Castreren of nog niet?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » do 17 jan 2008, 20:09

Dus ik zou Dodo (geboren juni 2007) al kunnen laten ruinen?
Wacht je daar mee tot hij hengstig wordt of dominant gedrag vertoond of kun je dat beter voor zijn?

Er is nu nog niets met hem aan de hand. Ach ja, hij kliert wel eens wat maar ik ben wel gewend om te 'domineren' omdat ik dat bij honden geleerd heb. Er kan er maar een de baas zijn.
Maar ik ben het gedonder liever voor. Wat denken jullie?

En wat is het gevolg van jong laten ruinen?
Groeien ze minder of wordt de bouw anders?
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 18 jan 2008, 06:13

@ Hilly: misschien kan je zelf een topic starten met je vragen? ;)

@ Claudia: Dakoot krijg inderdaad wel straf als hij zich zo gedraagd, soms als ik de bak aan het uitmesten ben komt hij dreigend naar me toe,
ik geef dan een brul en hou de mestvork voor me maar daar loopt hij dwars door heen, de tanden van de vork (plastic ;) ) prikken
dan in zn borst. Ook als hij bijt krijg hij toch een dreun voor zn kop maar hij geeft er gewoon niks om.....
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Jilly

Bericht door Jilly » vr 18 jan 2008, 08:13

Hier ook al erg snel resultaat na de castratie, hij beet niet ofzo, en lastig wassie ook niet (stond 24/7 met homovriendjes op de wei ;) ) maar tov vorige winter kan ik hem nu tenminste met een gerust hart in de bak achterlaten. Vorig jaar ramde hij daar gewoon door om bij de merries te komen...

Hopelijk heb je snel de mogelijkheid om het te laten doen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 18 jan 2008, 08:53

Als het weer het toelaat bel ik gelijk, voor mij zou het dan volgende week donderdag het beste uitkomen, dus als ze droog weer opgeven kan het dan al gebeuren wat mij betreft. Ik wil het ook niet te lang uitstellen want hij veranderd echt met de dag.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
claudia

Bericht door claudia » vr 18 jan 2008, 11:25

[quote="Dreeke@ Claudia: Dakoot krijg inderdaad wel straf als hij zich zo gedraagd, soms als ik de bak aan het uitmesten ben komt hij dreigend naar me toe,ik geef dan een brul en hou de mestvork voor me maar daar loopt hij dwars door heen, de tanden van de vork (plastic ;) ) prikkendan in zn borst. Ook als hij bijt krijg hij toch een dreun voor zn kop maar hij geeft er gewoon niks om.....[/quote]Dan komt het dus niet over.Geef hem dan eens een knal met de steel , en niet te zuinig.(niet bang zijn dat hij je daarna niet meer vertrouwd of niet lief meer vindt, want dat is echt nog wel zo)Nu moet je overwicht over hem krijgen anderrs heeft hij jou op een onverwacht moment.alco en Coen kan ik allebei uitmesten als ze op stal staan maar ze weten ook waar ze moeten gaan staan. en dat heb ik ze echt wel duidelijk moeten maken, dat deden ze niet als ik het ze lief vroeg.natuurlijk is het zo dat je ze niet moet afslaan maar op zijn tijd goed op zijn plaats zetten werpt echt zijn vruchten af.

Respect moet er van beide kanten zijn maar zijn respect voor jou moet groter zijn dan die van jou voor hem.
Heel veel succes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie