Hoeven krabben
Re: Hoeven krabben
Hier is het ook een karweitje voor de hoefsmid, haha. Veulentjes tillen we wel geregeld een beentje op zodat ze het leren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik krab elke dag en na het rijden spoel ik de hoeven schoon, ongeveer 1 tot 2 keer per week vet ik ze in. In de zomer vet ik ze niet in. Dani is gevoelig voor rotstraal dus ik wil alle troep eruit hebben.
Ik voel me ook schuldig als ik het een dag niet kan doen. Of als ik haast heb en ze even snel snel doe... maar gelukkig zijn er zat mensen die het niet of nauwelijks doen haha.
Ik voel me ook schuldig als ik het een dag niet kan doen. Of als ik haast heb en ze even snel snel doe... maar gelukkig zijn er zat mensen die het niet of nauwelijks doen haha.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Ik krab Lindia haar hoeven 2x per dag uit.
Vooral omdat ze erg gevoelig is voor steentjes.
Ik poets haar ook 2x per dag dan krab ik de hoeven ook uit ( beetje rekken en strekken is altijd goed voor haar )
en voor ik ga rijden en als ik terug kom van rijden.
Ik poets haar ook 2x per dag dan krab ik de hoeven ook uit ( beetje rekken en strekken is altijd goed voor haar )
- SandraJimmy
Ik krab de hoeven ook alleen maar uit na een rit (varieerd van 1 tot 3-4 keer per week)
En bij een uitgebreide poetsbeurt.
En bij een uitgebreide poetsbeurt.
- ukoldaatje
Anita schreef:Hier is het ook een karweitje voor de hoefsmid, haha. Veulentjes tillen we wel geregeld een beentje op zodat ze het leren.

Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- ukoldaatje
Twee maal daags poetsen joh, hihihi, die zal blinken danshesannie schreef:Ik krab Lindia haar hoeven 2x per dag uit.

Ik deed het tot voro kort elke dag poetsen en dan ondertussen voeren en hoeven krabben ed.
Nu staat hij heerlijk groot te groeien op de wei met zijn vriendjes en poets ik hem hooguit 2 keer per week. Een kattepoetsje want ik heb onze Jin bij me die ik in de smiezen moet houden. Relaxed hobbyen lukt me nog niet:-(
Hij gaat er wel heerlijk fluffig uitzien weer op het moment. Beertje in de dop.
Jin heeft al een paar keer even op zijn rug gezeten....

Hij is na de castratie wel heel erg lief geworden, beetje op het softe af. Hoop dat hij wel weer wat pit terug zal krijgen wat hij had als hengstzijnde..hihi..
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..