Hoe doen jullie dat, jonge kinderen in combie met je paard?
-
Re: Hoe doen jullie dat, jonge kinderen in combie met je paa
@Caroline, ik vond het ook niet fijn om steeds de kinders mee te slepen, maar om 2x per dag ze bij iemand neer te zetten, omdat ik naar de paarden moet, vond ik ook nogal wat. Plus de tijd die je er dan nog eens extra bij kwijt bent. Want je kunt ze niet binnen neer zetten en Houdoe zeggen, dat je weg bent.
Toen het erg vroor en de gevoelstemperatuur laag was, heb ik gevraagd of ik Evi bij mijn tante neer mocht zetten. Dat vond ik niet prettig om haar mee te nemen naar stal. Dat kindje kreeg het bijna niet warm, ondanks haar skikleertjes en electrische kachel plus, ze kon bijna niet vooruit in die dikke kleren. Tante vond het gezellig en ik heb haar daar een paar keer naar toe gebracht.
Toen het erg vroor en de gevoelstemperatuur laag was, heb ik gevraagd of ik Evi bij mijn tante neer mocht zetten. Dat vond ik niet prettig om haar mee te nemen naar stal. Dat kindje kreeg het bijna niet warm, ondanks haar skikleertjes en electrische kachel plus, ze kon bijna niet vooruit in die dikke kleren. Tante vond het gezellig en ik heb haar daar een paar keer naar toe gebracht.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nobbygaard
Ook ik vind het altijd vervelend als ik Emma mee moet nemen, maar ook ik wil niemand er mee belasten als ik overdag moet gaan. En soms komt het dus ook voor dat ik laat te horen krijg dat Mees er 's avonds niet is om op te passen en dan is het ook erg lastig om ineens iemand te vinden om op te passen. Het voordeel van de manege waar ik nu sta is dat ze heerlijk in de kantine kan spelen en dat super leuk vind. Straks als ik naar een goedkopere stal verhuis met Crystal moet Emma helaas in de wandelwagen blijven zitten als ik eens overdag moet gaan. Gelukkig kan ik dan ook een dag overslaan omdat Crystal dan weer elke dag naar buiten gaat en ze gevoerd word door de staleigenaren. Dus is het echt te extreem voor Emma dan blijven dan maar thuis.leoensuzanne schreef:@Caroline, ik vond het ook niet fijn om steeds de kinders mee te slepen, maar om 2x per dag ze bij iemand neer te zetten, omdat ik naar de paarden moet, vond ik ook nogal wat. Plus de tijd die je er dan nog eens extra bij kwijt bent. Want je kunt ze niet binnen neer zetten en Houdoe zeggen, dat je weg bent.
- ukoldaatje
Jazeker...hebben we over alles nagedacht...Hahaha alle tijd voor, 12 jaar kinderwens, bijna 5 jaar wachten totdat we Jin eindelijk mochten halen.Kelly schreef:Maar ik neem aan dat je hier goed over nagedacht hebt voordat Jin naar nederland kwam.ukoldaatje schreef:Ja en daarbij een kind kost ook geld. Nu nog niet zoveel, maar Jin is sinds hij bij ons is van maatje 74 gegroeid naar maatje 86 (nu nog te ruim/lang voor hem) dus moet je ook nieuwe kleren aanschaffen. Doe k ook gewoon bij de Hema en marktplaats.
Maar luiers vliegen er doorheen, en die kan je niet 2e hands scoren ;-)
Ben nu bezig met een test, welke goedkope alternatieven werken. En dat is tot nu toe de Aldi en de Etos luiers.
Al vindt ik de pampers het fijnst, maar dat gaat effe niet door, door die dure paarden. Ja ze kosten me nu gewoon alles. Pakken hooi van 7 euro die in 2 dagen op zijn. Stro weet ik niet, had een groot pak gekregenv an de buurman nou die is dus bijna op.
Daarbij zit Jin met het leren eten van nederlandse kost en zijn operatie in zijn mond/gehemelte/lip, hij eet potjes babyvoeding.
Omdat Jin onze eerste is, moet je toch alles aanschaffen, ook speelgoed, kind moet wat hebben om zich te vermaken/ ontwikkelen.
Moest ie nieuwe schoenen, nou dat is heel belangrijk vind ik, maar die kinderschoentjes maat 22 kosten evenveel als mijn eigen schoenen in maat 38!!
Fietszitje gekregen voor achterop, kind verzuipt erin, dus fietszitje voor voorop aangeschaft..
Reken es uit bij elkaar...Smid moet weer komen ook..
Hahaha wonnen we maar de staat oid!
Gandhi is nog jong.. die heeft niet meer nodig dan een natje en een droogje, eten en een vriendje..
Niet schuldig om voelen hoor.
Ik zei ook dat ik overkom als een zeur, maar ik heb het alleen over de feiten. Ben gewoon nieuwsgierig hoe anderen dat doen, en of ik iets anders kan doen zodat het allemaal net beter past.
Toen ik net naar CHina ging, hoorden we dat de prijzen van het hooi/stro/brok zo omhoog schoot. Dat hadden we niet ingecalculeerd.
Nu 70 euro per maand ALLEEN aan hooi, vind ik best veel geld. Mijn ouders en ik betaalden voorheen om de maand het hooi, dus om de maand was dat dan 55euries. Nu betalen we beiden elke maand 70 euries dus 120 euro per maand aan hooi. Pat zegt dagelijk s doe die knol weg. Doe ik niet natuurlijk, maar leuk is anders, om elke keer die discussie aan te gaan (wat heb je nou aan dat paard, dat staat alleen maar te vreten, en geld te kosten en je kan er niets mee...mannen..)
Hihihi het ging ook eigenlijk helemaal niet om geld kwestie hoor, het ging mij om die tijd die je niet meer hebt, niet voor je jezelf, en al helemaal niet meer voor je paard. Als ik meer uit zou willen geven had ik gewoon meer kunnen gaan werken, toch ;-) elke week drie nachten ipv om en om.
Ik wil het doen zoals de situatie nu is, en als ik tips kan krijgen, neem ik die graag in me op ;-)
Ik dacht ook dat ik heel makkelijk Jin zou kunnen 'droppen' bij mijn ma als ik bezig ben met de paarden, maar de praktijk werkt gewoon heel anders.
Je kan alles nog zo goed plannen, plannen gaat niet meer als je een kind hebt.
Als deze dan ook nog 2 jaar een paar maanden is, heeft die ook nog een eigen mening. Boodschappen doen is al topsport en moet ik gewoon echt anderhalf uur voor uittrekken.
(Jin in auto, ohnee, eerst Jin in zijn jas en schoenen krijgen, dan een poepbroek, bij de winkel, Jin uitladen, Jin rent direct naar de karretjes, erachter aan er rijden hier autos, Jin wil niet in de kar doe je dat wel, krijst hij de gehele winkel aan elkaar, dus doe je niet, Jin pakt alles uit de schappen, dus Jin moet ook alles terugzetten en ondertussen moet je goed oppassen dat je alles van je briefje in je karretje komt. Dan het moeilijkste,spullen op de band leggen, wil Jin ook, nee Jin dat is glas geef maar aan mama, goedzo Jin jammer naast de band, inpakken op dezelfde manier, betalen ..waar is die smurf is hij nog in beeld.., dan alles in de auto doen, Jin in de auto doen, en thuis weer zo n ritueel)
En....dit is dan bij alle activiteiten die je onderneemt

Ik heb idd drie paarden, hahaha 2 super shets en Gandhi, dus een shet opruimen heeft geen enkele waarde, die eten niets, de veearts betaalt mijn ma voor die 2 ook zo voor het eten van hen..
Zou alleen Gandhi overblijven ..en das geen optie.
Wij doen ook voor gemiddeld 50 a 60 euro boodschappen in de week bij de Aldi, en daar zit ook het hondenvoer in. Plus mijn wasmiddelen. En dat deden we voor Jin zijn komst ook. Daar komt dan ook Jin zijn luiers nog in dat bedrag, maar dan weer niet die potjes van ong 1 euro per stuk.
Alleen Jin moet wennen aan nederlands eten, en we doen het zo op advies van het SOphia..Je mag niet opeens een kind helemaal op nederlands eten zetten vanuit alleen rice congee. Dan is babyvoeding het beste om mee te starten voor de darmen. We zijn nu al zover dat hij (even afgezien dat hij nu 3 weken vloeibaar moet eten) vlees mee hapt van onze borden. Dat vindt hij heerlijk.
Ook eten zonder kruiden, zonder zout uit de blender lust hij nog niet. Ik biedt het wel regelmatig nog aan. Maar goed die potjes kosten een euro pp, zeg 7 euro per week. Das ook niets.
Luiers gaan er hier ook 5 a 6 doorheen. Nu iets meer omdat Jin aan de antibiotica zet al een week of 3, dus meer dunne luiers. Maar dat maakt m ook niet uit.
Maar tel al die kleine beejtes maakt niet uit es bij elkaar op ;-) Dan baal ik wel als mijn groot pak stro op is en ik moet dat thuis aan Pat vertellen.
Daarbij viel CHina bijna 10.000 duuurder (lees duurder he, koste nog een paar x dat bedrag!!) uit dan gepland, dat moest ergens vandaan komen...onverwachtse kosten, doe je niets aan.
Dat hoorde we pas een week of wat voor vertrek, nou dan schijt je ook zeven kleuren kan ik je wel vertellen.
Maaaaaaaar het ging mij bij het starten van dit topic eigenlijk meer om de tijd die je hebt voor je paard. Tijdens het schrijven kwam ik oip dit onderwerp.
Ga nu boodschappen doen met Jin, wens me sucses.
Dus vooral: hoe doen jullie het qua tijd...en owja, ik hoorde net van een ruilwinkel, kan je spulen ruilen speelgoed bv waar ze uit zijn gegroeid...ook leuke tip!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- ukoldaatje
Enne: Ik zou geen sec meer terug willen naar de oude situatie! Jin heeft ons leven zoveel malen verrijkt..dat manneke is ons alles!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- ukoldaatje
Oh ook nog een leuke:
Hoe ga je dat combineren met sportclubjes, vriendjes die komen spelen en eten bv... Bedoel dat kan je ook je kinderen niet ontzeggen omdat je naar je paard moet.
Dan wordt het nog een leukere sport om alles organisatorisch te plannen.
Kijk als ze ouder worden kunnen ze zelf. Maar als Jin 4 is (we wonen direct aan de haven) dan gaat hij op zwemles 2 keer per week, moet je toch ook mee
Dan heb je natuurlijk wel weer uitwijk mogelijkheden naar onder de schooltijden bedenk ik me nu..
Hoe ga je dat combineren met sportclubjes, vriendjes die komen spelen en eten bv... Bedoel dat kan je ook je kinderen niet ontzeggen omdat je naar je paard moet.
Kijk als ze ouder worden kunnen ze zelf. Maar als Jin 4 is (we wonen direct aan de haven) dan gaat hij op zwemles 2 keer per week, moet je toch ook mee

