wel scheren/deken of niet?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!

Wel scheren/deken of niet?

Wel
16
57%
Niet
12
43%

Totaal aantal stemmen: 28
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 09 okt 2005, 07:29

Ik zal hem scheren volgens het jachtmodel als je hem 24/7 buiten hebt staan.
Wodan ga ik na fjovrili ook scheren en hij staat overdag buiten dus zijn beenwarmers blijven eraan.
Nu duurt het uren voordat hij droog is.
Wodan en ik M1+10
Hedwig

Bericht door Hedwig » zo 09 okt 2005, 07:42

Heb gisteren het bit weeer gekregen en daaar stond ook een stuk over scheren :D
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Ruintje

Bericht door Ruintje » zo 09 okt 2005, 12:45

Ik scheer mijn fjord niet, hij staat 24 uur per dag buiten met een inloopstal, en heeft zijn vacht dus hard nodig. Ik doe het in de winter gewoon wat rustiger aan, en stap hem goed uit, waarna hij een zweetdeken op krijgt als het nodig is. Ik kan de deuren van de inloopstal dicht doen als hij er zweet, dus dat is geen probleem. Ik doe het iedere winter op deze manier, want ik vindt het veel te belangrijk dat hij naar buiten kan, ook als het regent. En daarbij als ik hem scheer, moet ik met dekens in de weer, en aangezien meneer zijn zweetdeken al molt als hij de kans krijgt, lijkt het me geen goed idee om hem 24 uur per dag met een deken op te laten staan :D
Hedwig

Bericht door Hedwig » zo 09 okt 2005, 14:44

Ruintje schreef:Ik scheer mijn fjord niet, hij staat 24 uur per dag buiten met een inloopstal, en heeft zijn vacht dus hard nodig. Ik doe het in de winter gewoon wat rustiger aan, en stap hem goed uit, waarna hij een zweetdeken op krijgt als het nodig is. Ik kan de deuren van de inloopstal dicht doen als hij er zweet, dus dat is geen probleem. Ik doe het iedere winter op deze manier, want ik vindt het veel te belangrijk dat hij naar buiten kan, ook als het regent. En daarbij als ik hem scheer, moet ik met dekens in de weer, en aangezien meneer zijn zweetdeken al molt als hij de kans krijgt, lijkt het me geen goed idee om hem 24 uur per dag met een deken op te laten staan :D
Maar welk materiaal neemt heb best vocht op een wollen of een fleec zweetdeken?
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
lientje

Bericht door lientje » zo 09 okt 2005, 15:14

ik persoonlijk ga met kou voor wol. fleece is eerder verzadigd. zomers vind ik vleece fijner, want dan is wol vaak wat te warm, waardoor hij weer gaat zweten haah
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Jilly

Bericht door Jilly » zo 09 okt 2005, 16:07

Mijn moeder gaat proberen zelf iets te maken van wol voor Bidonja als zweetdeken, neemt naar het schijnt sneller zweet op dan fleece:) ik ben eens benieuwd wat het word
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 09 okt 2005, 20:39

Fleece neemt juist zo goed als geen vocht op, ik heb een badstof zweetdeken.
Fleece is te isolerend en broeierig, ga maar eens na als je zelf een fleece vest aan hebt hoe snel je het dan warm hebt.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 10 okt 2005, 08:09

Ellebel schreef:Mijn ultieme tip voor een erg nat paard: doe twee zweetdekens overelkaar op, het liefst met hals. Dan zul je zien dat alleen de bovenste deken zeiknat word en deken op de huid van je paard lekker droog blijft!
Daar hoef ik geen 2 deken voor op te doen. Mijn wollen en mijn fleece deken transporteren het vocht goed af naar boven de deken, en onder de deken worden ze dan droog.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 11 okt 2005, 10:01

Ik ga vragen of ik Ood mag laten scheren, maar hoeveel gramms deken moet ik er dan opgooien?
En met dit soort weer (19 graden, zonnetje, koude wind) wat voor soort deken doen jullie dan op?

En wat als je wilt rijden en het regent, gewoon doorrijden of doen jullie dan zo'n uitrijdeken op?
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 11 okt 2005, 10:02

Ik heb nu nog de regendeken, als het straks overdag ook onder de 5-8ºC zakt dan krijgt ze de dikke bucas op.
Plaats reactie