Bio Tensor?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 19 dec 2008, 23:55

Vandaag zijn de paarden weer gemeten. Cratos heeft weer een beetje een terugval gehad, weer wat gewichtsverlies en op de een of andere rare manier loopt hij steeds in korte tijd weer een wormbesmetting op en hij heeft rare plekken op zijn sprong zitten. Hij heeft dus een paar maanden gedraaid op zijn eigen systeem na 2 kuren maar had nu toch weer even een zetje nodig. Er is gevonden dat hij een enzym niet goed aanmaakt, zijn bloed is wat vervuild dat kan door de verwaarlozing van vroeger komen dat zijn eigen imuunsysteem het niet schoon kan houden, maar wellicht ook doordat dat Dennis hem gewassen heeft met Sebacil een tijdje terug. Die had angst voor mijten vanwege die rare plekken op zijn sprong. En had wat last van zijn spieren, snel verzuurd. We gaan met hem dus weer een kuurtje doen van 22 dagen. Verder doet hij het harstikke goed. Maar hij heeft weer even een steuntje in de rug nodig.

En dan Rosje...Ros heeft nu vier kuren gehad en Ros is goed *o/* . Hij had nog wel een dingetje gevonden wat met zijn gedrag te maken heeft (hij is een beetje dwars maar alleen met rijden) maar er is besloten om zijn lichaam nu 14 weken zelf het werk te laten doen en dan weer te kijken hoe hij er dan voorstaat. Het is jammer dat ik niet in januari ben begonnen met deze manier van behandelen maar pas in september anders had ik nu ook eventuele resultaten kunnen zien voor wat betreft zijn jeuk of eventueel het uitblijven er van. Hij knapte natuurlijk iedere winter op. Maar hij kuchte ook iedere winter en dat doet hij nu eigenlijk helemaal niet meer. Zijn hele oog is veranderd maar ook zijn hele houding. Hij heeft nu een meer statige houding, als je hem nu ziet staan staat er echt een paard, ook met bewegen is hij beter geworden hij zet zijn onderbeen er veel meer onder. Zijn imuunsysteem is echt beter dan goed op het moment volgens de meting. Al met al hebben we best al goede resultaten geboekt nu.
- veel meer energie met rijden
- beter geworden in zijn beweging
- gezwollen ogen verdwenen (was nog in jeukperiode)
- gezwollen koker weg (was ook nog in jeukperiode)
- zijn bloed is schoon
- zijn lever en pancreas zijn goed
- luchtwegen zijn in orde
- en al met al veel minder jeuk dan vorig jaar. Hij had in november nog manen en staart hij heeft alleen een beetje manen afgeschuurd in november waardoor ik zijn manen het afgeschoren. Verder heeft hij voor zijn doen heel weinig wonden gehad en had en af en toe wel jeuk maar niet zo dat hij erin bleef hangen. Dit is nu het tweede jaar dat ik geen dierenarts heb hoeven laten komen voor een injectie met cortico steroiden. Al met al hebben we een goed eczeemjaar achter de rug.

Ikzelf ben ook weer doorgemeten en de MRSA bacterie die er gevonden was is weg en ook de trombositen (als ik het goed schrijf) zijn weg. Ik heb nog wel wat dwarszitten in mijn urinewegen, mijn darmen en mijn schildklier wat nu aangepakt gaat worden. Ik heb als ik lang achter de pc zit vaak wat last om goed te focussen met mijn ogen en dat zal na deze kuur ook beter moeten worden, evenals mijn huid. Mijn huid is nu niet slecht maar wat dof. Dus ik ben benieuwd.

Even ter vergelijking twee foto's.

Ros eind oktober vorig jaar:
Afbeelding

En Ros begin oktober dit jaar:
Afbeelding

Goed hij heeft geschuurd dat kan je duidelijk zien maar het is toch vele malen als ik het vergelijk met vorig jaar. Daar toosten we op! :D
Afbeelding
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Vera

Bericht door Vera » za 20 dec 2008, 08:50

dat is zeker nog al een verschil.

ik hoop echt voor hem dat dit door blijft zetten en hij volgende zomer een heel stuk minder gaat jeuken.
Maar als ik zo de foto's zie heb ik goede hoop voor hem.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie