Scheren en eczeemdeken
Scheren en eczeemdeken
Ik bedenk het me nu pas wat erg eigenlijk...
Rosco wordt a.s. zondag geschoren maar hij heeft zijn eczeemdeken nog steeds nodig. Zoals jullie weten is de eczeemdeken niet waterdicht. Aangezien hij dag en nacht buiten staat en kans dus erg groot is dat hij een nat pak haalt ga ik nu toch weer twijfelen. Hoe moet ik dit nu aanpakken? Een nat pak met haar (trouwens niet overdreven veel vacht) vind ik geen probleem want de eczeemdeken is binnen no time weer droog. Maar als hij geschoren is vind ik het toch een ander verhaal. Hij heeft het echt te warm al met rijden, is minder voor het been...bij het slome af zelfs.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Helemaal zonder eczeemdeken vind ik ook geen optie want dan heb ik straks geen manen meer over en zit zijn hals onder de wondjes.
Hellup!
Rosco wordt a.s. zondag geschoren maar hij heeft zijn eczeemdeken nog steeds nodig. Zoals jullie weten is de eczeemdeken niet waterdicht. Aangezien hij dag en nacht buiten staat en kans dus erg groot is dat hij een nat pak haalt ga ik nu toch weer twijfelen. Hoe moet ik dit nu aanpakken? Een nat pak met haar (trouwens niet overdreven veel vacht) vind ik geen probleem want de eczeemdeken is binnen no time weer droog. Maar als hij geschoren is vind ik het toch een ander verhaal. Hij heeft het echt te warm al met rijden, is minder voor het been...bij het slome af zelfs.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Helemaal zonder eczeemdeken vind ik ook geen optie want dan heb ik straks geen manen meer over en zit zijn hals onder de wondjes.
Hellup!
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

- Ilonka
Bij Ilonka (die ook wel eens helemaal geschoren onder haar Boett staat) doe ik het volgende. Als er maar een klein buitje valt dan kan ze wel met haar Boett in de regen staan, dan droogt ze snel genoeg weer. Als er veel regen voorspelt is doe ik, uit voorzorg, de Bucas regendeken onder de Boett. Meestal heeft ze het dan wel behoorlijk warm, maar dat lijkt me beter dan zo koud worden in de regen.
Dus ik zou gewoon scheren en bij erg slecht weer een regendeken onder je Boett doen. Heeft Rosco ook een schuilstal? Dan zal hij daar vast zelf wel in/onder gaan staan met regen.
Dus ik zou gewoon scheren en bij erg slecht weer een regendeken onder je Boett doen. Heeft Rosco ook een schuilstal? Dan zal hij daar vast zelf wel in/onder gaan staan met regen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
We zijn nog bezig met de inloopstal, die is waarschijnlijk deze week klaar (afhankelijk van wanneer het materiaal komt). Dan hebben ze de keuze binnen of buiten, maar ik ken Ros en weer of geen weer die staat buiten. Dat van die regendeken onder de boett is wel een goeie met slecht weer. Thanks.
Morgan!! 

Ik zit een beetje met hetzelfde. Zortin heeft zijn pyama gesloopt. Maar eigenlijk is het nog niet echt weer om helemaal zonder te gaan. Ik dacht al aan Mindy's winterdeken, maar die is best dik en Zort wordt niet geschoren. Hmm, regendansjes doen dan maar?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik zit een beetje met hetzelfde. Zortin heeft zijn pyama gesloopt. Maar eigenlijk is het nog niet echt weer om helemaal zonder te gaan. Ik dacht al aan Mindy's regendeken, maar die is best dik en Zort wordt niet geschoren. Hmm, regendansjes doen dan maar?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen

Ik heb er ook 2 zodat ik kan wisselen bij repareren en/ of wassen. Hij kan nu absoluut nog niet zonder dus ik zou je inderdaad ook aanraden te repareren en hem toch weer op te doen. Je hebt je paard ermee als je het niet doet...
Morgan!! 

- Ilonka
Zo heb ik gisteren avond weer de hoofdkap zitten naaien. Het was hier zulk slecht weer (heel hard waaien en regenen) dat ik het wel een nachtje aandurfde met haar Bucashoofdkap.
De Boett hoofdkap is nu weer schoon, droog en heel en gaat er zo weer op.
De Boett hoofdkap is nu weer schoon, droog en heel en gaat er zo weer op.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.