Bio Tensor?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 25 sep 2008, 18:49

je verhaal over je jongens heb ik helemaal over het hoofd gezien :o
Wat fijn dat de paarden zo opknappen en je echt verschil ziet in hun omgang.

Acht jaar geleden had ik een fijne holistische ervaring met Erna ook met middel van doormeten van haar lichaam. Wat daaruit kwam klopte als een bus en de druppels die voorgeschreven waren hielpen haar zo goed. Ik zie er geen kwaad in om naast de reguliere dierenarts ook je dier op een holistische wijze door te screenen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 25 sep 2008, 20:31

Vind ik ook hoor, het is soms best goed om buiten je normale referentiekader te kijken :j. Ik heb nu verder geen nieuws, als we weer een week verder zijn met de druppels geef ik wel weer een update :). Ik houd voor mezelf ook een soort van logboek bij om niets over het hoofd te zien of om te voorkomen dat ik dingen ga zien die er niet zijn of al zo waren. Dat is maar net hoe je het wilt bekijken :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Jilly

Bericht door Jilly » do 25 sep 2008, 20:40

Ik heb zo'n voorgevoel dat het gras toch weer 'fataal' gaat worden...

Toen ik Hay enkele keren een uurtje had laten grazen langs de kant van de wei, stond hij in de stal weer vrolijk met zijn kont tegen de muur en aan de balk ook weer aan de manen.

Ben benieuwd wat het volgende week gaat geven als hij weer op de wei komt. Zouden we nog op tijd zijn om te kunnen zien met dat schuren? Of is dat alweer (bijna) voorbij?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 26 sep 2008, 07:02

Dat vind ik een hele lastige Jilly, vorig jaar heeft Ros tot eind november geschuurd maar toen hadden we ook een heel warm najaar en konden we in oktober (met mijn verjaardag daarom weet ik het nog :D) nog buiten zitten met een trui aan. Nu hebben we hier alweer hele koude nachten gehad en zelfs al vorst aan de grond. Het is toch ieder jaar weer afwachten. Als hij zo reageert op gras kan je hem dan niet een scheutje appelazijn (van de natuurwinkel is vele malen goedkoper en beter dan uit de ruitersportzaak) geven? Dat helpt hem om de stoffen die hij uit het gras haalt maar zijn lichaam niet kan verwerken afvoeren.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 26 sep 2008, 07:49

Zal is ff overleggen met Louis :j
al bedankt voor de tip iig!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 26 sep 2008, 08:53

Zo ziet Rosje er nu uit:
De foto is gemaakt door Frederique Hogema.

Afbeelding

Plekjes op zijn hoofd, kuif eraf en op deze foto zie je goed dat hij aan de voorkant van zijn voorbenen zichzelf stuk kluift en ook bij zijn sprongewricht zie je plekjes van het kluiven zitten. Al met al valt het voor onze begrippen echt mee dit jaar.
Dit is een foto van afgelopen zondag.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 26 sep 2008, 18:12

Hij heeft er zeker 'erger 'uitgezien. Deze foto is eigenlijk een hele mooie foto ondanks zijn kale plekjes. Verstandig om voor je zelf een logboek bij te houden hoe Ros zich ontwikkelt in zijn genezingsproces.
als je het verloren bent
...'

Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 27 sep 2008, 17:18

Raya staat sinds 3,5 zonder deken en dat gaat ook super goed. Geen geschuur of zo.
Maar ik blijf je verhaal volgen Marijke, ik vind het heel interessant.

Wat ik mij afvraag hoe kom je nou aan een goede 'doormeter' zegmaar, want er zouden ook wel veel kwakzalvers in dit wereldje rondlopen.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 04 okt 2008, 18:26

Wat goed om te horen van Raya :j. Jullie hebben toch mee gedaan aan dat onderzoek van Erik Laarakkers? Is daar nog wat uitgekomen?

Weer even een update van deze kant. Eigenlijk gaat alles nog steeds harstikke goed en we blijven vooruitgang boeken. Cratos gaat er echt steeds beter uitzien en Ros zijn vacht begint te veranderen. Op zijn lijf glimt hij als een spiegel en ook het rare stekelige haar op zijn hoofd begint minder te worden. Ros zit letterlijk en figuurlijk heerlijk in zijn vel.
Ik heb zelf vandaag ook weer een lesje biotensor gehad en heb voer mogen testen, voor onze eigen paarden maar ook bij een vriendin van mij thuis gekeken naar haar stro en hooi. Het was echt een heel leerzaam dagje. Nog even en dat zit deze serie druppelen voor Ros er weer op en dan is het even afwachten wat er uit de volgende meting komt.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 05 okt 2008, 14:39

Fijn dat het zo voorspoedig gaat! is er nog iets uit het meten gekomen van zijn voer en hooi plus stro?
als je het verloren bent
...'

Marijke_

Bericht door Marijke_ » zo 05 okt 2008, 16:11

Ja er is zeker wat uitgekomen. We zouden eigenlijk krachtvoer gaan halen in Duitsland wat echt super goed is maar dat was nu niet goed, daar hadden ze iets in gevonden (ik ben even kwijt wat). Daarom zijn we gaan zoeken naar ander voer. Haver, gerst en brokken. Alleen de haver was echt goed maar de gerst en de brokken (de laatste weet ik even niet meer zeker) alleen in combinatie met een beetje Herbatal konden ze het wel hebben. Voor wat betreft de brokken moet je dan niet in scheppen denken maar in een handje.

Bij die vriendin van mij lag een partij stro dat er heel grauw uitzag. Hier hebben we onder andere schimmel in gevonden en ik geloof een bacterie die ook maagzweren veroorzaakt. Het was zoveel informatie dat ik ook veel weer kwijt ben moet ik eerlijk zeggen. Ik mocht met 3 ampullen meten maar alleen die van de schimmel weet ik zeker. Ze had nog een partij stro liggen dat er alleen op het oog al veel gezonder uitzag. Dat was wel ok, op een baal na. We hebben ook even haar tweejarige en zevenentwintigjarige uitgemeten. De laatste blaakt van gezondheid op wat gewrichtspijntjes na en zou even ontwormd moeten worden.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 07 okt 2008, 16:37

Weer een update-je. Ros heeft gisteren de laatste druppels van deze reeks gehad en ik heb hem vandaag even mogen meten. Hij wordt over een week of twee weer helemaal doorgemeten voor het echie dus dan kan ik pas echt nieuws geven. Wat ik vandaag gemeten heb is dat hij zijn B12 weer goed opneemt, dat deed hij niet en wat ik de afgelopen weken heb geleerd is dat het echte opknappen (zowel bij mens als dier) pas kan beginnen als de B12 opname door het lichaam op orde is. Je zou kunnen zeggen dat alles valt of staat bij een goede opname van vitamine B12. Zijn bloed wat niet in orde was meette ik als in orde, toen Frederique later mijn meetresultaat checkte bleek zij wel wat negatiefs te vinden nog op het bloed maar het was afwisselend in orde en nog niet in orde. Wat betekent dat het al een stuk verbeterd is maar nog niet helemaal 100%. Ik heb gemeten dat zijn dikke darm en het darmslijmvlies nog niet in orde zijn en bij het checken van Frederique kwam er eigenlijk precies hetzelfde uit als bij het bloed, niet goed maar ook niet slecht meer. Zijn longen zijn inmiddels in orde (hij hoest helemaal niet meer ook niet bij het net starten van de arbeid), maar er zat nog wel een afwijking op zijn bronchieen. Ook dat is dus sterk verbeterd. Zijn lever is volgens deze meting helemaal in orde en dat was de vorige keer niet zo op zijn nieren en pancreas kwam nog wel een negatief resultaat. Hij reageerde ook positief op een middel tegen psoriassis. Verder had ik nog een schimmel gevonden, een allergie die blijkbaar nog in zijn systeem zit en testte hij bij mij positief op 2 bacterien, bij Frederique niet positief op de bacterien.

Ik heb heel benieuwd wat er uit de volgende officiele meting komt. Voor mij was dit al heel positief in verband met die opname van B12. We zijn er nog niet en ik weet niet of hij er ooit helemaal zal komen maar ik heb toch al op een hoop puntjes winst. Hij is ook echt lekker ondeugend en hij maakte vandaag dankbaar misbruik (op een leuke manier) van het feit dat ik hem geen hoofdstel had om gedaan maar alleen het halster toen we een rondje gingen stappen. Hij was helemaal in zijn nopjes, lekker de oortjes naar voren en meer dan af en toe een stiekeme hap gras snaaien. Ik moet dan zo om hem lachen. Ik was helemaal niet in de stemming om een eindje te gaan rijden (het gaat niet zo goed met mezelf) maar ik was helemaal blij toen we weer terug waren. Rosje liep zelfs de oprit voorbij die had zoiets van laten we nog maar een rondje gaan :D.
Viv

Bericht door Viv » wo 08 okt 2008, 04:09

Blijf het facinerend vinden jouw updates. Ben heel benieuwd naar volgend jaar zomer.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 17 okt 2008, 18:28

Daar ben ik weer! :D

De jongens zijn vandaag weer doorgemeten en Cratos is op en top gezond *o/* . Er zijn dus geen medicijnen meer nodig voor deze jongen. Je kunt het ook echt aan hem merken. We hebben een ander paard nu, we zullen wel een beetje moeten heropvoeden ben ik bang. Al lijkt Dennis er weinig problemen mee te hebben, ik vind hem te opdringerig en teveel drammen. Hij is enorm vrolijk, staat zijn mannetje in de kudde terwijl hij altijd steun bij Ros heeft gezocht in de kudde. Harstikke goed nieuws dus!

Rosje heeft wel weer medicijnen gekregen. Hij moet nu weer 14 dagen druppels, dan een week niet en dan nog een week druppels. Ros zijn bloed is nog niet helemaal schoon, hij reageert nog op huidproblemen, zijn lever is nog niet in orde, hij vertoont gelijkenis met Diabetes Mellitus type I en ook zijn stofwisseling is nog niet ok. Er zijn al wel heel veel dingen opgelost maar we zijn er nog niet. Ik ben nu ook ongetwijfeld weer vergeten om er dingen bij te zetten. Er is nu echt begonnen met dingen die diep in zijn lichaam zitten, zelfs vanuit DNA, bij hem op te lossen. Ik ben dus heel benieuwd hoe we er over een maand voorstaan met hem. Ik zie al wel heel veel vooruitgang bij hem, met name heel veel in zijn gedrag en zijn vacht. Hij was van de week een keer aan de verkeerde kant van de draad belandt en dan heeft hij wel meteen weer vreselijk last van jeuk. Daar gaat het dus duidelijk mis in de stofwisseling.
Hij is echt al heel veel beter dan hij was, dus ik wacht weer met smart tot deze periode weer voorbij is. Het rijden gaat op het moment niet goed, maar ik denk dat, dat meer door mezelf komt. We zijn wat dat aan gaat niet echt een team op dit moment, ik kan de rem nergens vinden en Ros is erg tankerig. Ik ga zondag weer proberen een ritje te maken en als we er dan weer allebei geen lol in hebben dan laat ik dat voorlopig, tot ik zelf weer een beetje mezelf ben, achterwege. Wat wel als een paal boven water staat is dat Ros dus geen staart- en maneneczeem heeft.
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 18 okt 2008, 08:40

Heel interresant om jouw berichten te lezen! Gelukkig gaat het beter met je mannen *o/*
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 01 dec 2008, 12:38

Het heeft even geduurd maar Ros staat inmiddels aan zijn vierde serie druppels. Hij gaat heel erg goed, maar het is natuurlijk einde jeukseizoen. De metingen gaan steeds dieper en er wordt steeds meer in zijn lijf opgelost. Wellicht dat hij met deze druppels ook van zijn luchtzuigen zal worden afgeholpen, je weet het natuurlijk nooit omdat het ook veel gewenning/ verslaving is. Omdat hij het eigenlijk alleen maar doet na een hapje eten (krachtvoer of brood) zie ik het niet helemaal somber in. Verder is hij super gezond. Hij is goed in model, hij had een opgeblazen buik en dat is nu allemaal weg. Hij kijkt super helder uit zijn ogen en is heel vrolijk. Hij lijkt super lekker in zijn vel te zitten. Nu komt natuurlijk het lange wachten naar volgend voorjaar. Ondertussen druppelen we vrolijk verder :D.
yvette

Bericht door yvette » ma 01 dec 2008, 12:41

Goed nieuws Marijke. Zolang het helpt, gewoon volhouden...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
colunder

Bericht door colunder » ma 01 dec 2008, 13:25

Super zeg!!
geniet er gewoon lekker van,volgend jaar zien we wel verder,voorlopig gaat hij nde goede tijd tegemoed en wie weet, blijft het goed!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 01 dec 2008, 13:28

Ik heb ook nog steeds zoiets van al wordt hij maar 50% beter dan hebben we toch 50% winst. Hij is echt al zoveel opgeknapt als je het vergelijkt met een paar maanden geleden. Omdat ik hem dagelijks zie vallen de kleine veranderingen niet meer zo op. Ik heb een soort van dagboekje bijgehouden en als ik dat terug lees hebben we toch al hele mooie resultaten. Ook voor wat betreft Cratos natuurlijk.
Vera

Bericht door Vera » di 02 dec 2008, 17:16

Voor Ros is het nu ook wel een betere tijd dan in de zomer.
Maar heerlijk dat hij zich zo lekker voelt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie