Bio Tensor?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Jilly

Bericht door Jilly » ma 01 sep 2008, 17:17

Ik heb snel snel het topic doorgelezen dus het zou kunnen dat ik er over heb gelezen. Maar wie doet dit voor jou?

Die van mij schuurt nu al ong. een maand niet meer (nog een klein plekje met wat minder haar, maar dat zou ook kunnen zijn van het krabbelen)
maar hij heeft zo geen periode gehad dat hij erger ging schuren.
Louis ging nog enkele dagen spuit geven en dan zit de behandeling erop. Ben vooral benieuwd hoe hij zich daarna zal houden (als hij weer op de wei gaat)

Voor ontworming verwees hij naar Nicole (of nicolette?) Hebing, in haar boek stonden alternatieven voor ontworming enz, waar hij dus allergisch voor is.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 02 sep 2008, 07:36

Die Nicole Hebing heeft ook een boek geschreven over voeding en eczeem. Wij zijn nu ruim een week bezig dus ik heb nog wel even te gaan. Frederique heeft Rosco en Cratos doorgemeten en daarna heeft Andre Verhoeven (haar leraar) ze nog doorgemeten. Frederique is nu vijf jaar in opleiding en heeft nog niet zoveel ampullen als Andre heeft voor het meten, vandaar dat zij het hem ook laat doen om geen dingen over het hoofd te zien. Andre is van Centrum de Zon in Barneveld misschien dat je (of Louis) dat wel kent. Ik had ze bewust niet met naam en toenaam genoemd omdat ik eerst wilde afwachten hoe het zou lopen. Maar uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit :).

Wel fijn dat het met Hayco zo goed gaat!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Jilly

Bericht door Jilly » di 02 sep 2008, 11:25

Ik denk dat het in dat boek stond hoor. Louis ging het even zoeken voor mij, hij was het kwijt 8)7
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 04 sep 2008, 11:13

Weer even een update van hoe het nu gaat.
Met Cratos gaat het echt ontzettend goed, die staat al een aantal dagen achtereen niet meer opgetrokken en er begint een beetje een kop op te komen. Hij wordt een beetje jolig en ondeugend. Hij voelt zich duidelijk beter. Hij eet echt enorm veel en het lijkt nog steeds of hij non stop honger heeft. Hij gaat een aantal uren per dag in een volle wei met uitgebloeid gras en als hij daaruit komt dan hinnikt hij weer om hooi. Zijn mest ziet er heel goed uit en is ook al ruim een week niet nat meer. Hij gaat echt lekker.

Bij Ros merk ik weinig verschil, hij schuurt nog steeds niet zoveel als vorige week. Ja af en toe wat aan zijn hoofd maar voor de rest is het weer heel rustig. Zijn ogen zijn wel ieder jaar behoorlijk dik zoals ook dit jaar en die zwelling is wel duidelijk minder geworden en zijn ogen staan ook helderder.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 04 sep 2008, 17:08

ik ga dit in de gaten houden Marijke, ben vooral benieuwd hoe het met Ros verder gaat.

Op zich al hartstikke positief dat Cratos zo goed gaat :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 05 sep 2008, 08:26

Gisteren zei ik nog bij Ros merk ik weinig verschil maar ik haalde hem gisteren onder zijn deken vandaan en ik schrok wel een beetje. Niet omdat hij geschuurd had maar omdat ik hem teruggevallen vindt. Hij was wat te dik maar hij wordt wat te snel slank naar mijn zijn. Hij heeft wat terugval op de schouders, ruggegraat en kont. Ik moest altijd moeite doen om zijn ribben te voelen en nu voel je ze direct. Wat natuurlijk niet verkeerd is maar ik wil niet dat het te snel gaat.

[edit] ik ben net gebeld en André was net op stal omdat ik gisteren mijn zorg over Ros had uitgesproken richting Frederique en ook omdat haar paard gisteren wat stond te hoesten. Ros reageert verbazingwekkend goed op de medicijnen en hoeft ze maar 16 dagen in plaats van de 22 dagen dat hij ze eigenlijk nodig zou moeten hebben. Het afslanken is een goed teken en dat geeft aan dat de boel goed gezuiverd wordt en vet wordt afgebroken. Hij moet nu nog 3 dagen druppels en daarna even twee weken zonder medicijnen om zijn lijf wat rust te geven. Dan wordt hij weer doorgemeten en dan gaan we verder met stap 2. We zijn er nog lang niet.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 05 sep 2008, 10:04

En de paarden moeten vandaag de tetanus/ influenza injectie hebben (dierenarts belde gisteren dat het weer tijd is) en ook dat heb ik meteen even besproken en is no problem! :D.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 05 sep 2008, 17:19

dat klinkt goed zeg Marijke en hoe is het met schuren met Ros?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 06 sep 2008, 18:05

Hij schuurt nog wel aan zijn hoofd, ik heb zijn hoofd vandaag weer even goed schoongemaakt en even ingesmeerd met Traumeel. We zijn met Ros nog lang niet klaar, dit is slechts stap 1 van een heel proces want hij moet van ver komen om hem weer gezond te krijgen. Ik vind Cratos een beetje irritant worden hahaha die is te vrolijk en wordt zelfs een beetje drammerig dat is hij nooit geweest. Het is ook nooit goed hahaha :+ .
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 07 sep 2008, 10:00

over Traumeel heb ik idd ook goeie dingen gehoord, er zijn er die hun paard er mee inspuiten.

Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 17 sep 2008, 12:16

Weer even een update van deze kant:

Cratos gaat echt enorm goed, hij is echt veranderd in zijn doen en laten en is van een beetje een slomig/ rustig paard getransformeerd in een aanwezig/ vrolijk/ druk paard. Hij is nog steeds erg drammerig met eten. Maar hij zit echt lekker in zijn vel. Nog wel te mager maar je ziet hem met de dag opknappen.

Ros gaat ook lekker, die heeft wel jeuk en zoals voorgaande jaren lijkt de septembermaand voor hem de meest jeukerige te worden. Dat is niets nieuws. Hij is wel echt een boef geworden met rijden, ik moet echt met hem aan de slag om de "rem" er weer even op te zetten want hij lijkt af en toe doof te zijn voor het woord ho. Hij heeft echt energie voor tien. Zondag gingen we rijden en hij liep maar te hyperen dus op een breed pad heb ik hem even laten gaan, meestal is daarna de grootste babbel er wel vanaf. Meneer bleef doorgaan en is ook in zijn hele doen en laten erg vrolijk. Normaal in eczeemtijd is zijn koker erg gezwollen en dat is na de druppels helemaal verdwenen. Ik merk dus wel verschil met hem maar niet zoveel als bij Cratos. Hoewel ik nog wel zoiets heb van bij Cratos kan het natuurlijk ook door de gewone wormenkuur komen.

De jongens hebben nu ruim een week geen druppels gehad en morgen worden ze weer doorgemeten en dan kijken we wat er dan uitkomt. Voor Rosje komen er zeker weten weer medicijnen maar voor Cratos kan het ook maar zo zijn dat hij het nu zelf verder moet doen. Ros moet van verder komen dan Cratos.
colunder

Bericht door colunder » wo 17 sep 2008, 15:24

Dat klinkt toch allemaal wel positief, ik hoop dat het zo doorzet!!!
Mag cratos niet helemaal in de volle wei dan??
of krijgt hij dan weer teveel?
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 17 sep 2008, 17:16

klinkt toch wel veelbelovend Marijke

Viv

Bericht door Viv » do 18 sep 2008, 05:06

Ik blijf het volgen, Cato wordt ook volgende week ofzo doorgelicht en den dat ik Ceesje ook laat doen, eens kijken wat eruit komt (wellicht iets wat met zn angst te maken heeft).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 18 sep 2008, 07:03

Cratos loopt elke dag een aantal uren in een volle wei, we hebben dat langzaam opgebouwd want hij heeft begin dit jaar licht bevangen gestaan. We durven hem dus niet non stop in de wei te laten. Daarbij komt dat eigenlijk alle paarden het hooi wat we hebben verkiezen boven het gras dus zodra je hooi neer gaat leggen dan staan de 3 die wel in de volle wei mogen bij het hek te drammen om eruit te mogen 8)7 . Ros loopt dan samen met een van de tinkermerries en die krijgen saampjes een strookje gras van minder dan een halve meter maar ook die laat het gras vaak staan voor het hooi wat dan neergelegd is. We hebben lekker hooi denk ik :D. Cratos krijgt dus echt meer dan voldoende. Ze krijgen buiten het gras onbeperkt hooi te eten.

Vandaag worden ze weer gemeten, ik ben heel benieuwd. Een vriendin van me heeft het ook laten doen voor haar twee jarige die steeds in periodes koliekerig is maar waar de dierenarts niets bij kan vinden. Zonder informatie vooraf is uit die meting gekomen dat het dier ontstekingen heeft bij haar maag heeft. Ze gaat dit weekend beginnen met de medicijnen dus ik ben benieuwd of daar ook resultaten van komen.

Ik ben benieuwd wat er bij Cato en Cadiz uit zal komen Viv.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 19 sep 2008, 07:29

Gisteren de uitslag gekregen van meting 2.

Cratos gaat hartstikke goed maar moet nog 20 dagen druppels voor zijn urinewegen en een poeder om hem te ondersteunen met zijn groei. Hij is op het moment weer in de hoogte aan het groeien. Als het goed is wordt hij na deze druppels ook weer een beetje meer zichzelf. Hij is nu steeds bokkensprongen aan het maken, niet zo meegaand en heel dominant tegen te andere paarden. Met name de laatste twee dingen zijn niet zo praktisch. Hij is zelfs de baas over Ros op het moment en dat is nooit zo geweest, Ros was altijd degene die hem tegen de "boze" andere paarden moest beschermen. Het is logisch dat als een paard zich beter gaat voelen hij ook wat anders in gedrag wordt maar dit is wel heel extreem af en toe. Bij hem zien we dus echt enorm veel resultaat.

