Help ik moet knippen!!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
mii_rowiej

Help ik moet knippen!!

Bericht door mii_rowiej » ma 16 okt 2006, 14:53

hello mede fjorden gekke,
ik heb even een vraag .. mijn verzorg fjord heeft een hele hele dikke bos manen .. en nou heeft de eigenaar gevraagt of ik die wil knippen. maar dat kan ik niet!
ik heb gezegt dat ik het best wou proberen maar ook heb ik gezegt dat ik het nog nooit gedaan had en niet kon.. maar dat vond hij niet erg.
maar goed nou wil ik zelf natuurlijk weer als perfectionist dat goed doen. dus nou is mijn vraag, is er een spesiale manier om het toe doen? moet je hogere wiskunde hebben gestudeerd(haha)? en zou ik he zo maar kunnen? ow ja en hoe kan ik ze het beste knippen? (hoe kort, breed, lang enz.)

ik zou dit graag horen binnen nu en een paar uur :P (maar dat is natuurlijk onmogelijk .. ) maar voor het geval er tog mensen dit lezen binnen een paar uur het is nu 17:10 16 okt.

alvast hartelijk bedankt^^
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 16 okt 2006, 19:15

MMh ik begin altijd door het midden van de manenkam te bepalen en knip daar een stuk weg op handbreedte hoog. Vervolgens knip ik vanuit dit punt in een rustig aflopende boog richting schoft en oren. Het mooiste is dat je precies in de boog eindigt voor en achteraan. (dus niet een stuk nog horizontaal moet knippen omdat het haar niet weg is)

Verder zeg ik altijd: Zorg dat je opwaarts knipt, dus houd de schaar altijd iets schuin omhoog. Als het paard dan een onverwachtse beweging maakt knip je minder snel dieper in de manen, waardoor happen ontstaan.

En tot slot, bij dikke manen probeer daar in laagjes te knippen, hiermee bedoel ik: Niet ineens de hele manenbos tussen je schaar willen planten, maar knip op 1 plaats, bijvoorbeeld het witte in 1x weg, het zwarte (wat vaak dichter is) in 2 of 3 keer, misschien zelfs 4 en het witte weer in 1x.

Weet niet of het je zo een beetje duidelijk is?
Geluk is de vrucht van intens werk
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 17 okt 2006, 13:33

Nou Bella heeft het al aardig uitgelegd :j

Bij PP zie je vast wel een aantal fjorden hoe de manenboog geknipt is (tipje: Svenna van Eveliensvenna is altijd erg strak geknipt!)
mii_rowiej

tof

Bericht door mii_rowiej » di 17 okt 2006, 20:05

heej heej bedankt voor de reacties! natuurlijk hoop ik op meer ! ,, maar dit wasal heeel duidelijk! en dan nog iets .. om even wat te vragen aan janine .. ik ben helemaal nieuw bij de fjorden dus kun je me even vertellen wat PP inhoud ? :P soory ik zou echt niet wten wat het beteken..
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 18 okt 2006, 06:51

Pic's Plaza ;)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie