Bit vastpakken
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Re: Bit vastpakken
@ Tamara: wat bedoel je met kraakt als de mieter?
En rijd je dan met dubbele teugels of met pelhamriempjes?
En rijd je dan met dubbele teugels of met pelhamriempjes?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Wat Boyar aangeeft om met de trailer naar een bos of ruiterpaden gebied te rijden vind ik persoonlijk een erg goede tip
. Zo kun je toch recreatief van het buitenrijden genieten maar wel op veilige basis. Kinderwagens kom je doorgaans niet tegen op het ruiterpad.
Ik zou denk ik net als de andere meiden een ongebroken pelham pakken, en zéker met twee teugels
. Ik vind het zo'n onkunde van de ruiter om maar voor jezelf 'gemakkelijk' die riempjes eraan te hangen en een paard dus met volle druk, de gehele tijd te rijden. Dat is toch niet de bedoeling? Braaf = braaf = bovenste teugel, stout = onderin + ook snel weer loslaten.
Ze kunnen ook angst ontwikkelen voor je hand, helemaal onhandelbaar worden en ook in de rijbaan niet te rijden meer zijn in de mond als je naar een te sterk en te permanent machtsmiddel grijpt
. Knoopje in de onderste teugel is trouwens ook heel handig, zit je toch niet te klooien met dubbele teugels 

Ik zou denk ik net als de andere meiden een ongebroken pelham pakken, en zéker met twee teugels

Ze kunnen ook angst ontwikkelen voor je hand, helemaal onhandelbaar worden en ook in de rijbaan niet te rijden meer zijn in de mond als je naar een te sterk en te permanent machtsmiddel grijpt

@ Ellebel, de trailer vind ik ook het veiligste en Boyar heeft die angst voor vrachtwagens echt niet van mij hoor maar ik ga echt niet op een mega drukke, gevaarlijke 80 km met een bang paard aan het vogelen!
Ik werk full time id paarden en misschien ben ik daarom wel wat voorzichtiger, ik weet wat er allemaal mis kan gaan en heb ook al genoeg gezien inmiddels!!!!
Ik werk full time id paarden en misschien ben ik daarom wel wat voorzichtiger, ik weet wat er allemaal mis kan gaan en heb ook al genoeg gezien inmiddels!!!!
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Wanneer ik - heel zelden helaas - door de week, overdag vrij ben en in het bos wil rijden ga ik ook met de trailer
. Het stukje tussen mijn stal en bos zit een druk industrieterrein waar de hele tijd groot verkeer / lassen / puin storten / puin vermalen doorgaat. In het weekend een heerlijk stukje om te rijden want dan is het uitgestorven. Mijne is overigens echt niet bang van groot verkeer mijn doorlopend puin storten en vermalen is echt een oorverdovend geluid, en het gebeurd dus ook recht voor je neus alles trilt en beweegt. Nooit over gedacht om daar met een paard doorheen te bivakkeren 
Tunnels door en snelwegen oversteken doen wij dan weer wel maar eigenlijk ook alleen in het weekend als het overige verkeer wat rustiger is

Tunnels door en snelwegen oversteken doen wij dan weer wel maar eigenlijk ook alleen in het weekend als het overige verkeer wat rustiger is

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Het klinkt allemaal heel mooi, trailer naar het bos, maar helaas heb ik geen trailer, geen E rijbewijs en ook geen auto die een trailer mag trekken dus die luxe heb ik niet,
en zal ik moeten roeien met de riemen die ik heb.
Hoe dan ook vandaag op pad geweest met pelhamm en hij heeft het 1x geprobeerd, en toen voelde hij de werking van de onderste teugel, oepsieee toch maar niet!
Werkt dus prima, probleem opgelost, over een paar weken zn gewone bitje weer proberen als dat niet werkt gewoon op de pelham verder
en zal ik moeten roeien met de riemen die ik heb.
Hoe dan ook vandaag op pad geweest met pelhamm en hij heeft het 1x geprobeerd, en toen voelde hij de werking van de onderste teugel, oepsieee toch maar niet!
Werkt dus prima, probleem opgelost, over een paar weken zn gewone bitje weer proberen als dat niet werkt gewoon op de pelham verder

† I'ts better to have loved and lost them...
notenkraker effect,hihi. en je notenkraker effet van een enkel gebroken, én het hefboom effect. Vind ik persoonlijk iets te veel
Ik reed met dubbele teugels. enkel de onderste erbij halen als het nodig is! Verder niet aankomen, wat ellen zegt, braaf is braaf, stout is even doorpakken, en weer klaar
Ik reed met dubbele teugels. enkel de onderste erbij halen als het nodig is! Verder niet aankomen, wat ellen zegt, braaf is braaf, stout is even doorpakken, en weer klaar
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!