Wat is de beste leeftijd om met paardrijles te beginnen?
Wat is de beste leeftijd om met paardrijles te beginnen?
Mijn dochter is natuurlijk nog te jong om te lessen,
ze is 4 jaar, maar wat is de beste leeftijd om te beginnen?
En hoe oud waren jullie toen je je eerste paardrijles kreeg?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
best leeftijd druf ik zo niet te zeggen, want je ziet vanalles tegenwoordig.
Maar ik ben op mijn 6e begonnen met rijden, omdat mijn vriendinnen ook allemaal gingen rijden en we dan gezellig allemaal samen konden.
Ook was ik al lekker gemaakt door het vake kijken en rondje stappen als mijn zus les had.
Maar ik ben op mijn 6e begonnen met rijden, omdat mijn vriendinnen ook allemaal gingen rijden en we dan gezellig allemaal samen konden.
Ook was ik al lekker gemaakt door het vake kijken en rondje stappen als mijn zus les had.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Op fjorden rij- en recreatiecentrum De Wildkamp mogen kinderen vanaf 7 jaar rijden. Omdat we een behoorlijke wachtlijst hebben, schrijven ouders hun kinderen wel al vanaf 6 jaar in. Ik zit eigelijk vanaf mijn derde op een paard. Maar ja.. dat krijg je algauw als De Wildkamp van je opa is
Echt met lessen ben ik op mijn zesde begonnen.

Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Ik heb van mijn 4de tot mijn 6de op de manege gerede op mijn 5de mijn eerste wedstrijd. Toen kon ik al lichtrijden want ik hobbelde ook altijd al op onze fjorden. Of het slecht is ik heb geen idee.... Wanneer ik begonnen ben en hoe ik heb leren (licht)rijden geen idee, kan het al zolang ik het me herinner, ik vind paardrijden echt hemels zit liever op me fjord dan op een stoel, en dat dus al van kleins af aan. Zelf vind ik 6/7/8 (beetje afhankelijk ontwikkeling kind) de ideale leeftijd voor echt te gaan rijden, maar zelf was ik ook jonger dus zou het moeten kunnen
.

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Re: Wat is de beste leeftijd om met paardrijles te beginnen?
echt rijles zou ik nog niet doen. maar het is wel goed om haar gewoon keer op pony te zettenTanja schreef:Mijn dochter is natuurlijk nog te jong om te lessen,

Ik was 8 jaar toen ik echt begon met lesrijden, maar voor de tijd had ik ook al wel eens op wat pony's gestapt!
Volgens mij kan het bij de manege bij ons in de buurt al vanaf 6/7.
Volgens mij kan het bij de manege bij ons in de buurt al vanaf 6/7.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Ik ben op mijn 7 begonnen.
Mijn broertje gaat al een aantal jaar regelmatig mee naar de fjordjes, mocht ze dan eens aaien en erop zitten enz, en sinds dit jaar (hij is nu 5) heeft hij ook zijn absolute favoriet, daar mag hij dan eens opzitten en wat rondstappen. En als hij dan over een paar jaar toch zin heeft om echt te leren rijden dan kan het best, maar nu is hij daarvoor gewoon nog te klein...
Mijn broertje gaat al een aantal jaar regelmatig mee naar de fjordjes, mocht ze dan eens aaien en erop zitten enz, en sinds dit jaar (hij is nu 5) heeft hij ook zijn absolute favoriet, daar mag hij dan eens opzitten en wat rondstappen. En als hij dan over een paar jaar toch zin heeft om echt te leren rijden dan kan het best, maar nu is hij daarvoor gewoon nog te klein...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nou, dan had je nog geluk. Ik mocht niet en kon pas beginnen toen ik 18 wasyvette schreef:Ik mocht pas toen ik 10 was
Met 6 kunnen ze er al wel een half uurtje per week op en zou vandaar langzaam opbouwen.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik heb veel les gegeven aan kinderen op een manege en daar moesten ze ook ongeveer 6 zijn. Een enkeling is iets jonger ook al bijdehand genoeg voor les, maar de meesten kunnen zich dan nog niet concentreren op een echte les en zijn ook heel snel al moe of kunnen het fysiek nog niet aan. Lekker aan de hand een rondje hobbelen daar kun je haast niet jong genoeg voor zijn, dat is altijd prachtig!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

6 of 7 jaar.
hier op een manege in de buurt kunnen ze vanaf 4 jaar 1×per maand op zaterdagmiddag op "staples"
doen ze nog niks als stappen,alleen leren ze al lekekr vrij bewegen,gymnastiek op de pony's.
ze vinden het heel leuk,en ze hebbe ntoch al een mooie onafhankelijke zit gecreeerd eerdat ze echt met lessen beginnen.
hier op een manege in de buurt kunnen ze vanaf 4 jaar 1×per maand op zaterdagmiddag op "staples"
doen ze nog niks als stappen,alleen leren ze al lekekr vrij bewegen,gymnastiek op de pony's.
ze vinden het heel leuk,en ze hebbe ntoch al een mooie onafhankelijke zit gecreeerd eerdat ze echt met lessen beginnen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present