Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » za 30 okt 2010, 18:24
Esther schreef:Quote van Bokt:
Je pakt de kop beet en kijkt naar het plasgaatje,daarnaast zit een soort ondiepe holte waar die talgkliertjes inzitten.
Je kunt het ook al voelen,als je er voorzichtig in knijpt en je voelt niets hards is het goed.
Voel je iets hards dan zit er een boontje in.
Wat je dan kunt doen is vragen aan iemand anders een voorbeen op te tillen.
Wat olijf of zonnebloem of baby olie te nemen en daar de kop mee in te smeren.
Dan druk je voorzichtig het harde spul eruit.
Lukt ook wel zonder olie en gewoon met water

, plop je dr zo uit. Maar heb me er ook al eens over staan verbazen hoe groot dat ding kan zijn

, kon me toen zeker voorstellen dat dat pijnlijk zou zijn.
@Claudia: hahaha ja je kunt wel spierballen kweken

(kan er ook niet meer dan 3 achter elkaar doen, anders kom ik de volgende dag mn bed niet meer uit ivm mn rug *oooh wat staat dit fout

, gelukkig weet men waar het precies over gaat, hihi...*)
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Bailey
Bericht
door Bailey » za 30 okt 2010, 20:51
Lekker topic inderdaad
Bailey heeft duidelijk vooraan gestaan bij het uitdelen van de pielemozen, hij heeft echt een grote vergeleken met die van andere paarden. Maar bij de uitleg hoe je dat ding schoon moet houden heeft hij duidelijk niet op de eerste rij gestaan...
Voor een borstelbeurt met z'n favoriete borstel (en alleen bij die ene borstel) wil hij hem wel etaleren, maar hij vind het absoluut niets als ik eraan zit.
Afentoe doe ik een poging, gewapend met z'n favoriete borstel en een lauwwarm nat washandje, maar da's niet altijd even succesvol.
-
Wodan
- Moderator
Bericht
door Wodan » zo 31 okt 2010, 06:50
Wodan heeft hier behoorlijk veel last van. Na twee weken zitten de klonten vuil alweer aan de buitenkant van zijn koker en de binnenkant daar zit ook al behoorlijk veel. Jaren terug deed ik het hooguit 4 keer p.j schoonmaken, maar nu naar mijn idee een beetje teveel en ik was erg benieuwd waardoor het nu opeens zoveel kon zijn.
Afgelopend maand tijdens het enten de DA er naar gevraagd wat ik nou het beste kan doen.
Hij gaf aan dat betadine ook de goede bacteriën dood en je het beter met babyzeep kan insmeren even laten weken en daarna schoonmaken met lauw/water water met een washandje.
Dit zal ik de komende maanden nog moeten herhalen als het weer vies is en langzaam aan zal het langer duren, voordat het terug komt.
Wodan en ik M1+10
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » zo 31 okt 2010, 10:53
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
-
Wodan
- Moderator
Bericht
door Wodan » ma 01 nov 2010, 19:42
Hij heeft niet uitgelegd waarom het periodes meer is en andere minder, maar daar weet ik inmiddels zelf het antwoord wel op. Ik ging steeds met dezelfde spons het weg halen en naspoelen. Daarna de spons wel goed uitspoelen, alleen zijn daar gaan de weg te tijd toch veel bacteriën in gaan zitten.
De spons is nu weg gegooid en nu gebruik ik een washandje die na gebruik in de kookwas gaat met veel vlekken/vuil verwijder spul en daarna nog eens na spoelen in kokend heet water en vervolgens in de wasmachine op 50/60 graden. Ik ben hier nog niet zo heel lang mee bezig, maar het duurt wel al langer voordat het terug komt.
Wodan en ik M1+10
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » di 02 nov 2010, 11:45
Kijk aan zulke info heb ik wat!!
Goeie tip!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » di 02 nov 2010, 11:48
Niet dat ik aan derest niets heb gehad hoor, integenstelling juist
Ik lees mijn reactie terug en ik zie er heel wat anders staan dan dat ik bedoel..
Jullie snappen me wel hoop ik