Verzeker jij je fjord?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Re: Verzeker jij je fjord?

Bericht door Dreeke » do 16 dec 2010, 19:14

Dakota is ook verzekerd bij Equine Risk, voor Dood en ongevallen, en aanvullend diefstal.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 16 dec 2010, 20:35

Ik denk dat die €9,- is voor een verzekering voor de dood. Die zijn inderdaad niet zo duur. Maar wil je een goeie ziektekosten verzekering betaal je al gauw veel meer
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » vr 17 dec 2010, 10:47

@Viv: jij kreeg ze retour, mag ze zelf betalen bedoel je dat?
Das dan wel lekker dubbel, betaal je en premie en mag je zelf de rekeningen nog betalen.

Wie haalt zijn verzekeringspremie eruit???
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Suus

Bericht door Suus » vr 17 dec 2010, 12:33

De eerste jaren had ik Morris verzekerd voor dood, ongevallen, brand en diefstal. Vooral omdat ik elke dag bang was dat hij zomaar dood in de wei zou liggen (eerste paard hè...). Na een paar jaar was ie af en toe kreupel en wilde ik hem toch uitgebreider verzekeren. Toen moet ie ineens gekeurd worden (op zich normaal, maar voor die eerste verzekering was hij ook niet gekeurd), dat vond ik stom dus heb ik hem uit de verzekering gehaald. Hij is nu 18 en heeft eigenlijk nooit wat (afkloppen maar weer). Maar als je een paard hebt dat regelmatig ziek is is het wel handig....

Maar 130 euro per paard in de 3 maanden vind ik echt veel te veel! da's ruim 1000 euro per jaar, dat is al bijna een Fjord! Ik betaalde toen 200 gulden per jaar.
Morris, mijn superfjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 17 dec 2010, 13:30

ukoldaatje schreef:Gaat er mij om, een paar honderd euro (Zeg tot 1500) is geen ramp, maar het moet geen paar duizend euro worden, want dat hebben we niet een twee drie apart liggen.
Zo staan wij er ook in. Als dat een keer zou gebeuren wordt het paard (of de hond) gewoon behandeld en de rekening betaald. Maar het bedrag moet niet veel hoger worden of een paar keer per jaar langs komen. Hier staat helaas ook geen geldboom in de tuin. Als ik moet kiezen tussen het betalen van de hypotheek en andere vasten lasten of een DA rekening van enige duizenden euro's dan wordt het toch echt het eerste. Beide is gewoon geen optie want van financiële problemen worden alle dieren en wijzelf de dupe en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 18 dec 2010, 12:24

Ik heb yara sinds november 2010 verzekerd.
Wilde het altijd al doen maar er kwam elke keer wat tussen
Ook yara heeft luchtwegproblemen en is gewoon helemaal opgenomen.
Alles krijg ik vergoed behalve zomereczeem
Ik zit bij hypozorg en betaal 25 euro per maand en dan heb ik de uitgebreide basisverzekering en de uitgebreide ziektekostenverzekering erbij.
maar goed ook aangezien ze nu ontsteking in haar rug heeft.

Over dat in beslag nemen
Volgens mij alleen met jou toestemming, wil je het niet overdragen mag je het paard niet verkopen, en er geen wedstrijden meer mee rijden en niet aanbieden aan een andere verzekeraar geloof ik
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 18 dec 2010, 12:29

Kijk dat klinkt weer wel goed!
Maar 25euro vind ik dan best veel geld..
Krijg je ook je consulten terug dan?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 18 dec 2010, 16:32

25 euro veel geld?
Vind t echt weinig heb haar helemaal uitgebreid verzekerd.
Alles behalve inentingen, wormenkuren en fysio.
Eigen risico van 50 euro en yaar is voor 2000 euro verzekerd.
hoe meer je verzekerd aan bedrag hoe duurder het maandbedrag is.
je kunt er ook voor kiezen om bijv voor 1500 te verzekeren.
Viv

Bericht door Viv » zo 19 dec 2010, 08:37

ukoldaatje schreef:@Viv: jij kreeg ze retour, mag ze zelf betalen bedoel je dat?
Das dan wel lekker dubbel, betaal je en premie en mag je zelf de rekeningen nog betalen.

Wie haalt zijn verzekeringspremie eruit???
Yup gewoon weer vrolijk over de post met mededeling dat dit niet onder de uitgebreide polis viel.
Dus mag ze fijn zelf betalen (niet overkomelijk bedrag maar toch..).

