Hoeven krabben

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Anita
Contacteer:

Re: Hoeven krabben

Bericht door Anita » vr 23 sep 2011, 10:16

Hier is het ook een karweitje voor de hoefsmid, haha. Veulentjes tillen we wel geregeld een beentje op zodat ze het leren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 23 sep 2011, 10:38

Ik krab elke dag en na het rijden spoel ik de hoeven schoon, ongeveer 1 tot 2 keer per week vet ik ze in. In de zomer vet ik ze niet in. Dani is gevoelig voor rotstraal dus ik wil alle troep eruit hebben.

Ik voel me ook schuldig als ik het een dag niet kan doen. Of als ik haast heb en ze even snel snel doe... maar gelukkig zijn er zat mensen die het niet of nauwelijks doen haha.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
shesannie

Bericht door shesannie » vr 23 sep 2011, 21:42

Ik krab Lindia haar hoeven 2x per dag uit.
Vooral omdat ze erg gevoelig is voor steentjes.

Ik poets haar ook 2x per dag dan krab ik de hoeven ook uit ( beetje rekken en strekken is altijd goed voor haar )
en voor ik ga rijden en als ik terug kom van rijden.
SandraJimmy

Bericht door SandraJimmy » za 24 sep 2011, 07:54

Ik krab de hoeven ook alleen maar uit na een rit (varieerd van 1 tot 3-4 keer per week)
En bij een uitgebreide poetsbeurt.
Nieuwste topic:
Een geweldig jaar met Jimmy:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47750
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 25 sep 2011, 01:47

Anita schreef:Hier is het ook een karweitje voor de hoefsmid, haha. Veulentjes tillen we wel geregeld een beentje op zodat ze het leren.
:D :D :D
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 25 sep 2011, 01:52

shesannie schreef:Ik krab Lindia haar hoeven 2x per dag uit.
Vooral omdat ze erg gevoelig is voor steentjes.

Ik poets haar ook 2x per dag dan krab ik de hoeven ook uit ( beetje rekken en strekken is altijd goed voor haar )
en voor ik ga rijden en als ik terug kom van rijden.
Twee maal daags poetsen joh, hihihi, die zal blinken dan :D :D !

Ik deed het tot voro kort elke dag poetsen en dan ondertussen voeren en hoeven krabben ed.

Nu staat hij heerlijk groot te groeien op de wei met zijn vriendjes en poets ik hem hooguit 2 keer per week. Een kattepoetsje want ik heb onze Jin bij me die ik in de smiezen moet houden. Relaxed hobbyen lukt me nog niet:-(

Hij gaat er wel heerlijk fluffig uitzien weer op het moment. Beertje in de dop.

Jin heeft al een paar keer even op zijn rug gezeten.... :D :D Laat ie nog toe ook,de goedzak!

Hij is na de castratie wel heel erg lief geworden, beetje op het softe af. Hoop dat hij wel weer wat pit terug zal krijgen wat hij had als hengstzijnde..hihi..
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Plaats reactie