Gevoerde staldeken onder een 0 grams regendeken??
Gevoerde staldeken onder een 0 grams regendeken??
IK heb een ongevoerde regendekens en een 100 grams waterdichte deken voor de winter.
Maar kan ik nou onder de 0 grams regendeken ook eventueel een gevoerde staldeken doen?
Of wordt dat te nat als het regent of raden jullie het af om dat te doen?
Tika staat dag en nacht buiten.
Misschien hebben iemand hier ervaring mee?
Maar kan ik nou onder de 0 grams regendeken ook eventueel een gevoerde staldeken doen?
Of wordt dat te nat als het regent of raden jullie het af om dat te doen?
Tika staat dag en nacht buiten.
Misschien hebben iemand hier ervaring mee?
Ja hoor dat kan wel. Ik heb zelf geen beschikking over een stal, dus als ik RB in de winter gereden heb krijgt hij ook een zweetdeken op met daarover een 0 grams regendeken. Dit gaat prima. (als het regent natuurlijk als het droog is alleen de zweetdeken
)

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

als ik Veline geschoren heb en het wordt kouder dan gooi ik ook mijn dikke winterdeken onder haar 0 grams regendeken en mocht het NOG kouder zijn heb ik zelfs onder de dikke winterdeken nog een fleecedeken zitten...
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Loopt jouw paard ook 24/7 buiten?kimmetjuh schreef:als ik Veline geschoren heb en het wordt kouder dan gooi ik ook mijn dikke winterdeken onder haar 0 grams regendeken en mocht het NOG kouder zijn heb ik zelfs onder de dikke winterdeken nog een fleecedeken zitten...
Maar gaat dat niet schuiven?En zit dat voor een paard wel lekker?
dubbele sluitingen en zo....
Onder mijn regendeken kan ook een onderdeken. Onder mijn winterdeken trouwens ook. Als het goed past, blijft het wel liggen. En de sluitingen van mijn dekens zitten aan de buitenkant, dus daar hebben ze geen last van.
Iza heeft aan het einde van de winter nooit schuurplekken, dus ik denk dat het niet vervelend zit...
Iza heeft aan het einde van de winter nooit schuurplekken, dus ik denk dat het niet vervelend zit...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Loopt jouw paard ook 24/7 buiten?
dubbele sluitingen en zo....[/quote]
Veline gaat in de winter `s avonds altijd op stal. Maar hoe een noodweer kunnen we overdag hebben he
Ook bij mij zitten de sluitingen aan de buitenkant, dus daar kan ze weinig last van hebben.
Wel heeft ze altijd een borstbeschermer op, maar dit is omdat ze gevoelig is, ook met haar bucas deken krijgt ze `s zomers schuurplekken.
dubbele sluitingen en zo....[/quote]
Veline gaat in de winter `s avonds altijd op stal. Maar hoe een noodweer kunnen we overdag hebben he

Ook bij mij zitten de sluitingen aan de buitenkant, dus daar kan ze weinig last van hebben.
Wel heeft ze altijd een borstbeschermer op, maar dit is omdat ze gevoelig is, ook met haar bucas deken krijgt ze `s zomers schuurplekken.
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Je paard kan wel degelijk last krijgen van schuurplekken, dit hangt heel erg van de pasvorm van de deken af. Mijn paard had nooit een schuurplek van haar winterdeken, toen ik er een onderdeken onderdeed zag ik na 1 dag al een schuurplek. In principe moet het het kunnen, in de praktijk kan het tegenvallen.