Dan heb je natuurlijk wel weer uitwijk mogelijkheden naar onder de schooltijden bedenk ik me nu..
Je kan wel heel veel besparen op kleding en luiers , dat scheelt weer
- ukoldaatje
Zo is dat!
ik ken je dan wel verder niet, maar aan je berichten te lezen komt jouw paardje niets te kort hoor
die vermaakt zich zeker wel met zijn vriendjes, lekker veel met je kindje bezig gaan nu
en vooral genieten en je geen zorgen maken hoor!

Mijn tip is vooral, maak je niet te druk en let ook op dat je ondanks je kinds vreselijk moeilijke start ook niet alles om hem heen bouwt. Uiteindelijk moet hij ook wennen aan jouw dingen toch? Al moet dat bij hem dan waarschijnlijk met veel meer beleid. Zo ook in de supermarkt, dan krijst hij de winkel maar bij elkaar maar iedere keer dat ontwijken maakt wel dat hij nooit in dat karretje gaat zitten. Verstand op nul en sch**t aan de rest
Het is zeker geen makkelijke leeftijd waar je mee te maken hebt maar het gaat je echt lukken en dan kan je lekker met kind genieten van je paardjes en alles
wbt voeding en kosten, tja ik heb er ook 3 maar ik moet zeggen dat het me nog wel meevalt. Tara's voeding is ongeveer 15.50 per pot en daar haalt ze nog geen week mee.. Dus weet er alles van haha, heb ook 3 paarden en betaal ze volledig zelf, behalve dan de stalling, ik sta ook gratis op het land van mijn vader.
Mijn mannetje die werkt keihard maar die zal echt niet zeggen doe dat paard weg, dan doe ik hem weg
Meid jullie hebben het moeilijkste overwonnen, de rest komt ook goed

