Eerst Diploma, dan Fjordsport?
Re: Eerst Diploma, dan Fjordsport?
Ja, klopt je moet ook mennen wil je prestatie zijn. Anders was Olaf ook prestatie.
Die is LL-dressuur en B-springen want hij had een B op de zadelproef.
Maar leuk Amber dat je fjordsport gaat doen! Wij hebben ook de wintercompetitie gereden in Hoenderloo maar niet genoeg wedstrijden voor de kampioenschappen zeg maar. Atijd erg gezellig, maar door de sneeuw konden we niet aan alle wedstrijden mee doen.
Die is LL-dressuur en B-springen want hij had een B op de zadelproef.
Maar leuk Amber dat je fjordsport gaat doen! Wij hebben ook de wintercompetitie gereden in Hoenderloo maar niet genoeg wedstrijden voor de kampioenschappen zeg maar. Atijd erg gezellig, maar door de sneeuw konden we niet aan alle wedstrijden mee doen.
Nee, Do, Sjol is geen prestatie. Voor het prestatieschap moet je zowel onder het zadel als voor de kar een goede prestatie leveren.Sjolvir schreef:Anita schreef:Ja, dat geldt ook voor merries en ruinen. LL-dressuur en B-springen staat gelijk aan A-cert. zadelproef. Ik heb al wel eens geluiden gehoord dat dit in de toekomst gaat veranderen. Dan kun je Fjordsporten niet meer gebruiken om model- ster of prestatie te worden.
En verder, denk er ook aan dat bij ieder diploma ook een theorie examen hoort. Boekjes waarin vermeld staat welke stof je hier voor moet kennen zijn bij het stamboek verkrijgbaar.
HOooo, wacht.... willen jullie hiermee zeggen dat Sjol prestatie merrie is????![]()
Die had ik nog even gemist, ik dacht dat ik de LL dressuur en B springen nodig had, voor het geval dat ze ooit punten voor ster zou halen.
Maar mij was verteld dat het NIET gelijk stond met prestatie!!!
En alleen een A of AA prestatie opleverde.....
(Sjol heeft een B)
ps..... Dat prestatie, wordt dat dan ook ergens in je paspoort vermeld of zo?
Onder het zadel moet je daarvoor minimaal een A-cert. voor de zadelproef halen (AA mag uiteraard ook) of LL-dressuur en B-springen Fjordsport.
Voor de kar moet je minimaal een A-cert. voor de menproef of de landbouwbruikbaarheidsproef halen (AA mag hier uiteraard ook).
Deze min. eisen samengevoegd leveren het prestatieschap op. Als je paard dat behaald wordt dat ook afgestempeld in het paspoort.
Sjol zal dus nog een aangespannen proef moeten doen met min. een A voordat ze prestatie kan worden.
Het klopt dat een paard met LL-dressuur en B-springen uiteindelijk ster kan worden. Het paard moet dan al modelpaard zijn en op de keuring min. 37 pnt. behalen. Ipv dit kan je hiervoor ook een ABOP proef doen en daarvoor min. een A halen. Dan worden ze ook ster. Dus mocht Sjol nu op de keuring 37 pnt. halen dan is ze stermerrie geworden op basis van die 37 pnt. en de LL-dressuur en B-springen Fjordsport.
Hierover is ook uitgebreid te lezen in dit topic http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =4&t=37030 dat ik een tijd gelede geschreven heb.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik dacht overigens dat iemand met een AA of A voor danwel zadelproef,
danwel voor de wagen (dus niet EN) prestatie was.
(niet dat wij een A hebben hoor.. onder het zadel.. )
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Het is echt Én..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Voor prestatie MOETEN ze een A of AA voor de zadelproef en voor een aangespannen proef hebben. (dus of een men of een trekproef)Sjolvir schreef:Ik dacht overigens dat iemand met een AA of A voor danwel zadelproef,
Maar Do, heb jij geen A voor de zadelproef????
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Nee, wij hebben geen A..claudia schreef:Voor prestatie MOETEN ze een A of AA voor de zadelproef en voor een aangespannen proef hebben. (dus of een men of een trekproef)Sjolvir schreef:Ik dacht overigens dat iemand met een AA of A voor danwel zadelproef,
Maar Do, heb jij geen A voor de zadelproef????
Erger nog.. Sjol had al een B toen ik haar kreeg en was al model.
Ik heb ooit gebobt.. en had toen een D denk ik?

Was mijn 1e kennismaking met het stamboek.
Sjol toen nog niet officieel van mij, probeerden er nog veulen uit te prutsen voor de eigenaar.
Op buitenrit, ahum, kwam er een paard over het asfalt in galop voorbij, dat was voor Sjol het teken om wakker te worden en pas weer in slaap te vallen
toen de rit over was.
Wat ook niet hielp was de hoeveelheid blubber waar je in bleef steken op het ruiterpadje,
als je Sjol nijdig wilt hebben, moet je haar de blub in sturen.
(in de blubber reed ze altijd haar beste dressuur proeven)
Ze ging er niet vandoor, maar kon wel galoperen op de plaats, passage en piaffe.
(ik nog mazzel, ander paard met een meisje ging pleite aan de horizon

Resultaat, best redelijk aantal punten (denk dat het gewoon weer een B was geweest.), geen idee hoeveel, maar een 5 voor gehoorzaamheid, met als redenatie: Te druk

Maar laat ik het zo zeggen, als Sjol niet had gereageerd op voorbij komende paard, dan was ze niet goed bij d'r hoofd geweest.
Enigste waar ik me die dag dood aan ergerde was het niet hebben van een 10 voor opzadelen etc. Beest had geen poot verzet, dus dat snapte ik nou weer niet.
Maar gezien ons buiten rijden, maakte dat ook geen snars uit

But that's why I like her!!! d'r karakter!!! Zo'n heerlijk dier, cool, heet, maf, kan heel stout zijn voor iedereen, maar nooit gevaarlijk!
Gouwe beesie!!!!
Aangezien Sjol arb. ongesch. is zal de men bob er nooit van komen.
Had vorig jaar willen boppen, maar Sjol was al heel snel tijdens haar dracht,
niet meer lekker rijdbaar, zeg maar dat vlammetje wat ik zo leuk vind, was klein
waakvlammetje, dus daarom toen ook heel vroeg stil gezet.
Dus blijven we prestatie loos, voor het stamboek.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011