jaar te selecteren, de eerste daarvan RM en naam wijzigen: 2005 en nummering is dan gewoon vanzelf

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.