Eigendomsbewijs paard
Re: Eigendomsbewijs paard
Ik ook, maar dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Zeker nu de paspoorten bij de paarden moeten zijn.
Als ik mijn over ga halen, nooit een bonnetje. Hoefsmid, nooit een bonnetje. Dierenarts idem en ga zo maar door dus het is gewoon heel lastig om dan aan te tones dat ze van jou zijn. Nou staan die bij mij Thuis dus dat is iets anders maar op een stal blijft het toch ook lastig.
Zeker nu de paspoorten bij de paarden moeten zijn.
Als ik mijn over ga halen, nooit een bonnetje. Hoefsmid, nooit een bonnetje. Dierenarts idem en ga zo maar door dus het is gewoon heel lastig om dan aan te tones dat ze van jou zijn. Nou staan die bij mij Thuis dus dat is iets anders maar op een stal blijft het toch ook lastig.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Als je iemand 2 weken op mijn paard laat passen, betaal je toch zelf gewoon de stal enzo. Maar in Amerika moet je sowieso alles op papier hebben om claims en moeilijke situaties te voorkomen.Mieke schreef:In amerika is het zo dat als je aantoonbaar 2 weken lang alle zorg voor een dier hebt gehad/betaald, dat het dier dan van jou is. Vind dat altijd maar vaag, past iemand 2 weken op je paard, ben je m kwijt haha..
Maar een paard, hond, kat word volgens mij door de wet gezien als voorwerp. Als je van een gekochte bank geen aankoopbewijs is, staat die ook niet op jouw naam. Ik heb het aan de hand gehad met mijn hond. Die stond op mijn naam bij de Raad van Beheer, maar mijn ex droeg 5 dagen in de week de zorgen en kosten en ik 2 dagen. De hond is toen aan hem toegewezen...
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat mijn katten eigendom blijven van het asiel waar ik ze vandaan heb en dat ik het ook moet doorgeven als ze dood gaan. Vraag me af hoe zich dat dan voorstellen eigenlijk.
Denken jullie dat ik alle DA kosten nog kan declareren?
Ik denk dat je gewoon als je van plan bent het paard te houden, of in ieder geval langere tijd, je het paard beter op naam kunt laten zetten. Maar volgens mij kun je een handelaar daar niet toe verplichten, dat kan toch nooit uit? Zeker niet bij paarden die zo weinig waard zijn..
Als ze zoiets al willen, dus eigenaar op het paspoort, kan dat nooit met terugwerkende kracht neem ik aan. Geen idee waar Bente ooit is beland, maar ze staat nog wel op mijn naam.
Waar heb ik dan toch gelezen dat je paard jouw eigendom als het op naam staat bij een stamboek o.i.d??
Ik kom er hopelijk wel op, want ben er zelf nu ook benieuwd naar..
Denken jullie dat ik alle DA kosten nog kan declareren?

Ik denk dat je gewoon als je van plan bent het paard te houden, of in ieder geval langere tijd, je het paard beter op naam kunt laten zetten. Maar volgens mij kun je een handelaar daar niet toe verplichten, dat kan toch nooit uit? Zeker niet bij paarden die zo weinig waard zijn..
Als ze zoiets al willen, dus eigenaar op het paspoort, kan dat nooit met terugwerkende kracht neem ik aan. Geen idee waar Bente ooit is beland, maar ze staat nog wel op mijn naam.
Waar heb ik dan toch gelezen dat je paard jouw eigendom als het op naam staat bij een stamboek o.i.d??
Ik kom er hopelijk wel op, want ben er zelf nu ook benieuwd naar..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier ook nooit bonnetjes! Heb Bjorn wel in het samenlevingscontract staan dat hij van mij is. Zou dat genoeg zijn?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Toen ik Odette kocht, heb ik geen aankoopbewijs o.id. getekend.
Fenna heb ik zelf gefokt, dus daar heb ik het dekbewijs nog wel van.
Ze staan wel allebei op mijn naam bij het stamboek, maar dat zegt dus blijkbaar niet zoveel.
Fenna heb ik zelf gefokt, dus daar heb ik het dekbewijs nog wel van.
Ze staan wel allebei op mijn naam bij het stamboek, maar dat zegt dus blijkbaar niet zoveel.
Odette&Fenna
Als je het mij vraagt willen de instanties langzaam toe naar een meer sluitend I&R systeem, maar of dat ooit gaat lukken. Ze zullen eigenaren er van moeten overtuigen dat ze het willen, want wettelijk is het (nog) niet te verplichten. Nadeel van een sluitend I&R systeem is dat je een aantal veelgebruikte routes potdicht gooit en de Nederlandse paardensector heeft het momenteel al zwaar, dus die zit niet te wachten op die genadeklap. In de veehouderij-sector is er ook al drastisch geminderd in hobbyhouders, vanwege het sluitende I&R. Nu is dat een sector met productie, paarden is hoofdzakelijk luxe. Als je bekijkt hoeveel mensen door crisistijd al de paarden gedag hebben gezegd...hoeveel gaan er dan nog volgen wanneer er ook meer gedoe en kosten komen rond I&R.
Verder bij het gebrek aan bonnetjes. Neem aan dat de hoefsmid bijvoorbeeld ook een boekhouding moet bijhouden, dus die kan bevestigen dat jij zijn klant bent
Voer halen kun je laten zien via een bankafschrift, tenzij je het natuurlijk contant afrekent.
Daarnaast hebben veel pensionstallen een stalovereenkomst als het goed is.
@Esther: Denk dat je de brief van het stamboek in gedachten hebt? Waar iedereen een lijst toegezonden kreeg van paarden die nog op hun naam stonden en men dringend verzocht werd door te geven welk paard reeds verkocht was. Deed je dit niet, dan werd degene die het paard dan nog op naam had staan in het stamboek als verantwoordelijke gehouden, wanneer het paard een ernstige bedreiging was voor de volksgezondheid.
Denk dat er binnen de paardensector een hoop nog gebeurd op goed vertrouwen. Enerzijds maakt dat de sector nog leuk, anderzijds is er wel zo'n ontwikkeling gaande dat er ook steeds meer helaas misbruik maken van dit vertrouwen.
Een paar jaar geleden heb ik nog eens voor een artikel uitgezocht dat feitelijk gezien iedereen een paard stelen in Nederland en er relatief eenvoudig een duplicaat paspoort bij aan kon vragen. Het Fjordenstamboek heeft dit sinds kort ingedamd door een bewijs van koop te vragen, een goede ontwikkeling denk ik wel, zekerheid!
Ondanks dat ik de kans dat er vandaag de dag paarden gestolen worden absoluut niet groot acht...als je ziet dat ze soms gratis af te halen zijn, omdat men er mee in de maag zit.
Verder bij het gebrek aan bonnetjes. Neem aan dat de hoefsmid bijvoorbeeld ook een boekhouding moet bijhouden, dus die kan bevestigen dat jij zijn klant bent

Voer halen kun je laten zien via een bankafschrift, tenzij je het natuurlijk contant afrekent.
Daarnaast hebben veel pensionstallen een stalovereenkomst als het goed is.
@Esther: Denk dat je de brief van het stamboek in gedachten hebt? Waar iedereen een lijst toegezonden kreeg van paarden die nog op hun naam stonden en men dringend verzocht werd door te geven welk paard reeds verkocht was. Deed je dit niet, dan werd degene die het paard dan nog op naam had staan in het stamboek als verantwoordelijke gehouden, wanneer het paard een ernstige bedreiging was voor de volksgezondheid.
Denk dat er binnen de paardensector een hoop nog gebeurd op goed vertrouwen. Enerzijds maakt dat de sector nog leuk, anderzijds is er wel zo'n ontwikkeling gaande dat er ook steeds meer helaas misbruik maken van dit vertrouwen.
Een paar jaar geleden heb ik nog eens voor een artikel uitgezocht dat feitelijk gezien iedereen een paard stelen in Nederland en er relatief eenvoudig een duplicaat paspoort bij aan kon vragen. Het Fjordenstamboek heeft dit sinds kort ingedamd door een bewijs van koop te vragen, een goede ontwikkeling denk ik wel, zekerheid!
Ondanks dat ik de kans dat er vandaag de dag paarden gestolen worden absoluut niet groot acht...als je ziet dat ze soms gratis af te halen zijn, omdat men er mee in de maag zit.
Geluk is de vrucht van intens werk
Nee, ik weet zeker dat het ergens anders was...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'