Het is zeker geen makkelijke leeftijd waar je mee te maken hebt maar het gaat je echt lukken en dan kan je lekker met kind genieten van je paardjes en alles

wbt voeding en kosten, tja ik heb er ook 3 maar ik moet zeggen dat het me nog wel meevalt. Tara's voeding is ongeveer 15.50 per pot en daar haalt ze nog geen week mee.. Dus weet er alles van haha, heb ook 3 paarden en betaal ze volledig zelf, behalve dan de stalling, ik sta ook gratis op het land van mijn vader.
Mijn mannetje die werkt keihard maar die zal echt niet zeggen doe dat paard weg, dan doe ik hem weg

Meid jullie hebben het moeilijkste overwonnen, de rest komt ook goed

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
haha, en iedereen kijken hoe jij dat kind mishandelt.....lekker in stoeltje zetten en dan boodschapjes doen. appeltje mee en dan zitten ze redelijk rustig.
Maar ze heeft gelijk hoor, schijt aan hebben. Als ik er geen lak aan had, kwam ik nergens meer met ons jongens. (die vanavond nog braaf hebben laten zien hoe je je gedragen moet in een restaurant. En nee, de jongste heeft niet gespuugd.)
Maar ze heeft gelijk hoor, schijt aan hebben. Als ik er geen lak aan had, kwam ik nergens meer met ons jongens. (die vanavond nog braaf hebben laten zien hoe je je gedragen moet in een restaurant. En nee, de jongste heeft niet gespuugd.)
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
Je zal zien het loopt straks allemaal vanzelf en ook spelen met vriendjes dat hoeft echt niet elke week en soms is dat maar 2 uurtjes en dan hou je genoeg tijd over van de middag.
Bij Lars komen er alleen vriendjes spelen als ik tijd heb en alleen op de dagen dat ze s'middags vrij zijn.
Zwemmen doet hij 1x in de week duurt het wel langer maar 2x in de week is mij gewoon teveel kan zelf heerlijk genieten van een uurtje zwemles ik zit lekker te kijken en kom daar helemaal tot rust.
Kleren koop ik vaak in de opruiming en dan wat groter voor het jaar erna, waar je ook prima kleren kan kopen is bij H en M.
Welke maat heeft hij nu?
Ik heb een jongen en nog wel wat kleren liggen eventueel wat buitenspeelgoed ga van het weekend weer wat uitzoeken aangezien er weer nieuwe aanvoer bij gaat komen.
Kinderen kosten nou eenmaal veel geld maar je krijgt er zoveel voor terug.
Bij Lars komen er alleen vriendjes spelen als ik tijd heb en alleen op de dagen dat ze s'middags vrij zijn.
Zwemmen doet hij 1x in de week duurt het wel langer maar 2x in de week is mij gewoon teveel kan zelf heerlijk genieten van een uurtje zwemles ik zit lekker te kijken en kom daar helemaal tot rust.
Kleren koop ik vaak in de opruiming en dan wat groter voor het jaar erna, waar je ook prima kleren kan kopen is bij H en M.
Welke maat heeft hij nu?
Ik heb een jongen en nog wel wat kleren liggen eventueel wat buitenspeelgoed ga van het weekend weer wat uitzoeken aangezien er weer nieuwe aanvoer bij gaat komen.
Kinderen kosten nou eenmaal veel geld maar je krijgt er zoveel voor terug.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- nobbygaard
Daarom hoop ik dat Emma paardrijden leuk gaat vinden en haar vriendinnetjes mee wil nemen naar Crystalukoldaatje schreef:Oh ook nog een leuke:
Kijk als ze ouder worden kunnen ze zelf. Maar als Jin 4 is (we wonen direct aan de haven) dan gaat hij op zwemles 2 keer per week, moet je toch ook mee![]()

