Rijden jullie ook andere paarden??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Pablo
Contacteer:

Re: Rijden jullie ook andere paarden??

Bericht door Pablo » vr 08 jul 2011, 08:15

Ik rijd helemaal nergens op. Pablo is het laatste paard waar ik op heb gezeten :-) Maar knoop iets voor de wagen en ik rijd er mee weg (mits het fatsoenlijk beleerd is natuurlijk :P )
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
mirretje

Bericht door mirretje » vr 08 jul 2011, 08:23

ehhh, ja ik rijd op andere paarden, ik rijd namelijk niet op Fjorden...
Door mijn gezondheid (mis 3/4 van dunne darm) heb ik minder energie en kan ik niet lang draven. Een paard met ook tolt is voor mij veel fijner en kan ik het veel langer op volhouden.
Ik heb dus gangenpaarden en rijd op dit moment 2 IJslanders en een Tennessee Walker/ Walkaloosa kruizing.
boyar

Bericht door boyar » vr 08 jul 2011, 08:41

Leuk om te lezen dat sommige het echt bij de fjorden houden en andere het ook afwisselen!

@ Ivonne, ja het is De Folkert, ik werk full time op ,,De nieuwe heuvel,, en Folkert rij ik nu, erg leuk paard waar ik veel van kan leren!

Tuurlijk heeft ieder paard zijn eigen aanpak nodig maar ik bedoel eigenlijk meer dat ik ze allemaal los door het lijf, over de rug enzo wilt hebben, dit wordt vooral bij de friezen en fjorden nog wel es vergeten vind ik.
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!

Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )

Z1 + 2

Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Dennis

Bericht door Dennis » vr 08 jul 2011, 08:44

De friese merrie die ik destijds reed is op de Nieuwe heuvel klaargemaakt voor de keuring als 3 jarige. toen we haar op gingen halen stond daar een mooi Folkert veulentje. Uiteindelijk toch een Nanning gekocht destijds
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Keandra

Bericht door Keandra » vr 08 jul 2011, 08:58

ehm, ik heb fjorden, waar ik niet mee rij (doet leslie voor me)
ik rij dan weer wel op schijnt een reus van een rijpaard
Afbeelding

voor mij is het eigenlijk een beetje 'hoe groter, hoe liever' :+
denk dat de fjorden voor mij echt liefhebberij zijn
(of het moet nog echt veranderen als we Jalenka volgend jaar gaan inrijden)
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » vr 08 jul 2011, 10:47

One and Only Fjord :-D

Ik heb in mn paardentijd (4 jaar haha) Alleen maar Van en op Jordy leren rijden,
en pas 2 keer op een ander paard gereden, die was net zo groot hahaha. Een kruising kwpn/haflinger ofzoiets.
Maar ik stap niet zo snel op een ander paard, Ik zou mn god niet weten hoe het is om op een 'echt paard' te rijden haha.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » vr 08 jul 2011, 10:48

Tot bijna 2 jaar geleden reed ik ook op manegepaarden een les. Maar daar ben ik wegens tijdgebrek meegestopt. Toch zou ik het wel weer eens af en toe willen doen, omdat ik het voor mezelf wel belangrijk vind om ook andere paarden te kunnen berijden dan alleen mijn fjord. Maar ja, de tijd die ik overhou moet ik toch echt wel in crystal nu stoppen. Maar wie weet over een aantal jaar weer.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 08 jul 2011, 11:04

nee , onder mijn kont alleen fjord, maar dat komt ook omdat we op stal nu alleen maar fjorden hebebn staan hah, ik moet er ook eerlijk bij zegegn dat ik niet zo de behoefte heb om op andermans paard te zitten, heb mijn eigen mannen,

wat grappig dat jij folker353 rijdt, ik heb een zoon van hem gehad
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 08 jul 2011, 14:57

Voorheen altijd een vrij grote NRPSer. Maar nu alleen nog maar mijn eigen fjord. Ik wil ook niet meer op iets anders rijden! Eens een fjord.......altijd een fjord!!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Leentje

Bericht door Leentje » vr 08 jul 2011, 17:20

ik rijd nu helaas helemaal niet meer (wegens gezondheid) maar heb op echt van alles en nog wat gereden.
heb vanaf mijn 8e op een manege/dekstation geholpen en later weekenden en vakanties gewerkt.
en daar reed ik op allerlei ponys die voor de handel waren, en later op diverse dekhengsten (haflingers,friezen en een arabier)
daar heb ik ontzettend veel geleerd, niet dat ik rijtechnisch zo een topper geworden ben, maar kan/kon me we altijd makkelijk aanpassen aan een type paard,zowel wbt rijden als in de omgang.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
rowenna

