Dit is precies wat onze Dierenarts/Tandarts (2 in 1Ilona schreef:Nu nog aan haar gebit gaan rommelen zou ik wel mee oppassen.
Paar jaar terug was paardentandarts bij ons voor oa Castor zijn gebit. Toen liep onze oude shet, leeftijd ook tussen 30 en 40, er nog.
Zomaar even over haar gebit gehad omdat ze zoveel voer in haar wangen hamsterde.
Tandarts vertelde mij dat je bij zulke oudjes waarschijnlijk meer schade aanricht dan dat je er nog goed aan doet om het gebit 'netjes' te maken.
Misschien dat dit anders is als je paard altijd netjes bijgehouden is. Bij deze shet was nog nooit een tandarts geweest.
Als je het nu al met extra of ander voer een eind bij kan trekken zou ik het daar voorlopig bij laten.

Het is hetzelfde als met 1 voorhoefje. Ze zet die een beetje scheef weg en de hoefsmid doet hier ook niets meer aan (houdt er alleen rekening mee met kappen maar doet er niets actiefs aan om te proberen dat nog te veranderen). Zou ze bij een jong paard wel gedaan hebben.
Dicky lijkt al flink bijgetrokken. Ze toont meteen al veel fitter en actiever, denk gewoon dat ze te weinig energie had (en nu voel ik me natuurlijk alweer schuldig dat ik niet eerder haar porties SP verhoogd heb)
Bedankt voor jullie tips!