Mijn paardjes staan dag en nacht met hun 4-tjes buiten in de wei. Dat gaat verder echt goed, tuurlijk wordt de rangorde wel eens bepaald, maar dat hoort er bij. Ik heb alleen problemen zodra ik er 1tje uit haal. Als ik Paula uit de wei haal is er niets aan de hand. De rest rent een keertje heen en weer, maar zijn het ondertussen wel gewend en weten dat Paula weer terug komt. Bovendien staat Paula bovenaan de rangorde. Haal ik echter 1 van de 3 jonkies uit de wei om een stukje te wandelen, tutten, manen knippen of wat dan ook, dan is het altijd 1 grote stress boel. Het is niet zozeer dat dit van Paula uitkomt, maar echt van alle 3 die op dat moment nog in de wei staan. Ze rennen, gillen en stressen zich helemaal in het zweet. Ik weet niet of ze bang zijn dat het betreffende paard niet meer terug komt of zoiets. Als ik degene die mee was, weer terug in de wei zet, krijgt deze altijd op haar donder van Paula. Opzich maakt het natuurlijk niet zo uit dat ze door de wei rennen als idioten, maar ik heb altijd het idee dat het bij anderen geen problemen geeft. Ik bedoel: het is niet zo dat er een paard alleen achter blijft in de wei (dan kan ik het gedrag verklaren), ze zijn nog met hun 3-en. Straks zal ik toch wat meer met Zarah en Arwen aan het werk gaan en dan vraag ik me af: zou het wennen of zullen ze altijd zo vervelend blijven doen? En zou het een soort van verlatingsangst zijn of ook een soort van jaloezie? Ze zijn allemaal erg gesteld op aandacht en wat dat betreft ook best een beetje verwend