Nu nog hooien?
Re: Nu nog hooien?
voordeel van wikkelbalen is dat ze ook niet zoals gewone balen met spoed naar binnen moeten. dus kan het in etappes doen. dat is wel lekker.

Bij nood worden het wikkelbalen maar hopelijk gewone hooipakjes
ja ik heb ook liever gewone hooipakjes.. stukken goedkoper!
Zeker! Die wikkelbalen zijn echt duur
We hebben zelf een kleine pakjespers dus dat scheelt helemaal. Vanaf het moment dat het op wiersjes ligt, kan ik me zelf redden gelukkig
Wat betalen jullie voor het wikkelen/grote balen persen?

Wat betalen jullie voor het wikkelen/grote balen persen?
wij zouden het vandaag maaien (en vorige week boer ook al afgezegd) maar toch maar weer afgezegd. Wij krijgen dat nooit op tijd voor elkaar en voor donderdag zie het er op buienradar niet best uit. Nou willen we vrijdagavond maaien en hopen het dan dinsdag te kunnen persen. Pfffff krijg er maar stress van 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Kweenie.. dat merk ik wel als ik de rekening krijg.prebalia schreef:Wat betalen jullie voor het wikkelen/grote balen persen?
Het is gemaaid nu. Dus dat wordt elke dag een zonnedansje bij het opstaan. Volgens mij is t wel veeeeel gras. Dat beloofd wat qua aantal balen.
Je valt iig zacht met al dat hooi 
Hier ook heeeeeel veel gras, maaier stikte er bijna in maar das een luxeprobleem

Hier ook heeeeeel veel gras, maaier stikte er bijna in maar das een luxeprobleem

Heeft jullie loonwerker geen tractor shovel met een grijparm er voor op die de balen zo per 2 of 3 binnen kan rijden vanaf het land? Op deze manier hadden wij binnen een half uurtje onze 31 balen in de schuur liggen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Das een goeie, dat zal ik m eens vragen!Anita schreef:Heeft jullie loonwerker geen tractor shovel met een grijparm er voor op die de balen zo per 2 of 3 binnen kan rijden vanaf het land? Op deze manier hadden wij binnen een half uurtje onze 31 balen in de schuur liggen.
- nobbygaard
De zon schijnt nu volop dus deze ochtenddans heeft geholpen!
anders heeft Kees die wel Ilona 
moet hij maar even naar Strijen rijden
gaan we gelijk bij een vriendin op de koffie hahahaha

moet hij maar even naar Strijen rijden

gaan we gelijk bij een vriendin op de koffie hahahaha

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Nou hier regende het vanmorgen om half 5, dus blij dat wij gisteren de keuze hebben gemaakt het gras te laten staan, maar vrijdag gaat het er echt af en dan maar hopen dat ik alles op tijd droog krijg.

Hier zit bui nr 1 er ook al in sinds vanochtend. Is nog niet zo heel erg in begin volgens de boer. Kan t mooi besterven en straks met de mooie dagen is het zo droog. Blijft een beetje behelpen dit jaar.
Vanmiddag alles goed geschud en het droogde echt super snel! Alle kanten zijn bijgeharkt. Was zwaar klusje want de steile kant van de dijk heeft meer van een zwarte piste qua hellingshoek dan van een groninger dijkje
Vanmiddag alles goed geschud en het droogde echt super snel! Alle kanten zijn bijgeharkt. Was zwaar klusje want de steile kant van de dijk heeft meer van een zwarte piste qua hellingshoek dan van een groninger dijkje

Het wordt straks geperst en gewikkeld!
- nobbygaard
Het is in ieder geval goed droog kunnen worden. Hoop dat je een leuk aantal baaltjes eraan overhoudt.
Lekker als t weer van het land is!
Klaaaar! 118 balen!
Maar dan zijn het kleine baaltjes, anders kunnen het er nooit 118 worden. Ben alleen bang dat je dit nog geen voordroog kunt noemen maar kuil want het heeft uiteindelijk maar 2 dagen op het land gelegen. Dat van ons lag uiteindelijk nog 5 dagen. 31 grote balen van ruim 1½ hectare land waar het erg dik op stond.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kleine baaltjes ja. Ben er blij mee dat t klaar is en in de opslag ligt, want het regent hier nu goed door.
Hier is het nog droog.
@prebalia de boer die mijn land maait, schudt en dijkt zei idd hetzelfde. In het voorjaar hebben we er ook wat buien overheen gekregen maar dit is uiteindelijk wel goed binnen gekomen.
@prebalia de boer die mijn land maait, schudt en dijkt zei idd hetzelfde. In het voorjaar hebben we er ook wat buien overheen gekregen maar dit is uiteindelijk wel goed binnen gekomen.