Knipmodellen!!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Esther

Knipmodellen!!

Bericht door Esther » za 08 jul 2006, 09:33

Ik ben hier om te leren, dus weer eens een vraag!!

Ik vroeg mij af hoe je een fjord moet knippen als je rekening houd met zijn bouw, dus hoe lang en wat voor boog knip je bij een dikke korte nek, hoe knip je het bij een lange slanke nek, hoe bij een propje, hoe bij een slanke korte nek enz.
Hoe kun je het beeld een beetje veranderen dor de manen op een bepaalde manier te knippen..
Graag met voorbeelden zodat ik het kan zien, dan leer ik het beste!!

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 08 jul 2006, 11:48

Iwan heeft een lange hals en rug, omdat een beetje te verdoeselen hou ik het liefst de manen wat (te) lang.

Bij Raya hou ik het wat kort, want anders heeft ze helemaal zo'n speknek en dan wordt de verhouding met de achterhand minder mooi.

Bij een propperig paardje zou ik de manen kort en de boog "lang" maken, zodat de hals ook wat langer wordt.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Vera

Bericht door Vera » za 08 jul 2006, 14:41

er zijn toch regelmatig toileteer dagen. Daar kun je ook heel veel van leren.
afgelopen keer in Heemstede heb ik niet eens zelf meegedaan, want inge en annemarie hadden Aryn en Muis al mee (ik was chauffeur) maar toch heb ik er ondanks ruim 15 jaar ervaring weer wat bijgeleerd.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Charret

Bericht door Charret » zo 09 jul 2006, 19:03

Waar kun je vinden wanneer er waar knipdagen zijn? Ik kijk er blijkbaar constant overheen en kan ze dus niet vinden :(
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 10 jul 2006, 12:26

Vera schreef:er zijn toch regelmatig toileteer dagen. Daar kun je ook heel veel van leren.
En dan zijn er vaak verschillende type paarden/halzen zodat je verschil ter plekke kunt zien.

Maar bij paarden met een dikke/brede/volle hals moet je de manenkam niet te hoog laten worden want dan lijkt de hals nog breder. En bij paarden met een wat ielere hals laat je hem wel hoger.

Verder kun je dan nog varieren met de 'starthoogte' bij het begin. En wel of geen zwart erbovenuit.

@Charret, knipdagen staan vaak vermeld in 'agenda's' in het Fjordenpaard van verschillende verenigingen.
Ook staat voor Heemstede en Ridderkerk (En Tuk) hier op FW ook vaak een melding van!
Esther

Bericht door Esther » ma 10 jul 2006, 12:34

Ik ga ook wel naar de knipdag, als het kan, dit jaar ging het niet door helaas.
Maar ik hoopte dat iemand het hier een beetje kon uitleggen of op een rijtje zetten.

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 10 jul 2006, 12:44

OP mijn site staat het een beetje uitgelegt, misschien kun je er wat mee: www.janinebalk.nl
douwina

Bericht door douwina » ma 10 jul 2006, 13:06

Als het om je eigen paardjes gaat, zou ik van elk paardje een duidelijke foto plaatsen. Dan kunnen wij per paardje wel wat adviezen geven :)
Afbeelding
Plaats reactie