Wat voeren jullie je fjord?
Wat voeren jullie je fjord?
Wat voeren jullie je fjord? En veranderen jullie van voer of voeren julie meer van de winter?
Ik voer nu hooi en een Pavo Summerfit koek. Van de winter ga ik over op Pavo Natures Best en gewoon hooi erbij.
Ik voer nu hooi en een Pavo Summerfit koek. Van de winter ga ik over op Pavo Natures Best en gewoon hooi erbij.
In de zomer overwegend gras
En soms hooi als het heel droog
of juist heel nat is. Af en toe na het rijden krijgen ze EquiArab van
EquiSanum, dat is voer met een heel laag eiwitgehalte, waar alleen
natuurlijke stoffen in zitten.
In de winter krijgen ze hooi en EquiArab na het rijden. Over het
algemeen bekijk ik hoe ze er uitzien en voer aan de hand daarvan bij.
Marga krijgt nu ook nog Subli merriebrokken, omdat Caylinn nog bij
haar drinkt en anders wordt ze te dun en heeft ze te weinig energie.
(ze is nu ook ietsje mager)

of juist heel nat is. Af en toe na het rijden krijgen ze EquiArab van
EquiSanum, dat is voer met een heel laag eiwitgehalte, waar alleen
natuurlijke stoffen in zitten.
In de winter krijgen ze hooi en EquiArab na het rijden. Over het
algemeen bekijk ik hoe ze er uitzien en voer aan de hand daarvan bij.
Marga krijgt nu ook nog Subli merriebrokken, omdat Caylinn nog bij
haar drinkt en anders wordt ze te dun en heeft ze te weinig energie.
(ze is nu ook ietsje mager)

Ereplaatsje voor

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vinga krijgt nu niet veel omdat ze 24u per dag op de wei staat.
Tussendoor krijgt ze wortels en appels en soms brood.
Van de winter zal het hooi/kuil en wat brok zijn.
En om bezig te blijven krijgen de paarden tussen door ook mangels
van de winter.
Tussendoor krijgt ze wortels en appels en soms brood.
Van de winter zal het hooi/kuil en wat brok zijn.
En om bezig te blijven krijgen de paarden tussen door ook mangels
van de winter.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Nu op de wei (die kaal is) kuil (bijna hooi) en 1/3 brok per dag. Momenteel is hij zo aan het groeien dat hij het nodig heeft, begint dun te worden. In de winter zal hij per dag rond de 1brok & 1meusli (equiral) met kuil (bijna hooi) krijgen. Maar het oog van de meester maakt het paard vet. Ik zet zelf emmertjes klaar voor hem, ook met extra vitaminen enz. Kan dan zelf regelen hoeveel en wat.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Sas krijgt momenteel een halve schep Puur natuur muesli en een 3/4 a 1 kilo basis sportbrok elke keer na het rijden. En zoals vandaag krijgt ze dus 1 kilo omdat ze morgen voor de huifkar moet. Heeft ze een rustdag erna dan krijgt ze iets minder sportbrok.
Maar met dit rantsoen houd ik dr net op gewicht (ja weet niet wat het is met mij, maar heb altijd nog de fjorden gehad die ik moest voeren om ze op gewicht te houden). Geef ik minder, dan wordt ze slank/mager.
Ze krijgt dit rantsoen overigens gemiddeld 5x per week. Rest bestaat uit gras!
Straks als Cai er af is, ga ik denk ik over op kwart kilo Puur Natuur en halve kilo brok. Zien hoe ze het daar dan op doet!
Anton krijgt 2 kilo hippostar brok en 2 kilo haver per dag (al weet ik niet of ie de haver nu nog krijgt). Daarnaast twee keer per dag flinke pluk hooikuil en sinds een paar weken denk ik ca. 2-4 kilo grasbrok. In het dekseizoen stond ie geloof ik wel aan 3 a 4 kilo hippostar brok. Na het rijden krijgt ie twee handjes muesli voor de moeite!
Maar met dit rantsoen houd ik dr net op gewicht (ja weet niet wat het is met mij, maar heb altijd nog de fjorden gehad die ik moest voeren om ze op gewicht te houden). Geef ik minder, dan wordt ze slank/mager.
Ze krijgt dit rantsoen overigens gemiddeld 5x per week. Rest bestaat uit gras!
Straks als Cai er af is, ga ik denk ik over op kwart kilo Puur Natuur en halve kilo brok. Zien hoe ze het daar dan op doet!
Anton krijgt 2 kilo hippostar brok en 2 kilo haver per dag (al weet ik niet of ie de haver nu nog krijgt). Daarnaast twee keer per dag flinke pluk hooikuil en sinds een paar weken denk ik ca. 2-4 kilo grasbrok. In het dekseizoen stond ie geloof ik wel aan 3 a 4 kilo hippostar brok. Na het rijden krijgt ie twee handjes muesli voor de moeite!
Geluk is de vrucht van intens werk
Prisca
Zomers: Alleen gras!
Winters: paar plakken hooi (verdeeld over de hele dag tegen verveling), en s'avonds een beetje kuil. Verder 1 kilo biks (hippostar) per dag(s'morgens een halve en s'avonds een halve) en om de dag met een halve kilo haver erbij
Arisca
Zomers: Alleen gras en om de dag een kwart schepje biks.
Winters: paar plakken hooi (verdeeld over de hele dag tegen verveling),
en s'morgens en s'avonds bultje kuil. Verder 1,5 kilo biks (hippostar) per dag (s'morgens 3/4 en s'avonds 3/4) met om de dag een halve kilo haver erbij.
Zomers: Alleen gras!
Winters: paar plakken hooi (verdeeld over de hele dag tegen verveling), en s'avonds een beetje kuil. Verder 1 kilo biks (hippostar) per dag(s'morgens een halve en s'avonds een halve) en om de dag met een halve kilo haver erbij
Arisca
Zomers: Alleen gras en om de dag een kwart schepje biks.
Winters: paar plakken hooi (verdeeld over de hele dag tegen verveling),
en s'morgens en s'avonds bultje kuil. Verder 1,5 kilo biks (hippostar) per dag (s'morgens 3/4 en s'avonds 3/4) met om de dag een halve kilo haver erbij.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
yuur krijgt wel meer (heel de zomer amber bijgevoerd, 24 uur per dag op de wei)
nu (overdag wei, snachts stal)
smorgens pluk kuil
's avond halve schep condition pavo, halve shep haver en halve schep muesli. Mueslis is alleen als hij gewerkt heeft erbij.
nu (overdag wei, snachts stal)
smorgens pluk kuil
's avond halve schep condition pavo, halve shep haver en halve schep muesli. Mueslis is alleen als hij gewerkt heeft erbij.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Oos krijgt 3 keer per dag ruim hooi
Verder 3/4 schep sportbrok, 3/4 schep basisbrok en 1/4 schep granenmix. Voor het lekkere nog appels en wortels.
Hij kreeg eerst meer granenmix maar daar wordt hij ronduit gek van.
Verder 3/4 schep sportbrok, 3/4 schep basisbrok en 1/4 schep granenmix. Voor het lekkere nog appels en wortels.
Hij kreeg eerst meer granenmix maar daar wordt hij ronduit gek van.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Shadow krijgt nu 1/2 kg equiral stud biks en een handje natures best muesli, om te groeien. Ze staat nu dag en nacht op een kale wei en krijgt daarom ook nog een plak hooi erbij. ook krijgt ze als lekkers een peentje of fruit (appel,peer)
van de winter krijgt ze 2x daags een 1/2 kg equiral stud en 2 x daags flink hooi/kuil (wordt verdeeld over de dag). En als lekkers peen of fruit. Ook zal ze met mooie dagen een paar uurtjes het land op mogen.
Als ik met haar "gewerkt" (lees gewandeld) heb krijgt ze ook nog een handje muesli, omdat ze braaf geweest is.
van de winter krijgt ze 2x daags een 1/2 kg equiral stud en 2 x daags flink hooi/kuil (wordt verdeeld over de dag). En als lekkers peen of fruit. Ook zal ze met mooie dagen een paar uurtjes het land op mogen.
Als ik met haar "gewerkt" (lees gewandeld) heb krijgt ze ook nog een handje muesli, omdat ze braaf geweest is.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
die van mij krijgen alleen hooi in de winter....
en natuurlijk brood en peentjes
en na het rijden een schep basisbrok.
verder krijg ik wel altijd verse groenten mee op zaterdag van de groentenboer.. (connecties
)
en dan moet ik al uitkijken dat ze niet te dik worden...
zat te denken om Ydel bij te voeren als Caya erbij zou lopen, maar ik moet haar nu echt aan het werk gaan zetten, want ze wordt moddervet....
tsja, je hebt een lekker land of je hebt t niet...
en natuurlijk brood en peentjes