Rosje zijn bloed is voor een groot gedeelte gezuiverd, ook de takel 9 (zo noemen zij een afwijking die te maken heeft met de zenuwuiteinde in zijn hersenen waardoor een paard heel boos en dwars kan worden als je dingen vraag bijvoorbeeld met rijden die hij absoluut niet wil) kwam niet meer naar boven. Bij de vorige meting kwam ook naar voren dat hij afwisselend pijn heeft en dat heeft hij nu ook niet meer. Hij moet nu ik geloof 16 dagen druppels voor onder andere zijn lever, luchtwegen en huidproblemen. De eczeemklachten worden dus komende periode aangepakt. Ros zijn eczeemklachten zijn altijd het meest heftig in september en beginnen vanaf oktober af te zwakken. We gaan weer naar het einde van de eczeemperiode en aan de ene kant vind ik dat wel jammer omdat je als je volop in het jeukseizoen zit beter kan beoordelen of iets werkt ja of nee. Maar voor Rosje is het natuurlijk sowieso fijn als de periode weer voorbij is. Hij zou als alles goed werkt volgend jaar zonder deken naar buiten kunnen dus dan krijg ik de bewijzen of het gewerkt heeft natuurlijk als nog (of juist niet). Ik ben heel benieuwd.

Verder heb ik gisteren zelf de bio-tensor een keertje mogen proberen. Eerst Dennis want ik had verteld dat hij ook met een wichelroede kan werken en hij kreeg reactie. Ik wilde natuurlijk ook even proberen en ook ik kreeg reactie. Cratos was het proefkonijn en bij de lendenen en het gebied van de koker zou nog wat verkeerd moeten zitten. De bio-tensor boven de lendenen gehouden en daar gaf hij inderdaad de linksdraaiende reactie, maar heel licht. Vervolgens zei Freek houdt hem eens bij zijn koker, dat ding begon heel heftig naar links te draaien. Heel apart gevoel. Toen ik het medicijn tegen hem aanhield gaf hij ook meteen een reactie maar dan de reactie dat het goed zat. Ik vond het echt heel bijzonder.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op vr 19 sep 2008, 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
colunder

Bericht door colunder » vr 19 sep 2008, 11:10

wel apart allemaal als je het zo leest, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen maar het schijnt dus goed te werken.
Ik geloof dat rosco best een goed jaar gehad heeft zo wat Exzeem betreft, ik hoop dat het de oplossing voor hem is.
wat zou het fantastisch zijn als hij volgendjaar zonder deken naar buiten zou kunnen, spannened hoor.

het feit dat cratos nu weer zo de hoogte ingaat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn dat hij wat dunner blijft, misschien is hij nu de schade in aan het halen die hij als jonkie opgelopen heeft toen hij er zo slecht aan toe was.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 19 sep 2008, 11:24

Ik sta af en toe ook echt helemaal flabbergasted te kijken wat er allemaal gebeurt en hoe het werkt. Ampullen met daarin witte bolletjes waarin frequentie zijn gekopieerd..... 8)7 . Voor mij ook echt een ver van mijn bed show, maar ik zie met eigen ogen het verbluffende resultaat bij Cratos dus ik kan er niet meer omheen :D.

Waarschijnlijk zijn we nu dus ook dingen aan het oplossen bij Cratos die er al vanaf die begin periode inzitten. We zijn zelf natuurlijk al een heel eind met hem gekomen, als je ziet hoe hij er aan toe was, maar deze extra hulp hadden we blijkbaar even nodig om hem helemaal goed te krijgen.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 22 sep 2008, 10:38

Gisteren hebben we de medicijnen gekregen voor de volgende ronde. André had meer medicijnen bij zich waaronder een zalf die de eczemers die mee doen met het onderzoek op hun plekken gesmeerd kunnen krijgen. Ik moest dit ook maar gebruiken op Ros zijn plekjes. Dat zou het niet op lossen maar het voor wel aangenamer maken. Ik smeren, en die man zegt op een gegeven moment je moet aan de andere kant zijn bij zijn oor en je moet het op zijn linkerooglid smeren die is gezwollen. Dat heb ik dus braaf gedaan en toen we een uur later gingen kijken was zijn linkeroog minder gezwollen dan zijn rechteroog. 8)7 . Ik val nog steeds van de ene verbazing in de andere.
Viv

Bericht door Viv » wo 24 sep 2008, 04:52

Zoals ik het lees gaat dat meten dus heel anders dan ik gisteravond op stal heb gezien.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie