longeerlijn vraagje
longeerlijn vraagje
San wordt best regelmatig gelongeerd met de pessoa (minstens 1x per week). Hier doet ze het super op. Ik zit alleen met een vraagje.
Ik maak de longeerlijn altijd vast door de binnenste bitring en dan aan de buitenste vastklikken. Maar nu valt het me op dat ze dan niet de juiste stelling aanneemt doordat er als het ware aan de buitenkant getrokken wordt. Ik heb al andere manieren geprobeerd om de lijn vast te maken, maar heb nog geen manier naar mijn zin gevonden. Hoe doen jullie dat??
Ik maak de longeerlijn altijd vast door de binnenste bitring en dan aan de buitenste vastklikken. Maar nu valt het me op dat ze dan niet de juiste stelling aanneemt doordat er als het ware aan de buitenkant getrokken wordt. Ik heb al andere manieren geprobeerd om de lijn vast te maken, maar heb nog geen manier naar mijn zin gevonden. Hoe doen jullie dat??
ik doe het halster over het hoofdstel heen. longeer lijn aan het halster of aan de kaptoom (maar die gebruik ik zomaar niet zo vaak meer)Op deze manier werkt de pessao helemaal opzichzelf en vorm de longeer lijn geen storende factor naar het bit. en je kunt heel makkelijk en heel vaak van hand veranderen zonder de longe te moeten wisselen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
HEt verdeelstuk gebruik ik alleen bij de warming up en cooling down, hierbij gebruik ik de pessoa nog niet.
WAnneer de warming up gedaan is, haal ik het verdeelstuk eraf. Ik longeer met een lage neusriem en klik mijn lijn aan de binnenkant aan een ring van de lage neusriem. Bij van hand veranderen verwissel ik de lijn van de linker naar de rechterkant en vice versa. Dit vond Lammert het practishc met deze neusriem.
Met een hoge (of gecombineerde) neusriem doe ik het op de manier van Lammert Haanstra zoals E*JJT beschrijft.
WAnneer de warming up gedaan is, haal ik het verdeelstuk eraf. Ik longeer met een lage neusriem en klik mijn lijn aan de binnenkant aan een ring van de lage neusriem. Bij van hand veranderen verwissel ik de lijn van de linker naar de rechterkant en vice versa. Dit vond Lammert het practishc met deze neusriem.
Met een hoge (of gecombineerde) neusriem doe ik het op de manier van Lammert Haanstra zoals E*JJT beschrijft.