en na het rijden een schep basisbrok.
verder krijg ik wel altijd verse groenten mee op zaterdag van de groentenboer.. (connecties

en dan moet ik al uitkijken dat ze niet te dik worden...
zat te denken om Ydel bij te voeren als Caya erbij zou lopen, maar ik moet haar nu echt aan het werk gaan zetten, want ze wordt moddervet....

tsja, je hebt een lekker land of je hebt t niet...

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Winter of zomer maakt hier geen verschil.
Ze beginnen s'morgens met kuil. S'middags gaan ze op de wei en bij terugkomst krijgen ze een voederbiet. Sávonds hooi of kuil. De drachtige/zogende merrie krijgt samen met haar veulen nog extra kuil en merriebrok, het veulen veulenbrok. De jaarling krijgt ook een extra portie kuil en een schep opfokkorrel. De paarden die gewerkt hebben krijgen extra hooi of kuil en wat Pavo Melange.
Ze beginnen s'morgens met kuil. S'middags gaan ze op de wei en bij terugkomst krijgen ze een voederbiet. Sávonds hooi of kuil. De drachtige/zogende merrie krijgt samen met haar veulen nog extra kuil en merriebrok, het veulen veulenbrok. De jaarling krijgt ook een extra portie kuil en een schep opfokkorrel. De paarden die gewerkt hebben krijgen extra hooi of kuil en wat Pavo Melange.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Tika krijg nu elke dag een stuk gras bij en 1 a 2 per dag hooi.
Na het rijden een kwart biks en soms wat brood/pavokoek en in de winter krijgt ze winterpeen
en dan krijg ze elke dag een halve beker biks ,ze staat 24/7 buiten.
Na het rijden een kwart biks en soms wat brood/pavokoek en in de winter krijgt ze winterpeen
en dan krijg ze elke dag een halve beker biks ,ze staat 24/7 buiten.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.