Je premie haal je er alleen uit als je paard dood gaat (ohja patholoog mag je overigens ook zelf betalen, moet hij verplicht heen na plotselinge dood) of bij een koliekoperatie, mits hij hoog genoeg verzekerd is.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 19 dec 2010, 12:36

nadinefjorden schreef:25 euro veel geld?
Vind t echt weinig heb haar helemaal uitgebreid verzekerd.
Alles behalve inentingen, wormenkuren en fysio.
Eigen risico van 50 euro en yaar is voor 2000 euro verzekerd.
hoe meer je verzekerd aan bedrag hoe duurder het maandbedrag is.
je kunt er ook voor kiezen om bijv voor 1500 te verzekeren.
:D nee zekers niet duur, maar ik tel dan de 30euro voor de mopsen en de 20 euro voor de beagle er voor het gemakje ook even bij op. Dan kom ik op 75 euro dierenverzekeringen per maand. :D

Kijk als ze dan ook het grootste deel vergoeden, hoor je mij niet klagen, maar als je dan net als VIv die rekeningen weer vrolijk terug krijgt, dan is het wel balen.

Moet dan even mijn man overhalen of ik Gandhi ook in de verzekering 'mag' gooien. Wat wijsheid is. Dat is mijn eigenlijke vraag ook een beetje.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 19 dec 2010, 17:39

Ik moet ook nog kijken of ik straks tevreden ben.
Aangezien yaar over drie mnden weer op de foto moet en welke behandelingen er dan nog komen en of dat vergoed word weet ik ook niet.
Weet alleen dat ik de afgelopen drie jaar veel meer aan da koste kwijt ben geweest dan 25 per maand.
elke x als ik gespaard had ging t weer op dus kon nooit echt doorsparen en dat ging me nogal benauwen
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » zo 19 dec 2010, 17:51

Dat begrijp ik! Als je elke maand wat hebt waardoor je potje geen kans krijgt om te groeien, gaat het spannend worden als er iets zou zijn.

Ik heb een offerte aangevraagd bij Hypozorg (even uit mijn hoofd) maar ik krijg dat ding niet geopend, dus weet nog niet wat de precieze premie zou zijn..
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 03 jan 2011, 14:09

Ja, ik heb Dani in de standaard verzekering dood en diefstal enzo en daarbij ook de volledige ziektekostenverzekering sinds vorige maand. En omdat het een Fjord is, krijg ik het eerste jaar 25% korting op de verzekering bij Equine Risk. De kosten per jaar zijn zo'n 300 euro. Ik heb vorig jaar meer kosten gehad aan de dierenarts dus ik haal het er wel uit. Zeker nu ze niet lekker loopt, ga ik goed laten uitzoeken waar het vandaan komt en kunnen de kosten me niets schelen...
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Tanja

Bericht door Tanja » ma 03 jan 2011, 19:20

Ik had mijn fjord ook verzekerd bij equin Risk voor 1700 euro.
Ik had een beperkte verzekering en betaalde rond de 70 euro.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » ma 03 jan 2011, 20:41

Ik heb Cas verzekerd bij Equipe voor dood en ongevallen en uitgebreide ziektekosten. Ik betaal volgens mij ergens tussen de 350 en 400 euro per jaar.

Skreia had ik precies hetzelfde verzekerd en echt véél baat bij gehad. En toen ik haar in moest laten slapen ook helemaal geen problemen gehad met de verzekering. Gewoon gebeld dat ik onderweg was om haar in te laten slapen en netjes een groot deel van mijn rekening van Utrecht vergoed gekregen en de verzekerde waarde ;)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » wo 05 jan 2011, 17:09

Bjørn is verzekerd bij de EFO voor A-tarief, beperkte ziektekosten, diefstal en dood. Betaal ongeveer €200,- per jaar.
Daarnaast heeft hij ook nog zijn eigen bankrekening (die nu behoorlijk leeg is door het nieuwe zadel paar maanden terug).

Gelukkig nog maar 1x nodig gehad paar jaar terug voor een behoorlijk heftige koliek.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
marjanschut

Bericht door marjanschut » wo 05 jan 2011, 18:25

Wij hebben geen een van onze pony's verzekerd.
Afgelopen jaar hebben we een kwpner gekocht die wel verzekerd was, ik heb toen de verzekering gebeld om informatie en je zal het niet geloven HIJ was daar verzekerd voor onderandere vruchtverwerping terwijl HIJ een RUIN is. Heb toen gelijk maar besloten om hem uit de verzekering tehalen en een spaarpot temaken.
Plaats reactie