wolkj schreef:@ Do; ik zie haar vrijdag weer. Zal het doorgeven!

Het is zo'n schat!
& P. de Ronde is voor ons hier in de regio ook bekend, vriendin van me heeft haar trekpaard daar pa slaten beleren. Geeft hij fijn les?
Als hij op je kar zit wel, kan hem verder voor geen meter verstaan, ben zo doof als een kwartel.
Nou is het voordeel van mennen dan ook dat ie op je kar zit.
Ik heb vandaag voor het eerst les gehad, en wel veel geleerd, geen idee of dat zo blijft.
Maar ik had beredeneerd dat als hij die zwarte zo netjes had beleerd hij me ook maar moest vertellen hoe ik hem netjes door moest rijden.
Vandaag was het niet op bakrand plak dag, hoek inrij dag, hou je kwebbel eens dicht dag, als je zweep gebruikt moet je het zo en zo doen dag,
nee, niet jagen dag, wel ietsje meer activeren dag, meer contact houden dag en let op de letter dag, wel recht stellen in je bebroken lijn dag
en ga zo maar door dag. (ellenlange waslijst met dingen die ik moet doen, niet moet doen, anders moet doen en dat met een half uurtje)
Kortom, ik weet weer dat ik voor geen meter kan mennen, kon er volgens hem wel zo mee gaan starten en moest dat dan ook maar gaan doen,
waarop ik zei, maar dan wil ik eerst mijn fjord de B uit hebben...
Kortom als koetsentrailer er is, moet Sjol aan de bak.
Aan de andere kant, nu geheel zelfstandig daar de bak uitgereden, links af en weer rechts de koeienstal in en daar uitgespannen.
(liep wel iemand eindje voor Toobs, maar heeft hem niet vast hoeven pakken of zo.)