Goede kwaliteit schoenen kun je ook op mp vinden, vaak voor de helft van de prijs. Voor emma koop ik daar altijd goede kwaliteit merkschoenen, alleen is het soms een verouderd model en zitten er kale plekken op. Maar 2x dragen en zij heeft er zelf ook weer kale plekken bij gemaakt. Ik ga wel altijd bewust met Emma de schoenen ophalen zodat ze kan passen en je gelijk kan zien of de kwaliteit goed is. Tegenwoordig geeft Emma zelf al aan of ze lekker zitten of niet en of ze, ze mooi vind of niet. Dat is dus erg handig.
Even offtopic; wij wonen ook aan het water en hebben een eigen boot. wij gaan nu al met Emma aan het baby/peuterzwemmen. Zo raakt ze nu al vertrouwd met het water. Ook op deze leeftijd gaan ze al even onder water en daardoor merk je wel dat de paniek reactie minder is en dus ook minder kans op verstikking van het water. Zwemmen kan ze natuurlijk nog niet, maar in paniek raken van het water kan ook ernstige gevolgen hebben.
ja je paard komt uitgebreid wel weer aan de beurt als kindlief naar school gaat, mijn jongens hebben zelf niks met paarden maar weten wel dat we r heen moeten en dat maam elke dag 2x gaat, nu op de nieuwe locatie vinden ze het al minder erg misschien zelf al leuk want we hebebn n kantine, koekjes en ook hun speelgoed.
Brent is heel erg in trek bij de meisjes in zijn klas, want hij vertelt dat we paarden hebebn, tsja dan willen die mieden wel mee, dus ik heb regelmatig meisjes thuis speeln die dan al door Brent zijn beloofd dat ze mee mogen om te voeren, werkt prima!
Brent is heel erg in trek bij de meisjes in zijn klas, want hij vertelt dat we paarden hebebn, tsja dan willen die mieden wel mee, dus ik heb regelmatig meisjes thuis speeln die dan al door Brent zijn beloofd dat ze mee mogen om te voeren, werkt prima!
Herkenbaar hoor. Maar ik heb ze aan huis staan, dat scheelt. En heb dit jaar zelf laten kuilen. Kostprijs was 6eur per baal. Ik heb ze nog niet gevoerd, de paarden staan nog op de wei en vragen er nog niet om.
Financieel loop ik t hardste leeg op t kdv, dat wordt als de buikbaby geboren is alleen maar gekker. Voor huub betaal ik 650 netto per maand.
Financieel loop ik t hardste leeg op t kdv, dat wordt als de buikbaby geboren is alleen maar gekker. Voor huub betaal ik 650 netto per maand.
Zo dat is nogal wat ja 650 netto!!
Ik betaal iets van 250 - 300 netto denk ik, voor 3 dagen dan. Maar ik heb een gastouder, dus betaal alleen de uren die ik afneem dat scheelt weer
En in de vakanties probeer ik haar grotendeels onder te brengen bij de opa's en oma's.
Ik betaal iets van 250 - 300 netto denk ik, voor 3 dagen dan. Maar ik heb een gastouder, dus betaal alleen de uren die ik afneem dat scheelt weer

Ja wij zitten boven een bepaalde inkomensgrens en dan krijg je maar heel weinig kinderopvang toeslag terug van de belastingdienst
O das wel balen, maargoed dan verdien je ook weer meer, dat scheelt 
Overigens scheelt het inderdaad aanzienlijk naar inkomen, wij verdienen volgens mij ook ruim 2x modaal, maar bij een kdv zou ik ook meer kwijt zijn, omdat je dan hele dagen moet betalen (is bij ons dus 10.5 uur) en nu betaal ik 8 uur per dag.

Overigens scheelt het inderdaad aanzienlijk naar inkomen, wij verdienen volgens mij ook ruim 2x modaal, maar bij een kdv zou ik ook meer kwijt zijn, omdat je dan hele dagen moet betalen (is bij ons dus 10.5 uur) en nu betaal ik 8 uur per dag.
damn wat n bedragen zeg voor de opvang 

meer verdienen, ja, maar meer overhouden? nee. hoe meer je verdient hoe harder je van alle kanten geplukt wordt. netto houden wij er niet echt veel aan over.lientje schreef:O das wel balen, maargoed dan verdien je ook weer meer, dat scheelt
kdv is echt duur.. maar gastouder is echt mijn ding niet. ik ben pas eens gaan praten met een gastouder, maar nee. ik ben te verwend door de professionaliteit van het kdv. kdv geeft mij meer rust wegens alle regels waaraan voldaan moet worden, plus de sociale controle.
is toch fijn dat wij beiden partimers zijn, en dus er eigenlijk altijd iemand thuis is, sowieso na schooltijd. Het bleek nadat wij gestopt waren met de bso, de jongste het er helemaal niet leuk vondt en voor ons oudste is er geen opvang mogelijk. Dus erg fijn zo.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.