Wel of niet; ik twijfel

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
nobbygaard

Wel of niet; ik twijfel

Bericht door nobbygaard » ma 28 aug 2006, 12:27

Ik twijfel de laatste paar dagen enorm of ik nobby met crystal nu wel of niet binnen zal zetten. En zoja of dat ik ze dan de hele dag binnen zal laten staan of alleen 's nachts.
Nu staan ze nog dag en nacht buiten, maar ik vind het zo zielig voor Crystal met dit weer. Al hoewel ik het idee dat ze het zelf niet erg vind. Ik had eerst zo iets van, pas als de staleigenaar zijn merries met veulens binnen zet, doe ik het ook. Alleen hij laat zijn merries met veulens ook nog steeds buiten staan. Ik wil ook van Crystal geen porseleinenpaard maken, nobby zou ik gewoon buiten laten staan. Die vind dat nooit geen ramp. Maar voor Crystal vind ik het op dit moment wel zielig. Alleen als de zon weer gaat schijnen of het is droog, dan ben ik weer blij dat ik ze buiten heb laten staan.
Wie kan mij de doorslag geven van wat ik moet doen?
lientje

Bericht door lientje » ma 28 aug 2006, 12:32

de mijne staan nu binnen :D maar ik heb geen schuilmogelijkheid of niks. Wei is doorweekt, vind dat niet zo lekker voor de voetjes ook. morgen gaan ze weer lekker naar buiten
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ydel

Bericht door Ydel » ma 28 aug 2006, 12:35

hihi, ik vond ze net ook helemaal doorweekt in het land :P
caya gaat zelfs IN de modderplassen liggen!!
dus ze blijven lekker buiten hoor!!
zolang er maar gras is, vinden ze alles best!!
alleen vanochtend met die keiharde klappen(onweer) dacht ik er aan om ze binnen te gaan zetten...
maar niet gedaan... het zijn echt bikkels!! ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
yvette

Bericht door yvette » ma 28 aug 2006, 12:35

Iza en Cosimo blijven gewoon buiten. Net als de KWPN-veulens van mijn vriendin. Als het zo stortregent als vanmorgen, dan gaan ze meestal wel naar binnen, maar we proberen er geen watjes van te maken. Cosimo is een maand geleden wel verkouden geweest, en toen heb ik hem 's nachts binnengehad. Het probleem is meestal niet het schuilen, maar het feit dat die kleintjes nog liggen te slapen en dat nu dus op de natte grond moeten doen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
anika

Bericht door anika » ma 28 aug 2006, 12:36

Hangt af hoe nat de wei is en of er schuilmogelijkheden zijn.

Hier staan ze alleen snachts op stal. Voornamelijk omdat het mij een veilig gevoel geeft, aangezien de kleine Cait wel eens tussen het draad door wil glippen.
De kleine hier heeft helemaal geen last van dit weer. Ze kan zelf kiezen of ze buiten of binnen gaat staan.

Zoals je al zegt zijn het geen watjes, ze kunnen wel tegen een stootje.
Murphy :+: Ysha
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 28 aug 2006, 12:38

Rian is vanochtend op stal gebleven, en rond 14u naar buiten gegaan. Het was bij ons maar 13 graden, en dan worden die druppels er ook niet warmer op.
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » ma 28 aug 2006, 12:58

Alles komt met dit wisselvallige weer lekker s'nachts binnen.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 28 aug 2006, 13:01

Ze hebben geen schuilplek, maar de wei is nog aardig te doen. Er staat in ieder geval nog genoeg te eten. Alleen vooraan bij de opening is het een blubberzooi, maar dat is altijd al vrij snel.
Crystal is ook nog niet verkouden geweest. En ook ik vind haar regelmatig rollend in de modder.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 28 aug 2006, 13:02

nou heb ik geen mega uk maar zit ik met hetzelfde gevoel als jij; ooooh jee het is zooooo nat ze moeten naar binnen, maar als ik op stal aankom zijn ze nooit zo doorweek als dat ik verwacht dat ze zullen zijn en echt ze zijn er niet minder plezierig om, terwijl ik daarintegen verhalen hoor van mij stalgenoten die hun paarden bij de eerste bui binnen houden, dat hun p[aarden staan te flippen in stal en oooh zo druk zijn.

denk dat wij er meer last van hebben dan zij en ik zou aanhouden met wat Scherfs zelf doet met zijn paarden..

ik kom vrijdag of zaterdag nog wel even iets brengen om het leed te verzachten voor ze.........(je weet wel)
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
douwina

Bericht door douwina » ma 28 aug 2006, 13:14

Cajra staat nu ook heerlijk in de regen en ze vindt het helemaal niet erg :D

Als het nou de hele dag door heel hard zou plensen dan zou ze wel op stal komen, maar af en toe een (flinke) bui kunnen ze wel hebben.
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 28 aug 2006, 14:26

Vinga staat ook gewoon een hele dag op de wei hoor, ze gaat snachts wel naar binnen :j
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 28 aug 2006, 15:44

Vandaag heeft Imka voor het eerst in de regen gestaan. Ik heb haar namelijk naar een ander stukje land gedaan waar nog iets gras staat dus niet zo glad is. Daar gaat het bij mij om ivm dr pees blessure. Ze mag niet in nat/glad land staan. Anders zou ik haar denk ik wel buiten laten aangezien dat als ik aan kom ze gewoon staat te eten :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 29 aug 2006, 10:55

Danc staat dag en nacht buiten. We hebben zand land misschien scheelt dat. Ze kunnen schuilen en zolang ze te eten hebben vervelen ze zich ook niet hoor!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Plaats reactie