Poeh, lastige beslissing hoor. Zeker omdat je met zo'n stresskip zit.
Hier op stal zijn er ook wel 101 dingen die ik anders zou doen en je merkt gewoon dat paarden niet de hoofdbezigheid van die mensen zijn. Af en toe droom ik ook wel eens weg over Hay op een all-in stal zodat ik niet meer dagelijks de 'verplichting' heb om te gaan mesten enz. Maar hier is de prijs er gelukkig ook wel naar. Ik betaal gewoon achterlijk weinig voor wat ik heb. Dat de service hier en daar wat steekjes laat vallen kan ik dan ook mee leven. Er is financieel ruimte genoeg om wat aan te vullen en ik woon achter de hoek, dus uiteindelijk is het ook niet heel veel moeite om even binnen te springen.
Maar ondanks dat alles is er hier gelukkig wel plaats voor dialoog en nemen ze het gewoon lief dat Hay alleen voor mij zo'n geweldig paard is (hij maakt ze het vaak nogal moeilijk

) en dat vind ik wel erg belangrijk.
Als alternatief heb ik maneges of bekakte dressuurstallen waar ze amper buiten komen. Als ik dan denk hoe Hay de ezel kan uithangen is het voor mij duidelijk dat ik hier niet weg moet hihi.
Mij zou het op de nieuwe stal, denk ik, enorm tegensteken dat je zo moet inleveren op uitrijmogelijkheden. Tenzij je het ziet zitten om wekelijks met de trailer op stap te gaan. (hier komt het er zelden van)
En de afstand ook. Ik wil geen kwartier of langer in de auto zitten, nu kom ik 's weekends vaak 2 of 3 keer per dag even aanwaaien met de fiets ofzo.
Maar los daarvan lijkt het me inderdaad verschrikkelijk om niet gehoord te worden en veel te betalen om weinig er voor terug te krijgen.
Zijn er meer mensen die overwegen om weg te gaan? Ze zullen het vast niet zien zitten om een leegloop te hebben, misschien dat jullie samen meer indruk maken?