zijn fjorden goeie spring paarden?
zijn fjorden goeie spring paarden?
ik ben helemaal gek van springen. en met mijn shetlander gaat het heel goed met springen.
maar nou wil ik het ook proberen met mijn verzorg fjord zijn die daar geschikt voor?
kusjes
maar nou wil ik het ook proberen met mijn verzorg fjord zijn die daar geschikt voor?
kusjes
Er is wel een fjord hier op FW die goed kan springen!
En die fjord is geloof ik 1.34 cm,ik kan alleen niet op de naam komen.

En die fjord is geloof ik 1.34 cm,ik kan alleen niet op de naam komen.

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
niet allemaal, maar er zijn er genoeg die goed springen.
Muis en noska hadden een 10 voor springen bij de abop en melle, myrka en Vera een 9!
Muis sprong bij de knhs L, dus die kon het ook wel aardig.
En Vlekkie (kruizing fjord) springt ook bij de knhs.
Vera gaat in Januari met een meisje bij de Knhs starten. Ze moeten dan 90 cm springen omdat vera een Eetje is. Maar ook dat gaat ze prima af.
Natuurlijk zijn er ook mindere springtalenten, maar dat komt bij elk ras voor en in elke dicipline.
gewoon proberen zou ik zegggen
Muis en noska hadden een 10 voor springen bij de abop en melle, myrka en Vera een 9!
Muis sprong bij de knhs L, dus die kon het ook wel aardig.
En Vlekkie (kruizing fjord) springt ook bij de knhs.
Vera gaat in Januari met een meisje bij de Knhs starten. Ze moeten dan 90 cm springen omdat vera een Eetje is. Maar ook dat gaat ze prima af.
Natuurlijk zijn er ook mindere springtalenten, maar dat komt bij elk ras voor en in elke dicipline.
gewoon proberen zou ik zegggen
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Prisca kan ook erg goed springen!
Heb in de les eens 1.20m gesprongen.

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
-
Bij ons verschilt het..
Bidonja kan vrij goed springen, haar techniek is ook goed, net als Alm. Maar ik heb het zelf niet zo op springen dus
Er zijn er ook die nog steeds niet snappen dat ze over een hindernis moeten spring ipv er gewoon door te lopen ofzo
Bidonja kan vrij goed springen, haar techniek is ook goed, net als Alm. Maar ik heb het zelf niet zo op springen dus

Er zijn er ook die nog steeds niet snappen dat ze over een hindernis moeten spring ipv er gewoon door te lopen ofzo
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ja daar dacht ik ook meteen aan en die fjord uit Frankrijk, Flamande.Amber_ schreef:HarmaTanja schreef:Er is wel een fjord hier op FW die goed kan springen!![]()
En die fjord is geloof ik 1.34 cm,ik kan alleen niet op de naam komen.:D!!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

ja idd flamnade is een goede spring fjord
en er zijn er wel meer die het kunnen....
ujord kan ook leuk springen en ik ga haar binnekort naast de dresuur ook uitbrengen op wedstrijd met springen. maar de een ligt het beter als de ander. een klein sprongetje moet zowiezo lukken
en er zijn er wel meer die het kunnen....
ujord kan ook leuk springen en ik ga haar binnekort naast de dresuur ook uitbrengen op wedstrijd met springen. maar de een ligt het beter als de ander. een klein sprongetje moet zowiezo lukken
Ujord (v. Tunar) 
M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)
L1+ 6
Eefje
Onze kleine grote draak

M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)

L1+ 6
Eefje

Onze kleine grote draak
Hihi, ik heb idd een hele tijd met Harma gesprongen (C-pony) en ze heeft een B parcour bij de paarden een keer gesprongen.. Oftewel: Z hoogte voor Harma 
Voor de rest heb ik haar bij de pony's t/m L uitgebracht, helaas was toen het jaar op en moest ik bij de paarden starten, waardoor we gestopt zijn.
Ik wil misschien ooit eens proberen B paarden te starten, maar dan moet ik het springen eerst wel weer goed opbouwen.
Maar ik ben er dus van overtuigd dat ook fjorden goed kunnen springen! Je hebt wel natuurlijk altijd uitzonderingen ertussen zitten..

Voor de rest heb ik haar bij de pony's t/m L uitgebracht, helaas was toen het jaar op en moest ik bij de paarden starten, waardoor we gestopt zijn.
Ik wil misschien ooit eens proberen B paarden te starten, maar dan moet ik het springen eerst wel weer goed opbouwen.
Maar ik ben er dus van overtuigd dat ook fjorden goed kunnen springen! Je hebt wel natuurlijk altijd uitzonderingen ertussen zitten..

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Het antwoord op je vraag is NEE!
Een fjord is geen goed springpaard. Als je echt een springer wil, moet je geen fjord kopen
Dat neemt niet weg dat fjorden best recreatief over een sprongetje kunnen komen, de een met wat meer aanleg dan de ander
Maar ja, je springt ook met een Shetlander en dat is ook geen springpaard, dus het komt vast wel goed...
Een fjord is geen goed springpaard. Als je echt een springer wil, moet je geen fjord kopen

Dat neemt niet weg dat fjorden best recreatief over een sprongetje kunnen komen, de een met wat meer aanleg dan de ander

Maar ja, je springt ook met een Shetlander en dat is ook geen springpaard, dus het komt vast wel goed...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Als je tussen de paarden wilt rijden is het idd niks. Maar als je gewoon tussen de pony's wil starten, heb je evenveel kans als de rest zolang je je fjord goed rijdt..yvette schreef:Het antwoord op je vraag is NEE!

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Iwan kan ook goed springen! Maar ik ga met Yvette mee, als het gaat om goede springpaarden, want dat zijn Fjorden niet.
Trouwens hier is een foto topic van Iwan en mij tijdens een springwedstrijdje
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=16858
Trouwens hier is een foto topic van Iwan en mij tijdens een springwedstrijdje
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=16858
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ja .die bedoelde ik inderdaad!Amber_ schreef:HarmaTanja schreef:Er is wel een fjord hier op FW die goed kan springen!![]()
En die fjord is geloof ik 1.34 cm,ik kan alleen niet op de naam komen.:D!!

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
Geboren op 14-05-2001
Ligt aan de ervaring en training (en de ruiter).
Sinds Orlinde en ik 2x een springcursus op de ponyclub hebben gedaan, kan ze veel beter springen (techniek en hoogte). En ze vindt het nu ook best leuk!
De meeste fjorden vinden het best leuk als ze door hebben hoe je over zo'n ding heen komt.
Het zijn vergeleken met andere rassen geen springtoppers (uitzonderingen daargelaten), maar op een wedstrijd kun je nog heel wat tegenstanders verbaasd doen kijken hoor!
Maar dat is met Shetties ook wel zo, die kunnen vaak ook meer dan je zou denken als je ze ziet.
Sinds Orlinde en ik 2x een springcursus op de ponyclub hebben gedaan, kan ze veel beter springen (techniek en hoogte). En ze vindt het nu ook best leuk!
De meeste fjorden vinden het best leuk als ze door hebben hoe je over zo'n ding heen komt.
Het zijn vergeleken met andere rassen geen springtoppers (uitzonderingen daargelaten), maar op een wedstrijd kun je nog heel wat tegenstanders verbaasd doen kijken hoor!
Maar dat is met Shetties ook wel zo, die kunnen vaak ook meer dan je zou denken als je ze ziet.