Ligt barefoot zo goed?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
nina1993

Ligt barefoot zo goed?

Bericht door nina1993 » vr 29 sep 2006, 15:43

Vandaag voor het eggie getest. Rijdt lekker maar ik vraag me af of het plaatje klopt wbt de singel:

Afbeelding

Zit deze niet te ver naar voren? zodra er meer druk op de singel komt, door het aansingelen, gaat hij verder naar voren.

Ligt het zadel ook niet te ver naar voren? Vind het een beetje lastig in te schatten na 5 jaar hetzelfde zadel gehad te hebben en nauwelijks andere paarden gezadeld te hebben.

Dit is een maat 2 zadel maar ik denk dat ik wel een maat 1 moet hebben, ik heb volgens mij vrij veel ruimte over:
Afbeelding

Tja, na 1 miskoop doe ik het een 2e keer maar liever goed :=
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
yvette

Bericht door yvette » vr 29 sep 2006, 17:03

Het is (voor zover mogelijk van een foto) beter te beoordelen bij een foto waar het hele paard opstaat. Heb je die ook misschien?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Viv

Bericht door Viv » za 30 sep 2006, 06:51

Hij mag nog een tikkie verder naar achter, singel die je helaas niks aan door die bolle buik.
Je fenders moet je nog meer omhoog trekken zodat het brede vlak van de fender niet op je beugel rust.

Afbeelding
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Hedwig

Bericht door Hedwig » za 30 sep 2006, 08:14

nou volgens mij pas jij perfect in maatje 2 hoor :j
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Leentje

Bericht door Leentje » za 30 sep 2006, 17:38

idd,maatje 2 ziet er keurig uit.
en je zadel iets naar achter leggen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 01 okt 2006, 08:49

yvette schreef:Het is (voor zover mogelijk van een foto) beter te beoordelen bij een foto waar het hele paard opstaat. Heb je die ook misschien?
een hele niet wel 2 halve:
Afbeelding

Afbeelding
Zhellie Orsta x Briggen
Jowien

Bericht door Jowien » do 12 okt 2006, 11:09

Ik zou de singel een maat langer nemen. Dat past ook nog wel en staat veel netter. En, het belangrijkste, dat zit voor je pony waarschijnlijk beter omdat het brede eind van de singel dan boven de elleboog zit. Nu heeft ze er last van met lange passen denk ik, ze komt er dan met haar been tegenaan.
Over de fenders: zie eerdere opmerkingen.
Over de plaats van het zadel: moet inderdaad meer naar achteren, een handbreedte ongeveer. Singel komt dan ook iets naar achteren.
Charret

Bericht door Charret » do 12 okt 2006, 11:47

Jowien schreef:Ik zou de singel een maat langer nemen. Dat past ook nog wel en staat veel netter. En, het belangrijkste, dat zit voor je pony waarschijnlijk beter omdat het brede eind van de singel dan boven de elleboog zit. Nu heeft ze er last van met lange passen denk ik, ze komt er dan met haar been tegenaan.
Dat zou k ook doen als ik jou was! :)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
nina1993

Bericht door nina1993 » vr 13 okt 2006, 14:12

Charret schreef:
Jowien schreef:Ik zou de singel een maat langer nemen. Dat past ook nog wel en staat veel netter. En, het belangrijkste, dat zit voor je pony waarschijnlijk beter omdat het brede eind van de singel dan boven de elleboog zit. Nu heeft ze er last van met lange passen denk ik, ze komt er dan met haar been tegenaan.
Dat zou k ook doen als ik jou was! :)
Dat doe ik dan ook :D

Dit is een 45 cm singel, er zat nog een 65 bij maar die kreeg in veel te gemakkelijk aan beide kanten op het hoogste gaatje. Ze is nu wat aan de dikke kant, dus moet er niet aan denken dat de singel dan te groot is. Ga er dus lekker tussenin zitten met een 55 cm.
Zhellie Orsta x Briggen
Jilly

Bericht door Jilly » vr 13 okt 2006, 15:47

Ik heb ook een 55 cm, geloof dat dat de standaard maat is? :)

Voor Bidonja zou die een maatje langer mogen zijn maar het kan wel zo, voor Alm zit hij wat meer bovenaan, lijkt me ook wel fijner mja, ga nu geen nieuwe singel meer voor bidonja kopen
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie