Hoe vaak priveles?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Annne

Re: Hoe vaak priveles?

Bericht door Annne » wo 09 jan 2013, 18:37

Helaas heb ik momenteel (door een slechte bak en weinig tijd door het examenjaar van mijn studie) geen les.
Maar wanneer ik wel les had, hopelijk snel weer, deed ik dit om de week. Dit gaf mij en Do wat tijd om alles te laten bezinken en er ook écht mee aan de slag te gaan. Dan konden we de volgende les een volgende stap nemen, dat vind ik wel erg fijn :)
Mijn instructrice kwam altijd bij Do op locatie en dit koste 15,-. Het maakte dan niet héél veel uit of de les een half uur, een uur, of soms zelfs (tussendoor kletsend :+ ) anderhalf uur duurde.
Do, mijn eerste eigen paard!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 09 jan 2013, 19:32

wolkj schreef:@ Do; ik zie haar vrijdag weer. Zal het doorgeven! ;) Het is zo'n schat! :)

& P. de Ronde is voor ons hier in de regio ook bekend, vriendin van me heeft haar trekpaard daar pa slaten beleren. Geeft hij fijn les?
Als hij op je kar zit wel, kan hem verder voor geen meter verstaan, ben zo doof als een kwartel.
Nou is het voordeel van mennen dan ook dat ie op je kar zit.

Ik heb vandaag voor het eerst les gehad, en wel veel geleerd, geen idee of dat zo blijft.
Maar ik had beredeneerd dat als hij die zwarte zo netjes had beleerd hij me ook maar moest vertellen hoe ik hem netjes door moest rijden.
Vandaag was het niet op bakrand plak dag, hoek inrij dag, hou je kwebbel eens dicht dag, als je zweep gebruikt moet je het zo en zo doen dag,
nee, niet jagen dag, wel ietsje meer activeren dag, meer contact houden dag en let op de letter dag, wel recht stellen in je bebroken lijn dag
en ga zo maar door dag. (ellenlange waslijst met dingen die ik moet doen, niet moet doen, anders moet doen en dat met een half uurtje)
Kortom, ik weet weer dat ik voor geen meter kan mennen, kon er volgens hem wel zo mee gaan starten en moest dat dan ook maar gaan doen,
waarop ik zei, maar dan wil ik eerst mijn fjord de B uit hebben... :D
Kortom als koetsentrailer er is, moet Sjol aan de bak.
Aan de andere kant, nu geheel zelfstandig daar de bak uitgereden, links af en weer rechts de koeienstal in en daar uitgespannen.
(liep wel iemand eindje voor Toobs, maar heeft hem niet vast hoeven pakken of zo.)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Megan

Bericht door Megan » wo 09 jan 2013, 21:04

Vind het ook een normale prijs hoor! En ik ben super tevreden met de lessen en is het supergezellig :D
Ze woont trouwens heel dichtbij, een dorpje verderop 2 km ongeveer.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
boyar

Bericht door boyar » do 10 jan 2013, 19:42

Ik heb iedere week priveles en ga ook nog ong 1x id 6 weken naar Marijke Folmer, ook ontzettend leerzaam!!!
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!

Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )

Z1 + 2

Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Fran

Bericht door Fran » do 10 jan 2013, 21:36

Ik zou als ik jou was vaak gaan lessen. Omdat je zelf al zegt dat 'jullie er niet zo veel van bakken'.
Misschien is voor jou handig om 1x prive en 1x groepsles te doen per week. En als je niet snapt wat je instructeur roept door de bak, dan vraag je dat toch gewoon?
Ik geef zelf les op een manege en ik zeg altijd tegen de kinderen (en volwassenen): het is niet erg als je het niet snapt, maar als je iets niet vraagt dan is dat dom!

Zelf les ik 1x per week (priveles) meestal zo'n 45 minuten. Ik ga er dan zelf heen met de trailer, want zij komt niet bij mensen aan huis.
Voordeel is dat ik dan daar in de binnenbak kan rijden en zo goed als elke week les kan hebben.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Viv

Bericht door Viv » vr 11 jan 2013, 15:42

Ik heb om de 2 weken een uur priveles, voorgheen was dat elke week, ene week mn centred riding juffie en de andere week mn dresuurjuffie. Door zn peesblessure ben ik naar eens in de 2 weken gegaan en alelen nog mn CR juffie. Vind dat lessen duur zat en heb zelf ervaring genoeg.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 13 jan 2013, 05:54

ik Heb ook prive lesmet Corner,maar nu met de koude in aantocht ligt dat weer even stil.
betaal ook 25,00per uur,en daarom maar 2 maal per maand.

nu is er een oplossing gekomen,doordat er iemand bij komt,dus met 2 personen,dan worden de kosten ook lager,dus ongv 15,00 pp voor een uur.

Maar dan nog 2 maal per maand,elke week lukt ook niet.
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » zo 13 jan 2013, 20:15

Ik heb het liefst 1 keer per week les. Maar ik moet met 2 paarden trainen. Dus dat word me te duur. Helaas. Dus ik les om de week met ieder paard tenzij ik wedstrijd heb of een dillema met 1 van de 2.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Dennis

Bericht door Dennis » di 15 jan 2013, 09:14

Toen ik met de fries wedstrijden reed had ik een keer in de week les bij de club. Bij die vereniging had je twee keer in de week les, op maandag en vrijdag maar omdat ik haar samen met een ander meisje reed, reden we allebei een keer in de week in de les.
Als het andere meisje les had ging ik wel mee. Ik heb heel wat uren langs de kant mee gekeken en daar ook veel van geleerd. Ik zat aardig op een lijn met mijn instructrice en wat ik zag benoemde zij ook vaak.

Met Namaika, een kwpn merrie reed ik naast de wekelijks club les elke twee weken een privé les. Mijn instructrice van toen stond ook bij mij op stal dus die keek naast de les ook regelmatig mee.

Met Geke ga ik zeker ook lessen, maar hoe of wat dat moet ik nog kijken. Ik weet zo nog niet wat er hier in de buurt zit
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Antine

Bericht door Antine » di 15 jan 2013, 18:43

Omdat de bak nu helemaal bevroren is gaan mijn 'proeflessen' met verschillende instructrices nu even niet door... heb zo het idee dat hier meer mensen last van hebben nu met dit weer...

Ik heb het wel in mijn hoofd om dan elke week een priveles te nemen en dan om de week naar groepsles te gaan. Veel lessen dus in het voorjaar+zomer.
Als ik straks wat lessen gehad heb dan zet ik wat foto's/filmpje op pics plaza en dan over een half jaar weer :D
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 15 jan 2013, 19:07

Ik heb, als het lukt, iedere week priveles, voor 20 euro per uur.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Fran

Bericht door Fran » wo 16 jan 2013, 08:56

Ook al heb ik daar een binnenbak, ik ga liever niet met de trailer door de sneeuw.
Dus ook hier vanavond geen les. Helaas, pindakaas maar niks aan toe doen.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 16 jan 2013, 09:03

Anne heeft 1x in de week clubles en 1x in de 14 dagen priveles.
Priveles duurt 3 kwartier en kost 30 euro
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
margalorenz

Bericht door margalorenz » do 17 jan 2013, 12:08

Ik heb 1 keer per twee weken een half uur priveles. Centered riding, dressuurgericht. Ik betaal 15 euro per half uur.
Mijn instructrische houdt een winterstop van half december tot begin februari en een zomerstop van half juli tot eind augustus.
Als ik even vastloop neem ik soms een lesje extra en les dan even iedere week.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 17 jan 2013, 15:02

Momenteel (maar nu even niet ivm hardnekkige mok) les ik één keer in de 2 weken bij m'n instructeur op GP niveau.
In de zomer was dit 2 à 3 keer in de week, maar dat kwam omdat ik een paard van hem zadelmak moest maken waar ik gratis les voor terug kreeg.
De basis zit er nu wel goed in, hoewel er altijd weer foutjes in sluipen waar ik tijdens de les weer mee word geconfronteerd.
Een privé les kost trouwens 20 euro voor een half uur, maar dit loopt altijd uit naar 3 kwartier of langer, ligt aan de training.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Suus

Bericht door Suus » do 17 jan 2013, 19:15

Ik heb nog nooit ook maar één privéles gereden. Toen ik dressuur reed stond ik op een manege waar ik twee keer per week 'wedstrijdles' reed. Dat was dus voor wedstrijdruiters en op niveau. Deed ik één keer dressuur en één keer springen. Ik dacht altijd; als ik niet verder kom neem ik wel privéles, maar dat is dus nooit nodig geweest. Groepslessen zijn gezelliger en veel goedkoper, maar je krijgt natuurlijk wel minder aandacht. Ik had een goede instructeur, dus dat scheelt. Ik denk dat privéles niet nodig hoeft te zijn, les wel! En dan liefst elke week.
Morris, mijn superfjord!
Plaats reactie