Bericht door rowenna » vr 08 jul 2011, 17:52

Nee nu niet meer, heb vroeger kwpners gereden en ik heb 7 jaar een fries gehad die ik twee jaar geleden verkocht heb.
En heb wel eens een arabier gereden en een quarter en een tinker, een haflinger.
Zou nog wel eens een ijslander willen rijden, lijkt me zo gaaf dat tolten.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 08 jul 2011, 19:17

boyar schreef:@ Ivonne, ja het is De Folkert, ik werk full time op ,,De nieuwe heuvel,, en Folkert rij ik nu, erg leuk paard waar ik veel van kan leren!
Oei, die vond ik mooi! Kennis van me heeft ook een Folker nakomeling
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 08 jul 2011, 19:25

Ik momenteel helemaal niet... Maar anders rij ik eigenlijk ook nooit op andere paarden, ben een beetje een scheiterd! Ik rij op Imka en straks natuurlijk ook op Emy hoop ik hihi. En op Elvis zou ik ook wel durven maar om zo maar op een vreemd paard te stappen nee geen behoefte aan ook ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » vr 08 jul 2011, 19:53

Naast Wodan rij ik nog wel eens op Tasja van Anna en Odin van Evelien. En binnenkort ga ik weer eens op Rohan rijden. Door hem wilde ik toen een fjord kopen. Nu Wood geblesseerd is ga ik daar binnenkort weer eens een ritje op maken. Anders heb ik daar gewoon geen tijd voor.
In de vakantieperiodes rij ik wel KWPN'ers van vriendinnen. Moet daar de eerste keer weer erg aan wennen ivm grote vd passen.
Heb in het begin het idee dat ze zo sloom stappen, maar hun passen zijn gewoon groot.
Wodan en ik M1+10
Charret

Bericht door Charret » vr 08 jul 2011, 20:03

Naast Alies heb ik nog mijn zwarte parel Jouke [Ulbert 390 x Reitse 272]. Waar Lies en mijn vriendinnetje is Jouk en mijn maatje. Maar van de een op de ander stappen vind ik zo'n irritante switch. Je stapt van een paard van 1.70m op eentje van 1,45m. Totaal verschillende paarden. Jouke is lang, paard, met veel front. Liesje is kort in d'r lijf, meep meep, korte hals. Zelfs het verschil merrie ruin merk ik goed. Maar geniet van beide paarden enorm :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 09 jul 2011, 06:17

Ik ben begonnen op een manege met alleen maar GROTE paarden, vandaar mijn liefde voor pony's

Nu ben ik weer voorzichtig aan het opstarten met de haf van een vriendin, maar toch hou ik het liever bij fjorden
Ben nogal een schijterd en bij fjorden heb ik dat helemaal niet, als ik nu op een paard zit vind ik t dun en hoooog haha
Vera

Bericht door Vera » za 09 jul 2011, 06:20

ik rijd af en toe op vlekkie of Lando van Annemarie, maar de laatste tijd eigenlijk alleen op vera of Dewi
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Suus

Bericht door Suus » za 09 jul 2011, 06:44

Ik rijd alleen Morris (nu even helemaal niet, nog 3,5 week geduld, dan 'mag' ik weer). Toen ik Morris net had heb ik een jonge KWPN-er gereden, maar behalve dat ik geen held ben, had ik dan niet genoeg tijd om ijn eigen paardje te doen. Nu staat Morris in een wei. Ik mocht de Arabier van iemand daar zo meenemen, dan kon mijn man op Morris, maar ik durf dat niet! Ik heb er in de wei een keer op gezeten, maar voel me niet op mijn gemak. Dat is ook wel een beest waar je snel afvalt, die doet (deed, is er niet meer helaas) hele gekke dingen. Dus lekker veilig en vertrouwd op mijn eigen Fjord. Op Fjorden van anderen rijd ik ooit wel eens. Leuk dat je Folkert rijd zeg!
Morris, mijn superfjord!
mirretje

Bericht door mirretje » za 09 jul 2011, 07:28

rowenna schreef: Zou nog wel eens een ijslander willen rijden, lijkt me zo gaaf dat tolten.
Ja, DOEN!!!
IJslanders zijn echt *o/* . Maar wel een waarschuwing: verslavend.....
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 09 jul 2011, 08:58

Ehhhh ik rijd al 12 jaar op dezelfde kwpn-er (Orion dus) en sinds enkele weken zit ik ook regelmatig op een fries. Dat laatste was nogal wennen voor mij, mijn fjord en kwpn-er voelen meer vertrouwd voor mij, heb ze beide zelf ingereden dus weet hoe ze werken.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Plaats reactie