claudia schreef:Je kunt ze wel dooddrukken maar dan moet je wel de kop echt kapot maken anders heeft het geen nut.
Voor paarden is er volgens mij nog niets speciaals voor ontwikkeld.
Gaan ze ook niet doen ook, alles wat werkt/werkte is paar jaar geleden al verboden.
Waarom?
Paard gaat voedselketen misschien in EN als je 1 x in de 6 wkn je hond in de defendog zet is voor het baasje niet zo schadelijk.
Maar als het baasje van het paard zijn paard elke dag in de Defendog zet, dan is dat wel schadelijk.
(voor de goede orde, ik haal hier de defendog erbij omdat werkzame stof die daarin zit, jaren geleden
in de vliegensprays toegelaten was, maar nu dus al weer paar jaar verboden)
Frontline op het paard geeft geen dood paard, maar geef het NOOIT aan je konijn, dat levert namelijk dood konijn op.
Dus als je iets anders dan geregistreerd wilt gebruiken neem contact op met je dierenarts.
Overigens is er tot op heden voor geen enkele diersoort iets ontwikkeld dat 100 % de teken van het dier/mens afhoudt.
Wel aantal middellen die ervoor zorgen dat teek sneller dood gaat.
Doorgaans als je teken snel van je dier af haalt (netjes ! Dus niet pletten met eruit halen en niet eerst ontsmetten, maar pas erna!)
dan nog geen besmetting opgetreden.
Bultje na verwijderen teek zit er vaak, net zoiets als muggebult idee.
De een krijgt grotere bult als de ander.
Wel opletten, kan natuurlijk altijd iets gaan ontsteken, als het echt dik/warm wordt da waarschuwen.
Zowel Sjol heeft wel eens teken gehad als Hepsie (die zat er vorig jaar in Drenthe van voor tot achter onder,
ben ze er niet eens vanaf gaan halen, dat is namelijk alleen zinvol als je ze er allemaal afhaalt en dat blijft doen.
Gezien mijn reisafstand was het dus ook niet nuttig die ene dag alles er af te halen.)
In hoog gras zitten er vaak meer dan in lager gras.
Voor jezelf, broek in je sokken en mouwen aan, liefst coltrui.
En 's avonds altijd alles controleren.
Kortom..... mensen lopen ook risico.. ook nog geen sluitende oplossing voor bedacht..
Ja op het asfalt blijven, maar dat is ook niets....