Ik kan mijn paard dus (bijna) niet alleen laden.
Eerst begon hij altijd te steigeren zodra hij de trailer in moest, gelukkig hebben we em dat afgeleerd. En dat was (helaas) niet door lief te zijn, maarja, hij was ook niet lief tegen ons denk ik dan maar.. Hij is ongehoorzaam omdat hij door druk heen trekt, dus tik (het was ook echt zodra je contact nam via het halstertouw en een heel klein beetje druk er op zette, hij meteen terug trok). Zo trekt hij dus ook het liefst door touw/halster heen als je hem voor eerst vastzet, dus dat kan niet. Met inladen hebben we het daarom opgelost door altijd de stang er eerst achter te zetten. Maar toen begon het met uitladen een probleem te worden: hij ging zodra de stang er achter weg was met een noodvaart er uit, dan kon ik hem niet tegenhouden en dat begon dus erg gevaarlijk te worden. Toen heb ik hem bewust één keer thuis vast laten staan en toen de stang er achter weg gehaald en toen hing/lag hij. Was even eng om te zien, maar sindsdien stopt hij meteen als ik hem ook maar iets tegenhoud. Hij begint ook pas achteruit te lopen als ik tegen hem zeg dat hij mag/een klein duwtje tegen zijn schouder geef.
Met inladen moet ik nu wel echt voor hem blijven lopen, anders staat hij dus ook stil

Ik kan nu soms wel als mijn vader even in de stal is oid, hem vast laten staan en zelf vlug de stang er achter te doen, maar dit is afhankelijk van hoe hij op dat moment op de trailer staat (ik voel wel aan wanneer het wel of niet kan).
Wij zijn dus eigenlijk nog aan het opbouwen richting een paard dat gemakkelijk te laden is. Misschien tegen de tijd dat hij dat een eitje vindt, kan hij wel alleen de trailer oplopen, maar nu dus nog niet.

Harma

: Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito