boek nicolette hebing de oplossing?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Megan

Re: boek nicolette hebing de oplossing?

Bericht door Megan » di 05 feb 2013, 21:18

Kokosolie, daar zou je toch zelf niet opkomen. Ik zou zeggen op naar de Toko. Daar hebben ze het vast.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Geertje Minses

Bericht door Geertje Minses » za 09 feb 2013, 13:18

@Mega: Ik zou er zelf ook niet opgekomen zijn. Ik heb de tip ook maar opgevolgd en het werkte. :)
@Jetteketet: Ik hoop dat het bij jouw paardje net zo goed helpt. Succes!
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » za 09 feb 2013, 14:36

ik heb het al eerder gehoord van de kokosolie, ik ga het proberen bij Dirk!! :D :D
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » zo 10 feb 2013, 13:57

Ik heb de kokosolie besteld,helaas de postbezorger gemist ivm karnaval hier maar maandag word het nog eens aangeboden.Hopelijk ben ik dan thuis hahaha
Ik ga het zowel voor ons proberen als voor mn paardje.Slechter zullen we er niet op worden dus het is 't proberen waard.

Ik vind het nog steeds een goede tip en ik lees ook eigenlijk alleen maar positieve dingen erover.
Dan meuren we straks met zn allen lekker naar de kokos :clap: hihihi helemaal tropic! :))
Het gaat nog steeds goed qua schuren,hier schijnt nu de zon en de muggen zijn er ook weer helaas.Maar pony "gedraagd" zich nog steeds hahaha
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » zo 10 feb 2013, 15:22

zijn er al knutten bij jullie Jetteketet?? nog niet een gezien hier[pfff gelukkig]
Dirk is helemaal puntgaaf geen plekje of haartje verkeerd! ik ga ook eens op zoek naar kokosolie op het internet......
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » zo 10 feb 2013, 17:05

Ja,waardeloos :( !!!Zodra de termometer boven de 5 à 6 graden zit hier zie je ze meteen rondzwermen,hele trossen in de tuin grrrrr.Ook de grote muggen zijn er,ook in huis potverdepotver heb al muggenbeten op mn arm. >;)
Maarrrr zoals ik al zei gelukkig schuurd Jetje nog niet *o/* ................nóg niet _/-o_ !Hopelijk blijft het ook lang genoeg zo.
Ze is wel blij met d'r korte coupe hihi dan is het niet zo broeierig op dr huid.

Dus eens zien hoe lang ik kan blijven juichen,zal in de zomer wel weer erg zijn maar misschien hebben we geluk en slaat die voeding goed aan en is het zo goed uit te zingen voor mn beessie. :)
Ootje

Bericht door Ootje » ma 11 feb 2013, 18:27

Fijn dat ze nu geen jeuk meer heeft.

Goede tip zeg, van de kokosolie. Ik ben benieuwd of het werkt.

Fenna is ook al een paar maanden jeukvrij. Als je haar ziet, zou je niet zeggen dat ze eczeem heeft.
Maandag heb ik een afspraak met een osteopaat. Zij kan ook behandelen voor ZE. Ik ben heel benieuwd of dat gaat werken.
Odette&Fenna
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » di 12 feb 2013, 11:11

Wat kan een osteo dan betekenen tegen zomereczeem?

Hier ook nog steeds alles jeukvrij godszijdank.Wat ik wel gemerkt heb over de jaren is dat wanneer de vacht lang en dik is dat de jeuk erger is.(logisch) maar ook in de zomer heeft ze best nog een flink vachtje erop,niet erg dik maar wel lang.Ik denk dat ik dit jaar eens doe scheren zodat de vacht lekker kort is dan zal het ook minder broeien onder de eczeemdeken.
Is het proberen waard........toch? :)
Jilly

Bericht door Jilly » di 12 feb 2013, 11:53

Hay 'schuurt' de laatste dagen weer wat lijkt wel... Ik zie het hem alleen doen als hij in de gang staat om te poetsen, dan zet hij z'n kont tegen de dekenstang voor de staldeur. Verder geen schade te bemerken aan de staart, dus op stal of buiten doet hij het verder niet volgens mij. Maar dat zit me toch niet lekker...

Heb nu haar getrokken en wat eten meegenomen en daar gaan we maar weer mee naar Louis.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » di 12 feb 2013, 13:54

Wat bedoel je met haar getrokken?Voor een haaranalyse?

Wat krijgt Hay te eten?
Ik voer 1x per dag('s avonds) bietenpulp met zemelen,gekookte lijnzaad,zeewier,magnesium en marstall force(vitaminekorrel)
Daarbij veeeeeel hooi :D

Sinds ik daarop ben overgegaan is de jeuk behoorlijk afgenomen.Maarja eerst de zomer maar eens afwachten,vorige zomer was echt hel voor mn paardje.Zoveel jeuk gehad,germ.
Jilly

Bericht door Jilly » di 12 feb 2013, 14:22

Hay is een paar jaar geleden behandeld door zijn fokker voor het schuren. Die meet hem dan uit aan de hand van zijn haar.

Hij krijgt nu 2x per dag een klein beetje Pavo Care4Life. Lijkt me prima voer, maar dat dacht ik van de Marstall Force ook en daar testte hij negatief op helaas.
Ootje

Bericht door Ootje » di 12 feb 2013, 16:37

De osteo vertelde dat ZE veroorzaakt wordt door het niet goed functioneren van verschillende organen. Daar kan ze dan voor behandelen. Ze zou ook kruiden meenemen die moeten werken.
Ik ben heel benieuwd of het gaat werken. ik hoop het maar, want het is behoorlijk prijzig...
Odette&Fenna
Jilly

Bericht door Jilly » di 12 feb 2013, 20:13

Het heeft idd (deels) met de organen te maken. Als die geen afvalstoffen kunnen afvoeren komt het er anders uit natuurlijk.

De kuur die Hay heeft gehad is ook best prijzig (voor mij gelukkig iets minder :+ ), maar hij is er zo goed mee geholpen! Ik ben blij dat ik het gedaan heb en als je het bekijkt is het veel goedkoper dan al die smeerseltjes en iedere zomer 2 dekens...

Ik bestel enkel nog de Apythom lotion binnenkort. Die helpt hier echt heel goed om de kleine opflakkeringen onder controle te houden.
Ootje

Bericht door Ootje » wo 13 feb 2013, 13:24

Fijn dat het bij Hayco zo goed werkt!
Een fjord hier uit de buurt krijgt nu volgens mij dezelfde kuur als die jij hem gegeven hebt. Ik ben benieuwd of het werkt bij haar.
Odette&Fenna
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » vr 22 feb 2013, 07:59

Van Pavo ben ik geen fan,de mijne krijgt daar juist jeuk van.Er zit toch teveel suiker in.
Heb dr een tijdje op Pavo Nature Plus gehad maar het gevolg was jeuk en spierbevangenheid.Nu zal het laatste niet alleen maar aan Pavo te wijten zijn hoor.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 22 feb 2013, 12:48

Ik was ook geen Pavo-fan Jetteke, maar dit voer is écht wel bedoeld voor die hele sobere paarden met de 'typische' gevoeligheden.
De C4L is dan ook het enige Pavo-product waar ik voor te vinden ben.
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » vr 22 feb 2013, 12:53

Ja weet je Jilly,ieder beestje is anders en reageerd ook anders.
Groot gelijk dat je geeft als je ziet dat het werkt,zou ik dan ook gedaan hebben. :)
Tis gewoon een puzzeltocht om het beste voor je viervoeter te vinden.
Plaats reactie