wel scheren/deken of niet?
Ik scheer mijn fjord niet, hij staat 24 uur per dag buiten met een inloopstal, en heeft zijn vacht dus hard nodig. Ik doe het in de winter gewoon wat rustiger aan, en stap hem goed uit, waarna hij een zweetdeken op krijgt als het nodig is. Ik kan de deuren van de inloopstal dicht doen als hij er zweet, dus dat is geen probleem. Ik doe het iedere winter op deze manier, want ik vindt het veel te belangrijk dat hij naar buiten kan, ook als het regent. En daarbij als ik hem scheer, moet ik met dekens in de weer, en aangezien meneer zijn zweetdeken al molt als hij de kans krijgt, lijkt het me geen goed idee om hem 24 uur per dag met een deken op te laten staan 

Maar welk materiaal neemt heb best vocht op een wollen of een fleec zweetdeken?Ruintje schreef:Ik scheer mijn fjord niet, hij staat 24 uur per dag buiten met een inloopstal, en heeft zijn vacht dus hard nodig. Ik doe het in de winter gewoon wat rustiger aan, en stap hem goed uit, waarna hij een zweetdeken op krijgt als het nodig is. Ik kan de deuren van de inloopstal dicht doen als hij er zweet, dus dat is geen probleem. Ik doe het iedere winter op deze manier, want ik vindt het veel te belangrijk dat hij naar buiten kan, ook als het regent. En daarbij als ik hem scheer, moet ik met dekens in de weer, en aangezien meneer zijn zweetdeken al molt als hij de kans krijgt, lijkt het me geen goed idee om hem 24 uur per dag met een deken op te laten staan
Yinka ( Blinken x Arin) 

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Daar hoef ik geen 2 deken voor op te doen. Mijn wollen en mijn fleece deken transporteren het vocht goed af naar boven de deken, en onder de deken worden ze dan droog.Ellebel schreef:Mijn ultieme tip voor een erg nat paard: doe twee zweetdekens overelkaar op, het liefst met hals. Dan zul je zien dat alleen de bovenste deken zeiknat word en deken op de huid van je paard lekker droog blijft!
Ik ga vragen of ik Ood mag laten scheren, maar hoeveel gramms deken moet ik er dan opgooien?
En met dit soort weer (19 graden, zonnetje, koude wind) wat voor soort deken doen jullie dan op?
En wat als je wilt rijden en het regent, gewoon doorrijden of doen jullie dan zo'n uitrijdeken op?
En met dit soort weer (19 graden, zonnetje, koude wind) wat voor soort deken doen jullie dan op?
En wat als je wilt rijden en het regent, gewoon doorrijden of doen jullie dan zo'n uitrijdeken op?
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!