Overschrijven op naam: waarom? wel of niet lid stamboek?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dennis

Re: Overschrijven op naam: waarom? wel of niet lid stamboek?

Bericht door Dennis » ma 11 jun 2012, 06:39

Ik moet zeggen dat ik het wel met Viv eens ben, overschrijven zou eigenlijk ook een gewoonte moeten zijn. Dat zijn na mijn idee kosten die erbij horen wanneer je een paard aanschaft. Lid worden van het shetlandstamboek en Dreams overschrijven kost me ook iets van 80 euro. In mijn geval heb ik daar wel wat aan als ik in de toekomst wil gaan fokken dus vind ik het zelf ook geen weggegooid geld
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » ma 11 jun 2012, 07:32

Naja als je er in de richting van het stamboek nog wat mee wil doen dan heeft het zin om over te schrijven, maar als je je fjord puur voor de recreatie hebt dan zie ik het nut er niet zo van, duur genoeg. En ik ga echt niet de overschrijfkosten betalen van elk paard dat ik verkoop, dat is voor de nieuwe eigenaar hoor!!
Als ze er dan een gewoonte van willen maken dan zeg ik, de prijs omlaag!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 11 jun 2012, 07:43

Nathalie schreef:
@nina1993 - heb jij misschien ook een link met meer informatie over deze regelgeving? Gaat iedereen binnen onafzienbare tijd massaal verplicht gesteld worden om zijn/haar paard(en) op eigen naam over te schrijven?

Je hebt de link waar ik het op zag zelf al gevonden zag ik. Ik heb ondertussen nog even op de website van de PVE gesnuffeld maar werd daar niets wijzer van. Kan best zijn dat ik niet de juiste zoekwoorden in heb gegeven, maar ik heb er in ieder geval niets over gevonden. Het lijkt mij dat dit soort regelgeving juist daar te vinden moet zijn.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 11 jun 2012, 15:25

Dennis schreef:Ik moet zeggen dat ik het wel met Viv eens ben, overschrijven zou eigenlijk ook een gewoonte moeten zijn. Dat zijn na mijn idee kosten die erbij horen wanneer je een paard aanschaft. Lid worden van het shetlandstamboek en Dreams overschrijven kost me ook iets van 80 euro. In mijn geval heb ik daar wel wat aan als ik in de toekomst wil gaan fokken dus vind ik het zelf ook geen weggegooid geld
Dan is het inderdaad geen weggegooit geld als je wilt gaan fokken of iets dergelijkst. Maar je doet er niks mee. En buitendat heb ik Imka in het verleden op mijn naam laten zetten en ik keek laatst op de site van het stamboek staat er bij eigenaar onbekend 8)7 Terwijl zij toch echt op mijn naam overgeschreven zou staan :? dus waar heb ik het geld dan voor betaald?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie