dekenvraag

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Jesziica

dekenvraag

Bericht door Jesziica » do 05 okt 2006, 11:15

Ik zit met een vraag. Uvita gaat deze winter voor het eerst op stal. Ik zit te twijfelen of ik haar (half) zal scheren, omdat ze nu soms best zweet onder het rijden. Maar aan de andere kant, het is haar eerste keer op stal, krijgt ze al minder beweging dan ze gewend was (het land) en dan gelijk haar vacht eraf.

Aan de andere kant zit ik te denken om nu een zomer/ongevoerde deken op te doen snachts, zodat haar vacht niet zo dik word. (misschien beetje laat?) Nou graag advies gevraagd :D
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 05 okt 2006, 11:46

Om nu nog een deken op te doen is wel een beetje laat ja!
Er zit al aardig vacht op denk ik...?!
Gewoon scheren joh en een deken d'r op! (zou niet te dik doen)
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Charret

Bericht door Charret » do 05 okt 2006, 13:08

Wij zijn ook nog niet begonnen met een deken op doen bij onze Fries. die zit nog steeds in zijn dunne vachtje. We gaan er wel langszaam aan beginnen. Dus dat ligt net aan de vacht zeg.

Volgens mij kun jij nou haar het beste scheren en dan een deken op.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Jesziica

Bericht door Jesziica » do 05 okt 2006, 16:05

Deze kan wel op slot, ik ben er al uit wat ik doe :)
Janine
Moderator
Contacteer:

Re: dekenvraag

Bericht door Janine » vr 06 okt 2006, 15:25

Jesziica schreef:Ik zit te twijfelen of ik haar (half) zal scheren, omdat ze nu soms best zweet onder het rijden. Maar aan de andere kant, het is haar eerste keer op stal, krijgt ze al minder beweging dan ze gewend was (het land) en dan gelijk haar vacht eraf.
Bedoel je dat je haar minder gaat rijden/longeren nu ze op stal komt? Of dat ze minder 'eigen' beweging heeft (zelf loopt in de wei)?

Als je het zelfde wilt blijven rijden in de week, en ze zweet aardig door, dan zou ik er voor kiezen te scheren. Een deken- of streepmodel kan dan al voldoende zijn. Je kan ook voor het jacht model (alles behalve de benen) gaan of helemaal kaal. Het scheelt je uitstappen (tenminste, natte lange haren drogen minder snel).
Plaats reactie