prijzen stro?
- nadinefjorden
Re: prijzen stro?
Bij ons baaltje stro van ong 25 kilo was 5,00 is nu 7,00
stro los per kilo was 0,22 is nu 0,23
hooi los per kilo 0,28
kuil 0,22
wij hebbem een weegsysteem op stal vandaar de kiloprijzen
hooi los per kilo 0,28
kuil 0,22
Even offtopic maar jeetje wat vreselijk. Moet/kun je dan zelf afwegen hoeveel hooi/stro je je paard geeft? Mijn eerste gedachte hier is mijn god wat kunnen mensen het zichzelf moeilijk makennadinefjorden schreef:Bij ons baaltje stro van ong 25 kilo was 5,00 is nu 7,00
hooi los per kilo 0,28
kuil 0,22

Nadine, dit is uiteraard geen kritiek op jou, maar op het systeem van jouw stal

hier in de omgeving moet je niet beginnen dat je 1 ton hooi nodig hebt
iedereen rekent hier per 'pakje' of 'botje' hooi (en als de afmetingen anders worden, wordt het lastig)
ik ga telkens voor 100 balen (en liefst 350 gereserveerd, dan kunnen er gerust nog wat afvallen, want nu zaten we aan 180 balen voor 2 fjorden op 1 jaar)
ik laat komen per 50 of per 100, afhankelijk van welke boer die komt leveren (moet het ook kunnen leggen)
vroeger nog op een stal gestaan en dan werd er opgeschreven hoeveel botjes je verbruikt had, ging makkelijk zo
iedereen rekent hier per 'pakje' of 'botje' hooi (en als de afmetingen anders worden, wordt het lastig)
ik ga telkens voor 100 balen (en liefst 350 gereserveerd, dan kunnen er gerust nog wat afvallen, want nu zaten we aan 180 balen voor 2 fjorden op 1 jaar)
ik laat komen per 50 of per 100, afhankelijk van welke boer die komt leveren (moet het ook kunnen leggen)
vroeger nog op een stal gestaan en dan werd er opgeschreven hoeveel botjes je verbruikt had, ging makkelijk zo
Keandra, hooi wordt ook niet per ton gerekend, STRO wel, en daar ging het hier over.
In pakjes kan gewoon heel veel verschil zitten dus zeggen de prijzen per pakje mij nooit zoveel.
SOms weegt een pakje 10 kilo, soms 25.... (bijvoorbeeld)
In pakjes kan gewoon heel veel verschil zitten dus zeggen de prijzen per pakje mij nooit zoveel.
SOms weegt een pakje 10 kilo, soms 25.... (bijvoorbeeld)
wel zelfs het stro is gewoon per pakje,en niet per ton
dus dat maakt in mijn post geen verschil (enkel de kostprijs)
dus dat maakt in mijn post geen verschil (enkel de kostprijs)
dan verschilt dat misschien om jij in belgie zit?
geeft ook niets, veranderd niets aan mijn standpunt in ieder geval.
geeft ook niets, veranderd niets aan mijn standpunt in ieder geval.